Partnerzy serwisu:

Od jutra dodatkowy, szósty peron na stacji Wrocław Główny

inf. pras. 14.03.2020 183

Od jutra dodatkowy, szósty peron na stacji Wrocław Główny
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Pasażerowie na stacji Wrocław Główny od 15 marca skorzystają z nowego peronu nr 6. - informuje PKP PLK. Inwestycja za 8,4 mln zł wykonana została ze środków PLK i budżetowych.
Do pięciu czynnych peronów na Wrocławiu Głównym dołącza kolejny - szósty. Dwustumetrowy peron zapewni podróżnym wygodny dostęp do pociągów. Wyposażony jest w wiaty i tablice informacyjne oraz ledowe oświetlenie. Bieżącą informację o pociągach zapewni nagłośnienie i elektroniczne wyświetlacze - 4 na peronie oraz po 2 przy każdym wejściu na peron - podaje inwestor.

Dojście do nowego peronu, podobnie jak do pozostałych, jest od traktu do hali głównej i dodatkowo od ul. Suchej. Podróżni o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz podróżni z cięższym bagażem mogą korzystać z windy od strony przejścia tunelowego. Dla osób niedowidzących na nawierzchni peronu są zaznaczone ścieżki naprowadzające.

Nad schodami, prowadzącymi z przejścia tunelowego na peron, wybudowana jest przeszklona wiata, osłaniająca schody i windę. Przy budowie peronu zastosowano detale, nawiązujące do historycznego charakteru dworca. Są odpowiednio dobrane płytki ceramiczne (wielkość i kolor) oraz granitowe elementy obramowań naroży. Również wzór metalowych przęseł wygrodzenia peronu został wykonany w dawnej stylistyce - czytamy.

Prace przy nowym peronie wymagały również prac torowych, montażu urządzeń sterowania ruchem i wymiany rozjazdu. Wyzwaniem przy realizacji inwestycji było „przebicie” wejścia do głównego przejścia tunelowego. Przeprowadzono skomplikowaną operację rozwiązania licznych kolizji kablowych. Były to m.in. kable energetyczne oświetlenia, instalacje sygnalizacji p.poż, nagłośnienia, systemu ostrzegania. Działania, ze względu na zapewnienie ruchu pociągów i obsługi dworca, wymagały czasu i zmian projektu.

Peron nr 6 jest dostosowany do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich. Ze względu na usytuowanie obok przystanków komunikacji miejskiej, będzie przeznaczony głównie dla obsługi pociągów aglomeracyjnych. Jego rola wzrośnie po oddaniu w 2021 roku dwóch odnawianych tras: z Wrocławia w kierunku Sobótki i Świdnicy oraz w kierunku Jelcza Miłoszyc.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony