Partnerzy serwisu:

Odcinek Tychy - Górki Ściernie będzie rewitalizowany

wś, Rynek Kolejowy 29.12.2011 79

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2011-12-29 15:39:53 Autor: Adaś :)
---.c201.msk.pl
Nareszcie dobra wiadomość ze śląskiego!
2011-12-29 15:43:11 Autor: Adaś :)
---.c201.msk.pl
Ciekawe, czy wrócą poc. pasażerskie na trasę do Bierunia! A może mogliby to nawet pociągnąć na Oświęcim! Jako turysta - zobowiązuję się korzystać ;)
2011-12-29 15:45:06 Autor: Tom
---.anfa.pl
Każdy kawałek zrewitalizowanych torów cieszy, szczególnie na Śląsku. Teraz czekam kiedy PLK w Katowicach ogłosi przetarg dotyczący rewitalizacji linii Chybie - Wisła
2011-12-29 15:56:51 Autor: ja
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W warunkach przetargu jest napisane że można zamknąć na czas robót jeden tor na trasie Tychy- Tychy Miasto, czyli PR mają kolejną okazję na likwidację hucznie wprowadzonych połączeń Tychy- Sosnowiec :/
2011-12-29 16:11:16 Autor: Adaś :)
---.c201.msk.pl
Szkoda tylko, że cytując za PKP PLK: \"Zamawiajacy oczekuje by efektem opracowanego projektu wykonawczego i wykonanej przebudowy infrastruktury kolejowej, było uzyskanie optymalnej
predkosci, na odcinku Tychy – Górki Sciernie, nie mniejszej ni predkosc
konstrukcyjna linii V=60 km/h.\" W zasadzie, pociągi mogłby jeździć chociaz 80km/h ;)
2011-12-29 16:17:57 Autor: matt78
---.ryb.abpl.pl
Zasadniczo zgadzam się z poprzednikiem, który pisze, że każdy remontowany odcinek na Śląsku cieszy, ale czy nie można by w końcu zacząć remontu jakiejś \\\"normalnej\\\" linii? Przepraszam za ten kolokwializm, ale w ścisłym centrum województwa, gdzie przemieszcza się dużo większa liczba pasażerów linie kolejowe są w dramatycznym stanie. Wiem, że na całym Śląsku (i nie tylko) ludzie chcą jeździć szybko i w miarę komfortowo, ale licząc potok pasażerów na linii Tychy - Górki Ściernie, a licząc Katowice - Tarnowskie Góry, lub Gliwice - Katowice, lub nawet Bytom - Katowice chyba na tych trasach bardziej przydał by się remont w ramach \\\"kolei aglomeracyjnej\\\"
2011-12-29 16:36:53 Autor: ahilless
---.150.146.188.internetia.net.pl
@matt78
Po rewitalizacji odcinkiem tym mają dojeżdżać pracownicy na FIATa. Frekwencja powinna być, bo pociąg będzie bardzo ciekawą alternatywą wobec auta/autobusu - droga do Bierunia już teraz w szczycie się korkuje, a od wiosny rozpocznie się ogromna przebudowa.
Poza tym Tychy jako miasto zabiegają o remonty linii, budują perony, wspólny bilet etc. A co zrobiły Katowice, Tarnowskie góry, Bytom by zachęcić pasażerów do korzystania z kolei? I nie mówmy, że wszystkiemu winny jest KZK GOP, bo wszystko co robi, odbywa się za zgodą gmin członkowskich.
2011-12-29 16:47:25 Autor: Bardi78
---.oswiecim.vectranet.pl
Super informacja, gratuluję dobrej decyzjii...tylko same Ściernie to troszku mało-pociągnąć jeszcze rewitalke do Bierunia i w końcu będzie można szybko dostać się z Oświęcimia do Tychów:)
2011-12-29 17:12:07 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Na remont czekają następujące odcinki na górnym śląsku : Wodzisław Śląski - Rybnik , Rybnik - Jastrzębie Zdrój , Chorzów Batory - Herby i wiele innych... Reaktywacja Jastrzębia byłaby zbawienna w skutki dla całego województwa śląskiego!
2011-12-29 17:25:40 Autor: Adaś :)
---.c201.msk.pl
Maciek z Lublina: na remont w woj. śląskim to czeka większość linii kolejowych ;)
2011-12-29 17:40:26 Autor: ET41-101
---.222.27.234
nie chce mi się wierzyć, że ten remont jest pod ruch pasażerski:
1. Prędkość za mała.
2. Nic o peronach, a te co są to bez remontu nikt nie pozwoli użytkować,
3. Kwestia przejazdu przez teren KWK Piast do dziś nie załatwiona,
4. Oświęcim to woj. małopolskie, a już dziś na liniach granicznych jest przepychanka co do finansowania poc. i oferta jest tragiczna. Kursy do Bierunia bedą pozbawione sensu. Już szybciej uwierzę w Lędziny, bo to woj. śląskie.
2011-12-29 17:45:21 Autor: m_m
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

m_m
5. Nie ma ani slowa o ponownym montazu sieic trakcyjnej od Tych Miasta do Górek.
2011-12-29 17:51:01 Autor: ahilless
---.150.146.188.internetia.net.pl
Ad. 4.

http://www.tychy.pl/News/exeConcrete/?mid=2&id=9029
2011-12-29 17:54:08 Autor: Gonza
---.95.205.18
Jeśli chodzi o dojazdy dla pracowników Fiata - to jest nieco za późno na tą rewitalizację, gdyż przebudowa DK1 właśnie się zaczyna, a szczyt prac drogowych przypadnie na marzec-listopad 2012, czyli w okresie, gdzie ma być rewitalizowany odcinek linii 179. Nic oczywiście nie stoi na przeszkodzie, żeby ten odcinek później wykorzystać do ruchu pasażerskiego dla tych ludzi, ale jednak szkoda, że ktoś nie wpadł na to z rok wcześniej.
Obecnie kursują tam tylko towary na Fiata, za Tychami Miasto brak trakcji. Szlakowe za T. Miasto pewnie ze 20-30.
2011-12-29 18:35:28 Autor: ET41-101
---.222.27.234
Autor: ahilless

dzięki...

\"Po czynach ich poznacie\". Oby Coś z tego było. Jazda to Tychów przez Bieruń rano przed 8.00 to nieraz horror. Szkoda, że nie zdążą przed remontem S1. Wtedy to w Tychach będzie masakra.
2011-12-30 07:05:40 Autor: Kysó
---.174.100.210
To może KŚ kupują ten włoski złom właśnie po to, żeby jeździć na tej linii??
2011-12-30 07:43:28 Autor: obserwator6666
---.tktelekom.pl
Remont 179 jest wymuszony przez dyr.ARENTA z FIATA,który tyle lat walczy aby pociągi z samochodami z FIATA jechały przynajmniej z prędkością 60 km/h.Ma to uniemożliwić łatwość okradania transportów samochodów,gdyż obecnie do nich zbyt często dochodzi,przy prędkości miejscami 20,30 km/h.Rewitalizacja ta oczywiście poprawi przepustowość tak dla ruchu towarowego jak i pasazerskiego.
2011-12-30 09:35:44 Autor: mieszkaniec okolic
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Za póżno.A ruch osobowy na trasie Tychy- Fiat-Bieruń to medialne popisy samorządowców.Ich problemy w godzinach szczytu na drogach DK1 iDK44 nie interesują.
2011-12-30 15:06:45 Autor: tyszanin1
---.95.200.232
może niewielu wie, ale ten odcinek ma być wykorzystywany do przewozu glównie pracowników Fiat Auto Poland i innych firm powiązanych z Fiatem, ok 5-6 tysięcy osób codziennie!
Linia ma być rewitalizowana dlatego, ponieważ będzie prowadzon remont DK1 i pracownicy nie miliby jak dojeżdżać do pracy.
2012-01-01 20:17:22 Autor: Kent
---.238.64.20.ip.abpl.pl
@Tom - Chybie-Wisła albo trafi do RPO na lata 2014-2020 albo zostanie zamknięta. PKP PLK nie ma zamiaru remontować tej linii o czym publicznie poinformował dyrektor PLK w obecności samorządowców z województwa i jego władz na konferencji w lutym 2011 roku. I tak się należy cieszyć że w bieżącym roku poza remontem w kierunku Krakowa priorytetem na Śląsku ma być zniesienie wszystkich ograniczeń z Katowic do: Gliwic, Rybnika i Bielska - brzmi to jak S-F ale nadzieję że tak się stanie trzeba mieć. Tak mówią wiewiórki z PLK :)
2012-01-02 08:49:50 Autor:
---.stk.vectranet.pl
No i niedługo trzeba będzie zamknąć szlak Lędziny - Kosztowy.
2012-01-02 11:17:12 Autor: Grześka
---.tktelekom.pl
Ale PLK na Śląsku też się może pochwalić pewnymi sukcesami, np podniesienie dopuszczalnej szybkości o 100%!!! Na odcinku Bieruń Nowy- Imielin podniesiono szybkość z 10km/h do 20km/h!
2012-01-02 22:29:41 Autor: yuzio
---.telpol.net.pl
jak była jeszcze obsługa Tychy -Lędziny to na Fiata nikt nie jeździł ,pracownicy byli przewozeni autobysam i dlatego ze z peronu Tychy -fabryka czy mleczarnia się to nazywalo jest zbyt daleko do fiata więc dalej to bedzie nierentowne jedynie kopalnia ziemowit podnosiła tam frekfencje ale nigdy nie fiat
2012-01-10 08:37:45 Autor: Qbuss
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeśli linia byłaby przedłużona do Oświęcimia, wysoka frekwencja jest pewna. Na trasie Tychy-Bieruń nie sądzę, by potoki pasażerów były duże.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony