Partnerzy serwisu:

Od marca szybciej między Katowicami a Krakowem. Choć rewelacji nie ma

Michał Szymajda 13.03.2020 77

Od marca szybciej między Katowicami a Krakowem. Choć rewelacji nie ma
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Po wprowadzeniu w grudniu 2019 ośmiu par pociągów PKP Intercity na trasę Kraków – Katowice, operator wraz z PKP PLK doszedł do wniosku, że czas przejazdu pociągów, bardzo długi, można skrócić.
Już w obowiązującym od grudnia rozkładzie jazdy okazało się, że część pociągów może jechać szybciej, jeśli na szlaku z ograniczoną przepustowością nie ma jakichś nadzwyczajnych zdarzeń (np. opóźnienia innych pociągów). Zdarzały się przypadki odrabiania nawet kilkunastominutowych opóźnień między Krakowem a Katowicami.

Wraz z wejściem w życie marcowej korekty, lepsze czasy przejazdu będą mieć pociągi: IC Chopin relacji Wiedeń/Praga/Budapeszt – Warszawa – Wiedeń/Praga/Budapest, TLK Galicja relacji Ostrawa – Przemyśl – Ostrawa, IC Cracovia relacji Kraków – Praga/Budapeszt – Kraków, IC Porta Moravica relacji Graz – Przemyśl, TLK Matejko relacji Bielsko-Biała – Kraków i TLK Roztocze relacji Lublin/Zamość – Katowice – poinformowała Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity. Z naszych danych wynika, że szybciej pojedzie też TLK Wielkopolanin.

Najszybciej odcinek między metropoliami przemierzy IC Chopin, jadąc ze Śląska do Małopolski. Zrobi to w godzinę i 27 minut (dotąd godzina i 45 minut). Niewiele wolniejszy będzie TLK Wielkopolanin z czasem przejazdu godzina i 30 minut (dotąd był składem najwolniejszym – jechał aż 2 godziny i 39 minut). Inne pociągi szybciej od kilku do kilkunastu minut. W mniejszym stopniu dotyczyć to będzie pociągów regionalnych o niższym priorytecie przejazdu. Te będą przepuszczać szybsze pociągi. Choć i tak jest progres: większość z nich pokona dystans Kraków – Katowice poniżej dwóch godzin.

To oczywiście nie wystarcza, by na kolej pomiędzy miastami masowo wrócili pasażerowie. Konkurencja autobusowa wciąż przemieszcza się między miastami taniej, częściej i szybciej.

– Kolejnej poprawy czasu przejazdów należy się spodziewać po zakończeniu modernizacji linii kolejowej nr 133 – napisała Katarzyna Grzduk.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony