Partnerzy serwisu:

Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]

jar, Rynek Kolejowy 08.11.2017 1

arrow
arrow
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
jar, Rynek Kolejowy
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
Odnowiona linia nr 563 [zdjęcia]
W drugiej połowie października PKP Polskie Linie Kolejowe udostępniły przewoźnikom linię kolejową nr 563 Rejowiec Zachodni – Rejowiec Południowy. Odbudowana po likwidacji w latach 90. ubiegłego wieku łącznica ma usprawnić ruch kolejowy między Lublinem a południowo- wschodnią częścią regionu.
Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez PKP PLK łącznica Rejowiec Zachodni - Rejowiec Południowy ma długość ok. 1,55 km. Jest linią pierwszorzędną, jednotorową i niezelektryfikowaną. Nie została uznana jako linia państwowego znaczenia. Ustalono dla niej maksymalna prędkość dopuszczalna na 60 km/h. Więcej informacji o łącznicy można przeczytać tutaj.

Linia kolejowa została odbudowana w celu usprawnienia ruchu towarowego po południowej trasie objazdowej dla modernizowanej linii nr 7. Pozwala ona na jazdę z kierunku zachodniego na południe bez konieczności zmiany kierunku jazdy na stacji Rejowiec, gdzie łączą się się linie nr 7 Warszawa–Dorohusk i nr 69 Rejowiec–Hrebenne. Bez wątpienia jej znaczenie wzrośnie wiosną przyszłego roku, kiedy odcinek Lublin – Stalowa Wola Rozwadów będzie nieprzejezdny w wyniku intensywnych prac modernizacyjnych. Aby w pełni wykorzystać możliwości łącznicy zarządca linii kolejowych buduje posterunek odgałęźny Kanie.

Linia nr 563 została wybudowana podczas I lub II wojny światowej – źródła podają różne okresy budowy linii. W latach 80. ubiegłego wieku została zelektryfikowana, co pozwalało na dojazd lokomotywom elektrycznym do stacji Żulin, położonej na linii nr 69. Jednak w kolejnym dziesięcioleciu XX w. wstrzymano ruch kolejowy, a linię zlikwidowano. Postulaty jej odbudowy pojawiły się po przywróceniu połączeń pasażerskich między Lublinem a Zamościem. Wskazywano, że odbudowa łącznicy jest warunkiem koniecznym do skrócenia czasu przejazdu między największymi miastami regionu. Ostatecznie linia została odbudowana, jednak dla potrzeb ruchu towarowego. Choć zgodnie z opublikowanym rozkładem jazdy, przed kilkoma dniami po łącznicy przejechała para pociągów pasażerskich, uruchomionych dla kolejarzy pielgrzymujących na Jasną Górę.

PKP PLK planuje dalsze prace nad poprawą połączenia m.in. Lublina z Zamościem, o czym więcej można przeczytać tutaj. Pojawiają się pomysły elektryfikacji tej trasy. Pomysł ten jednak został skrytykowany przez niektórych ekspertów, o czym informowaliśmy na naszym portalu tutaj.

Większość fotografii wykonano w drugiej połowie ubiegłego miesiąca, po przywróceniu możliwości prowadzenia ruchu kolejowego po linii nr 563. Niektóre, np. z miejscowości Kanie, zostały wykonane w czerwcu tego roku.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony