Partnerzy serwisu:

Nowy tabor Intercity odbiera pasażerów Polskiemu Busowi?

Martyn Janduła, Rynek Kolejowy 15.01.2016 289

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2016-01-15 08:18:38 Autor: Teresa Rozworowa
---.adsl.inetia.pl
Proste. Tańsze bilety + nowoczesny tabor = powrót ludzi do kolei.

A by było jeszcze lepiej - Tańsze bilety + nowoczesny tabor + zmodernizowane tory i infrastruktura + możliwość zakupu jednego biletu na wszystkich przewoźników kolejowych = zapełnienie wszystkich pociągów.
2016-01-15 08:34:59 Autor: Gość
---.174.247.2
a Pani Teresa dopłaci z własnych pieniędzy do ręcznego sterowania środkami transportu urzędowo regulując ceny - to już było
2016-01-15 08:46:11 Autor: GŁODNY
---.internetdsl.tpnet.pl
A która opcja odpowiada za ponowne zniknięcie piady w barowych?

PIADA! PIADA! PADA!
2016-01-15 08:49:16 Autor: SU45
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
trasy kolejowe mniej dochodowe powinny być dotowane np z akcyzy na paliwa ,mniej samochodów na drogach to większy komfort podrózy i bezpieczeństwo.
2016-01-15 08:54:04 Autor: JanuszJG
---.jeleniagora.vectranet.pl
Istnieją dwa najistotniejsze powody, dla których PolskiBus zawiesił kursy na trasie Warszawa - Olsztyn - Warszawa. Pierwszym powodem jest obniżka cen biletów PKP InterCity, a drugim nowoczesny tabor. Jeszcze jakby do tego dołączyć zmodernizowane tory na całej trasie kolejowej Warszawa - Olsztyn, to jest pewne, że PolskiBus całkowicie wycofa się z tej trasy.
2016-01-15 08:57:35 Autor: Tomasz***
---.google.com
[Admin: zmoderowano]
2016-01-15 09:05:26 Autor: brumbrum
---.warszawa.vectranet.pl
Skoro przewoźnik nie chce podać liczby pasażerów to niech pan autor stanie na peronie i policzy ile osób wysiadło z pociągu. Nie jest trudno policzyć do 20. Gdyby więcej osób jeździło to PIC nie zasłaniałby się tajemnicą handlową.
2016-01-15 09:05:28 Autor: Paweł-Sztum
---.dynamic.mm.pl
Akurat wspólny bilet powinien wynikać nie z odgórnych nacisków, tylko z chęci zwiększenia potoków pasażerskich i tym samym poprawy rentowności przewoźników. Niestety wykracza to poza horyzonty myślowe kolejowych decydentów w Polsce.
Polski "manager" od kolei myśli tak: "Skasujemy klienta 2x albo 3x za początkowe kilometry, to zapłaci więcej za bilet i będziemy mieli większe przychody"
Niestety pasażer też myśli, liczy, wychodzi mu że dużo taniej będzie mu pojechać busem lub własnym samochodem, i tym sposobem kolej traci kolejnego pasażera.

Dlaczego nikt nie pomyśli o tym w kategorii hurtowego zakupu potoku pasażerskiego dowiezionego do stacji węzłowej na której zatrzymują się pociągi wyższej kategorii?
2016-01-15 09:18:17 Autor: bozia
---.dynamic.dsl.as9105.com

bozia
Do Olsztyna nie ma żadnej eski, czy autostrady, wiec PB nie posiada infry gwarantującej szybki transport.
2016-01-15 09:26:11 Autor: O_QQ
---.tktelekom.pl
Ilość "pasażerów" tajemnicą handlową: no, no. PIC może mówić o sukcesie jak osiągnie wynik lotniska Kraków Balice. Wzrost operacji lotniczych o 2% a ilość pasażerów o 11%. Lotniska podają ilość odsłużonych pasażerów m/m i r/r i nie ma problemów z informacją o ilości pasażerów tak w relacjach jaki przewoźników i zapełnieniu samolotów i dynamiki zmian. Ot sukces jak USZATEK:)
2016-01-15 09:30:11 Autor: stasiu
---.centertel.pl
Na pewno widać pogorszenie jakości usług PB w porównaniu do tego co było kiedyś. Poza tym na innych liniach także zlikwidowano kursy. Zawiesili trasę Wrocław-Szczecin, a na trasie Wrocław-Gdańsk zostały tylko dwie pary kursów. Ale wielkim plusem PB jest to, że można było pojechać np. z Wrocławia do Gdańska za 2 lub 10, 15 zł, a z PKP IC, mimo że jedzie się krócej i wygodniej, i mimo że są jakieś tam zniżki Wcześniej, to za tyle biletu się nie kupi.
2016-01-15 09:41:31 Autor: Goralo-jawna-opcja-niemiecka-na-rowerze-zaprzedana-lewackiej-Targowicy-syjonistycznej
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ stasiu

W ogóle na zimę sporo kursów na wielu trasach PB zawiesił, pytanie czy odwieszą na sezon.

Inna sprawa, że np. ten P17 Wrocław-Szczecin to od początku był w sumie niewypał. Na tej trasie konkurencja kolejowa jest silna, a poza tym na zachodzie funkcjonuje wciąż coś na kształt tradycji jeżdżenia pociągami, a nie autobusami/busami.

Co ciekawe P12 trzyma się mocno, mimo nowego taboru i nowych pociągów z Katowic do Gdyni od grudnia.
2016-01-15 09:44:17 Autor: banowy
---.28.170.86.zetnet.slupsk.pl
Och, jak mi żal busiarzy.... Biedactwa....
2016-01-15 09:47:38 Autor: bozia
---.dynamic.dsl.as9105.com

bozia
W odpowiedzi na post Goralo-jawna-opcja-niemiecka-na-rowerze-zaprzedana-lewackiej-Targowicy-syjonistycznej:
"@ stasiu

W ogóle na zimę sporo kursów na wielu trasach PB zawiesił, pytanie czy odwieszą na sezon.

Inna sprawa, że np. ten P17 Wrocław-Szczecin to od początku był w sumie niewypał. Na tej trasie konkurencja kolejowa jest silna, a poza tym na zachodzie funkcjonuje wciąż coś na kształt tradycji jeżdżenia pociągami, a nie autobusami/busami.

Co ciekawe P12 trzyma się mocno, mimo nowego taboru i nowych pociągów z Katowic do Gdyni od grudnia."
P12 trzyma sie mocno , bo na kolei gop-ldz-3city nie doszlo do drastycznego skróceniea czasu jazdy.
2016-01-15 10:02:43 Autor: germonindziosgr
---.pkp.pl
Kolezanka jechala w poniedzialek PolskiBus Gold z Krakowa do Warszawy i na pokladzie bylo.... 6 osob, z powrotem 10. Bilet za 2 zł. Znikniecie buszarstwa z KRA-WAW to kwestia czasu.
2016-01-15 10:04:49 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Oraz na dużej części jest autostrada.
2016-01-15 10:44:00 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
Ja bym tam wolał, żeby komunikacja szynowa (kolejowa) przyciągała coraz więcej ludzi, którzy dotąd przemieszczali się wyłącznie samochodami osobowymi.
A nie odbierała zbytnio klientów z komunikacji drogowej (autobusowej).

Przydałaby się jakaś grubsza reforma porządkująca transport publiczny (poza dużymi miastami, bo tu jest na ogół ok.)

Transport kolejowy z autobusowym musi bardziej współpracować ze sobą. Jeszcze nam bardzo daleko do ideału. Pojawiają się co prawda pierwsze oznaki współpracy, ale to na szczeblu kolei aglomeracyjnych najbardziej, z autobusowymi liniami dowozowymi do pociągów (i z powrotem).

Współpraca bez wzajemnego wykluczania się tych dwóch form transportu publicznego, - współpraca czyli wzajemne dopełnianie się, uzupełnienie siatki połączeń ( przecież kolej nie dotrze wszędzie jak autobusy). Wspólna oferta przewozowo - taryfowa, stopniowanie dostępu środków transportu w zależności od natężenia potoku pasażerskiego (z priorytetem dla komunikacji szynowej) tam gdzie jest słaby potok pasażerski a istnieje linia kolejowa obok drogi.
2016-01-15 10:56:20 Autor: PITZ filia
---.play-internet.pl
Do czasu az do tzw. "Polski powiatowej" nie wroci transport publiczny (dotowane przez marszalkow BUSY), to i na kolei pasazerow nie przybedzie. Co komu po mozliwosci dojazdu do miasta wojewodzkiego, czy tam nawet jeszcze powiatowego, jesli w weekendy do miejscowosci w poblizu powiatu nie kursuje nic, a w dni powszednie jeden, dwa autobusy na dobe i to tylko w dni nauki szkolnej? Kiedy samochodami jezdza nawet beneficjenci opieki spolecznej, benzyna spadla ponizej 4 zl za litr, o LPG czy ON z za wschodniej granicy nie wspominajac.
2016-01-15 11:15:30 Autor: RRR12
---.leon.com.pl
To jest najlepszy dowód na to, że kolej potrafi zwyciężyć z autobusami i to nawet tak nowoczesnymi jak Polskibus. Teraz wartoby powalczyć o pasażerów samochodów. Nadal ze Śląska do Warszawy i na innych kierunkach gdzie są dobre i bezpłatne drogi dla dwóch osób bardziej opłaca się jeździć autami...
2016-01-15 11:33:57 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
2016-01-03 20:26:35 Autor: Kryniczanin
"Panie Leonkiewicz

Jutro honorowa dymisja?

Czas najwyższy!"
2016-01-15 12:16:38 Autor: Gość
---.174.247.2
Jakie to proste - wystarczy tylko wymienić managerów i wszystko się rozwiąże, ci nowi przyniosą worki z pieniędzmi i wdrożą oczywiste rozwiązania na które my wpadliśmy w 5 minut za komputerem ...
Tylko jakoś od lat zmieniają się co dwa/trzy lata i to nie jest takie proste ...

Wystarczy wprowadzić kolej za darmo i przeorać autostrady (i zabronić jeździć samochodem ponad 100 km)
2016-01-15 13:44:04 Autor: Referee
---.231.34.214.koba.pl
Na P8 też zmiany. Do Wilna, Rygi czy Tallina też nie dojedziemy Polskim Busem.
2016-01-15 14:16:47 Autor: PolskiBus=ORMO
---.tktelekom.pl
A ja nie dziwie się, że ludzie nie chcą jeździć PB. W miarę wygodne Astromegi coraz trudniej spotkać, a na dodatek ich kierowcy to jacyś niespełnieni ORMOWCY. Jechałem ich wielce prestiżowym niewygodnym i z pasami ucinającymi szyję PB Gold do Krakowa i pan kierowca-ormowiec postanowił zatrzymać się przy patrolu miśków i donieść na własnego pasażera, że ten nie zapiął pasów. Jeśli ich klient ich wrogiem to niech padają w męczarniach.
2016-01-15 14:33:10 Autor: Nevermore
---.adsl.inetia.pl
"Polski Bus" a nie polski ;) Niech spadają na drzewo, biedaczki. Wolę koleją godzinę dłużej pojechać, niż tym śmierdzącym badziewiem.
2016-01-15 16:58:54 Autor: Kflik
---.play-internet.pl
Nie nowy tabor tylko dotacja.
lepiej wykorzystana (nowszy tabor i lepsze czasy przejazdu - mają znaczenie pośrednie).
o pełnym sukcesie można by mówić gdyby nie była potrzebna dotacja do PKP IC.
(choćby w warunkach w których PLK nie pobierałaby opłat...)
2016-01-15 17:18:14 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
Myślę, że prócz "Biletu Taniomiastowego" i nowych Flirtów III, ważny jest także aspekt, że po prostu linia E-65 północ czyli 9, zwyczajnie jest po remoncie, a będzie może jeszcze szybciej. Ogólnie dobra wiadomość, słuszny kierunek rozwoju pociągów pospiesznych.
2016-01-15 19:43:30 Autor: stasiu
---.dynamic.chello.pl
@germonindziosgr: Tylko czy zniknięcie busów Kraków - Warszawa to powód do radości? Mówisz, że znajoma jechała PB za 2 zł. A pociągiem na pewno za tyle nie pojedzie, bo ile kosztuje najtańszy bilet na IC z Krakowa do Warszawy?
2016-01-15 21:01:41 Autor: query
---.adsl.inetia.pl
Od czasów Pendolino nie korzystam z Polskiego Busa. Już wtedy oszczędzali na pracownikach i na pokładzie sam jeden kierowca (na trasie > 300km) z punktualnością różnie, z komfortem też (poplątane pasy, okropna mikrotoaleta często nieczynna zimą) a jako bonus pijani pasażerowie (bo kto im zwróci uwagę, jak pilota nie ma).
2016-01-16 03:53:19 Autor: hejo
---.opera-mini.net
Nie tylko polskibus na trasie Olsztyn - Warszawa, więc...
2016-01-16 10:17:38 Autor: sz
---.dynamic.mm.pl
@PolskiBus=ORMO

Podsunąłeś doskonały pomysł lobby drogowemu. Za jakiś czas nasi światli decydenci wprowadzą przepis o obowiązkowym zapinaniu pasów dla pasażerów pociągów. W trosce o bezpieczeństwo oczywiście. A UTK zacznie nakładać kary na przewoźników za niezdyscyplinowanych pasażerów.
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony