Partnerzy serwisu:

Obowiązkowe ubezpieczenie OC dla przewoźników kolejowych – czy jest się czego bać?

JP, TOR Konferencje 15.05.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-05-15 10:35:50 Autor: Kflik
---.60.129.178
Następny sposób by nie promować transportu kolejowego?

W końcu faktycznie kolej przestanie mieć sens ekonomiczny.
2015-05-15 11:09:59 Autor: podróżnik
---.internetdsl.tpnet.pl
Proponuję pójść dalej, np. obowiązek posiadania karty kredytowej przez każdego pasażera pociągu, co nabiera szczególnego sensu wobec spodziewanej konsolidacji sektora bankowego i ubezpieczeniowego.
Prawdę powiedział jeden minister: państwo polskie istnieje tylko teoretycznie.
Rządzą nami banki i firmy ubezpieczeniowe. A kolej ma dla nich duży potencjał, głównie z uwagi na posiadane nieruchomości.
2015-05-15 11:24:50 Autor: nieważne1
---.cbmm.lodz.pl
@Kflik,

o ile zauważyłeś, to od dawna go nie ma. I przy takiej polityce - długo go mieć nie będzie. Wszyscy tylko gadają, że najtańsza, najekologiczniejsza, naj i naj, tylko jakoś w praktyce to sie obronić nie może. Bo aby tak było, to kolej musiałaby w przeliczeniu np. na paliwo zużywać go mniej niż przewoźnicy drogowi na jednego pasażera i na tę samą odległość. I to wyjdzie mniej, ale w przeliczeniu na ilość miejsc w pociagach, w przeliczeniu na pasażera - okaże się, że kolej potrafi zużyć kilka razy więcej paliwa niż autobus. I gdzie tu ta ekologia i ekonomia? Póki pociagami jeżdżą garstki ludzi (za duży tabor lub za słaba oferta) - nie ma sensu ekologicznego ani ekonomicznego. W Niemczech wyszło, że autobusy dalekobieżne są 2,5 tańsze niż pociągi dalekobieżne w przeliczeniu na jednego pasażera.
2015-05-15 15:15:59 Autor: wąski kolejarz
---.tktelekom.pl
Koleje wąskotorowe, turystyczne i o charakterze zabytkowym na pewno nie będą miały kasy na zapłatę kosmicznych składek, nawet po obniżeniu sub ubezpieczenia do 10MPLN jak się proponuje w dokumentach opublikowanych przez UTK. Do tego nie mają też luźnych 1,1 kPLN żeby móc choć zabrać głos na konferencji TOR-u. Likwidacja takich obiektów w PL sama się nakręca...
2015-05-15 15:19:12 Autor: wąski kolejarz
---.tktelekom.pl
@ nieważne1

Weź jeszcze pod uwagę koszty budowy i utrzymania dróg publicznych. Tego niestety nie ma w tych obliczeniach.
1. Ile kasy rocznie wydajemy na drogi w przeliczeniu na mieszkańca a ile na infrastrukturę kolejową?
2. Jak takie wskaźniki wyglądają w innych krajach (Austria, Czechy, Niemcy, Szwajcaria)?
2015-05-15 15:45:48 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
@ wąski kolejarz - a sprobowali ponegocjować z TOR?
2015-05-15 19:34:34 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Akurat duzi przewoźnicy mają takie ubezpieczenia i nie tylko od OC. To będzie problem dla małych firm. Jakby było uczciwie, to suma ubezpieczenia powinna być uzależniona np. od liczby wykonywanych poc km.

Czemu w transporcie drogowym nie wprowadza się tak wysokiej sumy ubezpieczenia? Zrobić obowiązek OC na 100 mln dla wszystkich przewoźników drogowych od busiarzy po TiRy. Od razu patologia busiarstwa znikła by z rynku.
2015-05-16 11:09:24 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Lobby drogowo paliwowe nie spocznie, dopóki kolej nie będzie rękami polityków całkowicie "zoptymalizowana". Jest im mało, że posiadają prawie wszystko. Boli ich ta resztka, którą kolej jeszcze posiada. To nie jest chęć pokonania przeciwnika - on już dawno leży na łopatkach. To jest dążenie do całkowitej, fizycznej likwidacji przeciwnika. Tu nie ma miejsca na zasady. liczy się tylko skuteczność.
2015-05-17 23:00:05 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@kk

Nie wiem jak było ale TOR za pewne wie (powinien wiedzieć), że są w Polsce np. stowarzyszenia ratujące koleje wąskotorowe i po prostu je zaprosić zwalniając z opłaty.
(lub w ogólnym piśmie zaproponować miejsce dla kogoś ich jako całość reprezentującego)
2015-05-17 23:06:55 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@ szczur

Bo to co kolej obecnie posiada po przeniesieniu na drogi da im nadal duże zyski.


a kolej jak napisano tu wcześniej sobie nie radzi bo jest zbyt dużo pustych miejsc w pociągach (a pociągi zbyt krótkie i zbyt niska częstotliwość kursów - przez bzdurną idee oszczędzania przez likwidację połączeń bez innych działań - choć na kolej ma wysokie koszty stałe które nie maleją gdy skład robi 2 kursy po 50km na dobę a dyżurny ruchu ma mało do robienia w czasie pracy)
2015-05-18 19:46:26 Autor: Adm
---.play-internet.pl
Okreslone w Dokumencie Konsultacyjnym sumy ubezpieczenia nie są okreśone na "komsinczym" poziomie., a jedynie dopasowane do rodzaju i charakteru ryzyka, jakimce e się działalność kolejowa.

Przykład busów - w OC komunikacyjnym każdy posiadacz jest chroniony do sumy 1 mln euro za szkody w mieniu i 5 mln euro za szkody na osobie - daje to odpowiednio 4 mln zł i 20 mln zł przy obecnym kursie.
Czyli jest to 1/5 najwyższej sumy gwarancyjnej, zaproponowanej przez UTK. Stąd należy wnioskować iż nie są one wygórowane, a ustalone na realnym poziomie. Suma gwarancyjna w OC nie ma służyć konsumpcji, a ma zabezpieczyć najwyższe możliwe roszczenia. Została ustalona w oparciu o dane historyczne, jak katastrofa pod Szczekociami.

Sam koszt ubezpieczenia również nie powinien drastycznie wzrosnąć - przecież za 20 mln zł sumy w ubezpieczeniu OC komunikacyjnym za własny samochód nikt z nas nie płaci setek tysiecy złotych składki...
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony