Odcinek KDP Madryt – Lizbona otrzyma dofinansowanie UE
Łukasz Kuś ⚫ 14.04.2016 ⚫
234

fot. Mikel Ortega CC BY-SA 2.0
Komisja Europejska zatwierdziła finansowanie projektu budowy linii kolei dużych prędkości z Madrytu do Lizbony. Nowa linia planowana jest jednak tylko po stronie hiszpańskiej.
6 kwietnia KE ogłosiła, że dofinansowanie otrzyma odcinek, który połączy stolicę Hiszpanii z regionem Extremadura i granicą z Portugalią.
Linia Madryt – Lizbona została wpisana w system transeuropejskich połączeń TEN-T i jest częścią magistrali Atlantyk, która połączy półwysep Iberyjski z Paryżem i Strassburgiem. Dofinansowanie otrzyma budowa nowej linii między Navalmoral de la Mata a Mérida. Projekt został uznany jako kwalifikujący się do wsparcia z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Koszt inwestycji ma wynieść ok. 312,1 mln euro z czego 205,1 mln pokryje wsparcie unijne.
Oprócz tego planowana jest modernizacja odcinka Navalmoral de la Mata – Madryt natomiast na linii szerokotorowej z Plasencia do Mérida zostanie podniesiona prędkość maksymalna do 200 km/h.
Hiszpański zarządca infrastruktury kolei dużych prędkości ADIF Alta Velocidad zdecydował się kontynuować budowę nowej dwutorowej linii w kierunku Lizbony, mimo że Portugalczycy w 2012 roku podjęli decyzję o wstrzymaniu budowy odcinka linii KDP na swoim terenie. Zamiast tego po stronie portugalskiej nastąpi jedynie modernizacja jednotorowej linii wykorzystywanej obecnie w ruchu towarowym.
Ogółem w perspektywie 2014-2020 Hiszpania zamierza wybudować 475 km nowych linii w ramach sieci TEN-T oraz modernizacji 1082 km linii, z kolei modernizacje obejmą ponad 1800 km linii kolejowych.
Linia Madryt – Lizbona została wpisana w system transeuropejskich połączeń TEN-T i jest częścią magistrali Atlantyk, która połączy półwysep Iberyjski z Paryżem i Strassburgiem. Dofinansowanie otrzyma budowa nowej linii między Navalmoral de la Mata a Mérida. Projekt został uznany jako kwalifikujący się do wsparcia z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Koszt inwestycji ma wynieść ok. 312,1 mln euro z czego 205,1 mln pokryje wsparcie unijne.
Oprócz tego planowana jest modernizacja odcinka Navalmoral de la Mata – Madryt natomiast na linii szerokotorowej z Plasencia do Mérida zostanie podniesiona prędkość maksymalna do 200 km/h.
Hiszpański zarządca infrastruktury kolei dużych prędkości ADIF Alta Velocidad zdecydował się kontynuować budowę nowej dwutorowej linii w kierunku Lizbony, mimo że Portugalczycy w 2012 roku podjęli decyzję o wstrzymaniu budowy odcinka linii KDP na swoim terenie. Zamiast tego po stronie portugalskiej nastąpi jedynie modernizacja jednotorowej linii wykorzystywanej obecnie w ruchu towarowym.
Ogółem w perspektywie 2014-2020 Hiszpania zamierza wybudować 475 km nowych linii w ramach sieci TEN-T oraz modernizacji 1082 km linii, z kolei modernizacje obejmą ponad 1800 km linii kolejowych.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |