Partnerzy serwisu:

Od 30 sierpnia pociągi pojadą drugim nowym torem między Czachówkiem a Warką

Jakub Madrjas 17.08.2020 223

Od 30 sierpnia pociągi pojadą drugim nowym torem między Czachówkiem a Warką
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP PLK informuje o postępach prac na linii nr 8. Od 30 sierpnia pociągi pojadą drugim nowym torem między Czachówkiem a Warką. Trwają prace na odcinku Warka – Radom. Na kolejowym moście nad Pilicą jest nowy tor. Zbudowano perony nowych przystanków Warka Miasto i Radom Stara Wola.
Jak informuje PKP PLK, między Warką a Radomiem budowany jest drugi tor. Ułożono już szyny i podkłady na 22 kilometrowym odcinku. Osadzane są słupy sieci trakcyjnej. Nowy tor jest na kolejowym moście nad Pilicą. Przywrócenie ruchu pociągów między Warką a Radomiem po jednym torze planowane jest w grudniu – kilka miesięcy później niż zakładano.

Nowe przystanki

Na przystankach w Strzyżynie i Grabowie zbudowane zostały konstrukcje peronów. Nowe przystanki „rosną” w Warce i w Radomiu. Budowany jest przystanek Radom Stara Wola, m.in. wykonawca pracuje przy odwodnieniu. Kształtu nabiera przystanek Warka Miasto przy ulicy Lotników – ułożona została już 200-metrowa ściana peronu. Obok nowego przystanku wykonawca przygotowuje budowę filarów nowego wiaduktu, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy.

Na stacji Warka wykonawca będzie kończył przejście podziemne i drugi peron. W Bartodziejach budowany jest z odzyskanego materiału nowy nasyp. Jak informowaliśmy niedawno, PLK rozszerzyła projekt modernizacji linii nr 8 o nowy przystanek Warka Miasto.

Prace między Czachówkiem a Warką

Jak informuje PLK, na odcinku między Czachówkiem a Warką od 30 sierpnia planowane jest wznowienie ruchu po drugim zmodernizowanym torze – pierwszym torem pociągi kursują od jesieni zeszłego roku. Na czynnych przystankach Sułkowicach, Krężelu, Michalczewie, Gośniewicach i Chynowie, prace koncentrują się w obszarze przylegającym do modernizowanego drugiego toru. Na peronach są ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz nowe oświetlenie. Zapewniony jest dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Są pochylnie oraz ścieżki naprowadzające.

Wartość przebudowy odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Zakończenie wszystkich prac pomiędzy Czachówkiem i Warką przewidywane jest w IV kwartale 2020 roku, a pomiędzy Warką i Radomiem w II połowie 2021 roku. Jednakże m. in. ze względu na konieczne prace dodatkowe zakończenie modernizacji linii 8 od Czachówka do samego Radomia planowane jest dopiero w 2023 roku.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony