Partnerzy serwisu:

Odcinek z Ocic do Rzeszowa doczeka się elektryfikacji

Martyn Janduła 04.01.2017 1,1k

Odcinek z Ocic do Rzeszowa doczeka się elektryfikacji
Linia kolejowa nr 71Fot. Łukasz Hettwer, SM42.pl
W odpowiedzi na interpelację posła Zbigniewa Chmielowca, Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, wyjaśnia plany związane z linią kolejową nr 71. Na linii z Rzeszowa do Ocic pojawić ma się sieć trakcyjna oraz mijanka w Majdanie Królewskim. Najpierw jednak konieczne będzie usunięcie kolizji sieci elektroenergetycznych.
Linia kolejowa nr 71 na odcinku Rzeszów Główny – Ocice została przewidziana do modernizacji w ramach projektu pn.: „Prace na linii kolejowej nr 71 Rzeszów Główny – Ocice” finansowanego ze środków budżetowych w ramach szerszego zadnia „Modernizacja linii kolejowej Rzeszów – Warszawa przez Kolbuszową, etap II”. Realizację projektu zaplanowano na lata 2016-2020. Zakres rzeczowy prac zakłada elektryfikację oraz budowę mijanki w Majdanie Królewskim.

Środki już są

Jak informuje Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, w budżecie państwa na 2017 rok zarezerwowane zostały środki w wysokości 1,2 mln zł na usunięcie kolizji sieci elektroenergetycznych oraz opracowanie brakującej części dokumentacji projektowej dla przedmiotowego projektu. – Ujęcie zadania w Krajowym Programie Kolejowym stanowi zabezpieczenie środków na jego realizację w łącznej kwocie 116,3 mln zł – podkreśla Bittel.

Według informacji z ministerstwa, koszt samej elektryfikacji linii nr 71 wyniesie około 58 mln zł, natomiast koszt przyłączenia układu zasilania do sieci dystrybucji wyniesie około 45 mln zł. Łączny koszt elektryfikacji linii nr 71 wraz pomniejszymi pracami (m.in. usunięciem kolizji sieci elektroenergetycznych oraz wycinką drzew) przekroczy 100 mln zł.

Realizacja prac podzielona ma być na etapy. – Prace dokumentacyjne zarówno dla elektryfikacji jak i dla budowy mijanki zostały już w większości sfinalizowane. Kontrakty na roboty zawierane będą oddzielnie dla elektryfikacji oraz budowy mijanki – wyjaśnia wiceminister. Wskazuje przy tym, że ogłoszenie przetargu na elektryfikację planowane jest w I kwartale 2017 roku, natomiast dla budowy mijanki w III kwartale 2017 roku. Oprócz tego planuje się zawarcie kilku kontraktów na wykonanie pozostałego zakresu prac.

Najpierw sprawy z siecią

Pierwszym etapem prac w zakresie elektryfikacji będzie usunięcie kolizji sieci elektroenergetycznych, co ma nastąpić w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2017 roku. – Roboty przyłączeniowe, w związku ze swoją specyfiką, będą rozciągnięte w czasie i potrwają od I kwartału 2018 do III kwartału 2020 roku. Roboty trakcyjne na linii planuje się w okresie od I kwartału 2019 do II kwartału 2020 roku – informuje Bittel.

Z kolei roboty związane z budową mijanki planowane są do realizacji w 2018 roku. Zakończenie wszystkich prac budowlanych dla całego projektu planowane jest na IV kwartał 2020 r.

Szybciej do Rzeszowa

Według zapowiedzi wiceministra, czas przejazdu pociągów na trasie z Warszawy do Rzeszowa ma w przyszłości ulec skróceniu. Pociągi kursujące tą trasą przez Lublin oraz Kolbuszową (linia nr 71) obecnie w najkrótszym czasie pokonują ją w 5 godzin i 2 minuty, zaś pociąg nocny w czasie 7 godzin i 11 minut. – Po zakończeniu wszystkich prac modernizacyjnych na trasie Warszawa – Rzeszów przez Kolbuszową, czyli również na linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa – Lublin oraz linii nr 68 na odc. Lublin – Stalowa Wola, planuje się skrócenie czasu przejazdu dla pociągów międzyregionalnych do około 4 godzin – zaznacza Bittel.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony