Partnerzy serwisu:

Radni chcą 11 kilometrów ekranów akustycznych w Warszawie. PLK jest sceptyczna

Łukasz Kuś 04.08.2016 826

Radni chcą 11 kilometrów ekranów akustycznych w Warszawie. PLK jest sceptyczna
Stacja kolejowa w OtwockuFot. Michał Szymajda, RK
Polskie Linie Kolejowe instalują ekrany akustyczne tylko w miejscach, w których badania wykazują przekroczenie norm hałasu. Budowa ekranów na modernizowanych liniach kolejowych w Warszawie nie jest przesądzona.
PLK przygotowuje się do modernizacji linii kolejowej z Warszawy Wschodniej do Otwocka. Plany są bardzo ambitne. Kolejarze chcą dobudować trzeci tor w celu oddzielenia ruchu lokalnego od dalekobieżnego. Zmodernizowane mają być przystanki kolejowe. Planowany jest także nowy przystanek w okolicy ulicy Wiatracznej w Warszawie. Podczas spotkania z przedstawicielami PLK radni dzielnicy Wawer, przez którą przechodzi ta linia zaproponowali, aby wybudować ekrany akustyczne wzdłuż całego 11-kilometrowego odcinka przebiegającego przez tę dzielnicę. Zarządca infrastruktury nie ma takich planów. O tym czy w danym miejscu powstanie ekran, zadecydują wyniki badań akustycznych, które będą przeprowadzone przed sporządzeniem projektu modernizacji linii nr 7.

Decydują wyniki pomiarów

– Jeszcze przed uzyskaniem pozwoleń na budowę wykonawca przeprowadzi szczegółowe badania natężenia hałasu i określi konieczność montowania ekranów akustycznych w konkretnych lokalizacjach. Polskie Linie Kolejowe zrealizują inwestycję w oparciu o zatwierdzone projekty – powiedział Rynkowi Kolejowemu Karol Jakubowski z PLK.

Radni uważają jednak, że ekrany akustyczne zwiększą bezpieczeństwo na linii i zabezpieczą ją przed wejściem pieszych w miejscach niedozwolonych. PLK przyznają, ze na linii otwockiej są miejsca, gdzie mieszkańcy skracają sobie drogę i przechodzą w miejscu niedozwolonym. Okolice te są jednak często monitorowane przez SOK. Montaż ekranów nie jest jednak sposobem na poprawę bezpieczeństwa. PLK prowadzi kampanię edukacyjną a także inwestuje w infrastrukturę, która ułatwia przechodzenie przez tory w bezpieczny sposób.

Przejściom przez tory lepiej zaradzić w prostszy sposób

– Od 12 lat prowadzimy kampanię Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko!, którą kierujemy także do osób przechodzących przez tory w miejscach niedozwolonych. Zależy nam aby budować pozytywną kulturę bezpieczeństwa i zwracamy uwagę, że bezpieczne przejście przez tory jest możliwe jedynie przy wykorzystaniu miejsc, które są do tego przeznaczone, czyli kładek, tuneli, przejść i przejazdów. W Wawrze trzykrotnie w tym roku prowadziliśmy akcje ulotkowe skierowane do osób przechodzących przez tory na dziko. Najważniejsza jest świadomość tego, że przechodzenie przez tory w miejscu niedozwolonym jest nie tylko nielegalne, ale także bardzo niebezpieczne – wyjaśnia Jakubowski.

Przebudowa linii kolejowej od Warszawy Wschodniej do Otwocka to jedna z najważniejszych inwestycji zaplanowanych w rejonie aglomeracji warszawskiej. PLK zmodernizuje istniejący układ torów oraz dobuduje trzeci, dzięki czemu wzrośnie jej przepustowość. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem zagwarantuje wyższy poziom bezpieczeństwa oraz płynny ruch pociągów. Oprócz tego PLK zmodernizują istniejące stacje i przystanki, dostosuje je do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz w pełni wyposaży.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony