Partnerzy serwisu:

Oferta ZUE najlepsza w przetargu na przebudowę podwarszawskiego odcinka E20

Martyn Janduła 29.06.2017 2,4k

Oferta ZUE najlepsza w przetargu na przebudowę podwarszawskiego odcinka E20
PLK z przetargiem na przebudowę podwarszawskiego odcinka E20Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg na przebudowę fragmentów magistrali kolejowej E20 na odcinku pomiędzy przystankiem Warszawa Gołąbki a Ożarowem Mazowieckim. Projekt otrzyma dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Prace są związane z projektem pod nazwą „Poprawa przepustowości linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Kutno, Etap I – prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa – granica LCS Łowicz”. Wykonawca musi zadeklarować chęć działania w formule „projektuj i buduj”. Roboty będą odbywać się na linii nr 3 i 507 na stacji Ożarów Mazowiecki, na szlaku Ożarów Mazowiecki – Gołąbki oraz na posterunku odgałęźnym Warszawa Gołąbki. Będą polegać m.in. na przebudowie układu torowego, blokady liniowej, sieci trakcyjnej, zabudowie nowych urządzeń srk (wraz z budową nowego budynku nastawni), wymianie rozjazdów, przebudowie peronów oraz budowie przejścia podziemnego.

Otwarcie ofert w przetargu nastąpiło w 5 kwietnia 2017 r. Oferta spółki była najtańsza wśród pozostałych oferentów. ZUE zadeklarowało prace za 98,2 mln zł brutto oraz realizację inwestycji w terminie 33 miesięcy. Tym samym PKP Polskie Linie Kolejowe uznały ofertę krakowskiej firmy za najkorzystniejszą. Stosowano w tym przypadku w 60% parametr ceny, w 20% – termin realizacji oraz 20% – doświadczenie kluczowego personelu. W przypadku braku odwołań ze strony innych oferentów, możliwe będzie podpisanie umowy na wykonanie zadania.

Największe prace na magistrali E20, finansowane z narzędzia CEF, odbywają się między Sochaczewem i Swarzędzem. Rozpoczęły się one w czerwcu tego roku, co w konsekwencji oznacza dwuletnie objazdy wydłużające czas przejazdu z Warszawy do Poznania o około 1 godz. 9 lutego PKP PLK poinformowały o wybraniu oferty Torpolu w przetargu na modernizację odcinka Swarzędz – Barłogi w obszarze LCS Konin (wartość prac to prawie 1 mld zł), z kolei ofertę konsorcjum firm Budimex, ZUE i Strabag wybrały w przetargu na modernizację odcinka Żychlin – Barłogi (LCS Kutno) na kwotę 688,8 mln brutto, zaś na odcinek pomiędzy Żychlinem a Sochaczewem (LCS Łowicz) wygrało konsorcjum z Trakcją PRKiI jako liderem za 428 milionów złotych brutto.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony