Odcinek Olsztyn – Olsztynek otwarty. Pociągi jeżdżą wolno
Michał Szymajda ⚫ 19.10.2018 ⚫
3,5k

Fot. PKP PLK
15 października PKP PLK hucznie zapowiedziało powrót pociągów na odcinek linii kolejowej 216 pomiędzy Olsztynem a Olsztynkiem. Pociągi faktycznie wróciły na trasę dnia następnego, ale prace się jeszcze nie zakończyły i składy łapią spore opóźnienia.
Obecnie po linii kursują wyłącznie pociągi Przewozów Regionalnych, które wciąż uzupełniane są przez autobusy komunikacji zastępczej. Być może urząd marszałkowski województwa warmińsko-mazurskiego zadecyduje o tym, że... wszystkie pociągi ponownie zostaną zastąpione autobusami.
Liczne zwolnienia na szlaku
– Tory nie wszędzie są podbite, a maszynista musi zwalniać miejscami do 20 km na godz (...). Dostaliśmy zresztą już dwustronicową skargę od wściekłej pasażerki. Trudno jej się dziwić, bo kupując miesięczny bilet, liczyła, że wreszcie teraz warunki podróży się poprawią, a ona spóźnia się do pracy – powiedział dziennikarzowi Gazety Wyborczej Wiktor Wójcik, dyrektor departamentu geodezji w Urzędzie Marszałkowskim.
Wójcik dodał w rozmowie, że za opóźnienia powyżej 10 minut urząd nalicza przewoźnikowi kary. Autobusem komunikacji zastępczej, który 30-kilometrowy odcinek pokonuje w aż 49 minut, wciąż bywa szybciej.
Choć rozkład jazdy udostępniony przez PKP PLK wskazuje obecnie czas przejazdu na 29 minut, nie jest on realizowany. Co ciekawe, od grudnia, kiedy część prac towarzyszących uda się zakończyć, PKP PLK zakłada... dłuższy czas przejazdu, określony na 31 minut. Tymczasem np. w grudniu 2016 pociągi regionalne przejeżdżały odcinek w 29 minut. Zapytaliśmy w PKP PLK o perturbacje związane z wdrożeniem nowego rozkładu na fragmencie linii 216.
PKP PLK: wkrótce będzie szybciej
– Priorytetem PKP Polskich Linii Kolejowych podczas realizacji inwestycji infrastrukturalnych jest minimalizowanie uciążliwości dla pasażerów wynikających przede wszystkim z wprowadzenia komunikacji zastępczej (…). Ograniczenia prędkości pociągów na odcinku Olsztyn – Olsztynek są związane z pracami wykończeniowymi torów. Do końca tygodnia pociągi osiągną zakładaną prędkość szlakową 100 km/h. Utrzymane zostaną jedynie ograniczenia prędkości w okolicach przejazdów kolejowo-drogowych, w związku z budową zasilania dla nowych urządzeń świetlno-dźwiękowych. Od grudnia na trasie Olsztyn – Olsztynek maksymalna prędkość pociągów będzie wynosiła 100 km/h. Wprowadzenie prędkości 120 km/h nastąpi po zakończeniu wszystkich prac na linii Olsztyn – Działdowo w drugiej połowie 2019 roku – poinformował Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Wtedy też zaplanowano powrót na trasę przez Nidzicę i Olsztynek pociągów dalekobieżnych PKP Intercity kursujących między Warszawą a Olsztynem. Na początku 2018 roku PKP PLK informowało, że czas przejazdu najszybszych pociągów „skróci się do około 2 godzin”.
Komunikat PKP PLK na temat otwarcia linii Olsztyn – Olsztynek można przeczytać tutaj.
Liczne zwolnienia na szlaku
– Tory nie wszędzie są podbite, a maszynista musi zwalniać miejscami do 20 km na godz (...). Dostaliśmy zresztą już dwustronicową skargę od wściekłej pasażerki. Trudno jej się dziwić, bo kupując miesięczny bilet, liczyła, że wreszcie teraz warunki podróży się poprawią, a ona spóźnia się do pracy – powiedział dziennikarzowi Gazety Wyborczej Wiktor Wójcik, dyrektor departamentu geodezji w Urzędzie Marszałkowskim.
Wójcik dodał w rozmowie, że za opóźnienia powyżej 10 minut urząd nalicza przewoźnikowi kary. Autobusem komunikacji zastępczej, który 30-kilometrowy odcinek pokonuje w aż 49 minut, wciąż bywa szybciej.
Choć rozkład jazdy udostępniony przez PKP PLK wskazuje obecnie czas przejazdu na 29 minut, nie jest on realizowany. Co ciekawe, od grudnia, kiedy część prac towarzyszących uda się zakończyć, PKP PLK zakłada... dłuższy czas przejazdu, określony na 31 minut. Tymczasem np. w grudniu 2016 pociągi regionalne przejeżdżały odcinek w 29 minut. Zapytaliśmy w PKP PLK o perturbacje związane z wdrożeniem nowego rozkładu na fragmencie linii 216.
PKP PLK: wkrótce będzie szybciej
– Priorytetem PKP Polskich Linii Kolejowych podczas realizacji inwestycji infrastrukturalnych jest minimalizowanie uciążliwości dla pasażerów wynikających przede wszystkim z wprowadzenia komunikacji zastępczej (…). Ograniczenia prędkości pociągów na odcinku Olsztyn – Olsztynek są związane z pracami wykończeniowymi torów. Do końca tygodnia pociągi osiągną zakładaną prędkość szlakową 100 km/h. Utrzymane zostaną jedynie ograniczenia prędkości w okolicach przejazdów kolejowo-drogowych, w związku z budową zasilania dla nowych urządzeń świetlno-dźwiękowych. Od grudnia na trasie Olsztyn – Olsztynek maksymalna prędkość pociągów będzie wynosiła 100 km/h. Wprowadzenie prędkości 120 km/h nastąpi po zakończeniu wszystkich prac na linii Olsztyn – Działdowo w drugiej połowie 2019 roku – poinformował Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Wtedy też zaplanowano powrót na trasę przez Nidzicę i Olsztynek pociągów dalekobieżnych PKP Intercity kursujących między Warszawą a Olsztynem. Na początku 2018 roku PKP PLK informowało, że czas przejazdu najszybszych pociągów „skróci się do około 2 godzin”.
Komunikat PKP PLK na temat otwarcia linii Olsztyn – Olsztynek można przeczytać tutaj.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |