Partnerzy serwisu:

Nowy wniosek RegioJet w UTK. Plan uruchomienia pociągu Praga – Przemyśl od grudnia

Jakub Madrjas 02.04.2020 171

Nowy wniosek RegioJet w UTK. Plan uruchomienia pociągu Praga – Przemyśl od grudnia
fot. MS, Rynek Kolejowy
Urząd Transportu Kolejowego poinformował 1 kwietnia o wniosku o dostęp do torów, który przed dwoma miesiącami złożył czeski prywatny RegioJet. Tym razem chodzi o trasę Praga – Przemyśl przez Kraków, na której miałaby się pojawić jedna para pociągów.
O możliwości wjazdu prywatnego czeskiego RegioJetu do Polski piszemy już od dłuższego czasu. Niezbędne do realizacji tego celu jest uzyskanie decyzji o dostępie do torów u polskiego i czeskiego regulatora rynku. W grudniu pisaliśmy o złożeniu przez niego w UTK wniosku o dostęp międzynarodowego korytarza z Pragi przez Ostrawę, Bohumin, Kraków i Przemyśl aż do stacji Mościska na Ukrainie.

Teraz UTK poinformował o złożeniu przez czeskiego przewoźnika nowego wniosku w dniu 3 lutego 2020 roku. Jak czytamy, 26 lutego 2020 r. wnioskodawca został wezwany m.in. do uzupełnienie braków formalnych w związku ze złożonym powiadomieniem; po ich uzupełnieniu UTK opublikował informację o wniosku. Trasa różni się od wniosku, złożonego do czeskiego regulatora w sierpniu ubiegłego roku. Zamiast do Mościsk, pociąg miałby dojeżdżać tylko do Przemyśla. Reszta założeń pozostaje bez zmian: pociąg z Pragi ma wyjeżdżać około 22:10. Przez Czechowice-Dziedzice ma dojechać do Krakowa na godzinę 4:30 i dalej, do Przemyśla, na godzinę 7:30. Podróż powrotna ma się rozpoczynać o 21:00.

Nowy wniosek różni się też terminem rozpoczęcia kursowania – zamiast w czerwcu przewoźnik ma zamiar rozpocząć wykonywanie usługi w grudniu (od 13 grudnia 2020 roku do 12 grudnia 2025 roku). Planuje on realizować jeden kurs dziennie, wykonywany od poniedziałku do niedzieli, przez cały roczny rozkład jazdy. 

Przewoźnik poinformował, że zamierza realizować przejazdy pociągami sypialnymi złożonymi z platform, lokomotyw typu TRAXX i Vectron oraz wagonów typu Bcmz, Bvcmz i Bvcmbz. Pociągi będą dysponowały od 8 do 12 wagonami, a pojemność pociągu wynosić będzie od 400 do 600 kuszetek. Do dyspozycji będzie jeden wagon z możliwością transportu do dwóch osób z niepełnosprawnościami – czytamy w dokumencie.

Teraz UTK czeka na ewentualne wnioski o badanie równowagi ekonomicznej, które mogą złożyć samorządy, minister infrastruktury lub przewoźnicy. Czas oczekiwania wynosi jeden miesiąc.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony