Nowy rozkład jazdy w Kolejach Mazowieckich. Będzie sporo zmian
Michał Szymajda ⚫ 18.11.2020 ⚫
44

fot. M. Szymajda
13 grudnia w życie wejdzie nowy rozkład jazdy pociągów. Na Mazowszu będzie oznaczać m.in. kilka nowych połączeń, a także wydłużenie relacji niektórych pociągów. Będzie też niestety sporo utrudnień.
Największe zmiany w rozkładach jazdy związane będą oczywiście z rozpoczęciem prac nad przebudową stacji Warszawa Zachodnia. Z uwagi na to część połączeń zaplanowanych w rozkładzie rocznym zostanie odwołana.
Brak możliwość zatrzymania przy peronach „podmiejskich” Warszawy Zachodniej wszystkich pociągów sprawią, że część pociągów kursować będzie z Zachodniej po torach dalekobieżnych i dalej pojedzie przez stację Warszawa Centralna do stacji Warszawa Wschodnia z pominięciem przystanków Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion. Tak będzie do 1 stycznia.
Dodatkowo w godzinach wieczornych 14 grudnia nastąpi całkowita przerwa w ruchu na linii średnicowej podmiejskiej. Część połączeń będzie kursowała przez stację Warszawa Centralna, a niektóre skończą i rozpoczną bieg na stacji Warszawa Wschodnia. O zmianach w rozkładzie od dnia 1 stycznia będziemy jeszcze informować.
Dodatkowe pociągi i wydłużone kursy. Koleje Mazowieckie pojadą za Małkinię
Zgodnie z oczekiwaniami pasażerów na linii R1 Warszawa – Skierniewice zaplanowano uruchomienie wieczornego połączenia z Warszawy Wschodniej (21:51) do Grodziska Mazowieckiego (22:40). W godzinach porannych pociąg przyspieszony „Bolimek” będzie kursował w wydłużonej relacji ze Skierniewic.
Na linii R2 Warszawa – Łuków Koleje Mazowieckie uruchomią nowe połączenie przyśpieszone z Warszawy Zachodniej (14:33) do Siedlec (15:46). W relacji powrotnej pociąg będzie kursował aż do Płocka. Ponadto pojawi się nowe połączenie w godzinach wieczornych w relacji Warszawa Zachodnia (22:22) – Mińsk Mazowiecki (23:14).
Dla pociągów linii R3 wciąż będzie trwała modernizacja linii na odcinku Sochaczew – Bednary (Łowicz Główny), w związku z czym wybrane połączenia zostaną zastąpione przez komunikację autobusową.
Z uwagi na przebudowę stacji Ożarów Mazowiecki od 13 grudnia 2020 r. do 4 lutego 2021 r. będą występować utrudnienia w kursowaniu pociągów na odcinku Ożarów Mazowiecki – Błonie. Część pociągów zostanie odwołana, wybrane pociągi będą kursowały w relacji skróconej.
Od 13 grudnia na linia R6 z Warszawy do Małkini zostanie wydłużona do stacji Szulborze Wielkie. W godzinach popołudniowych KM wydłużą część połączeń obecnie kursujących do/z Warszawy Rembertów do Zielonki.
Zmiany na linii 7 do Dęblina
Z uwagi na planowane zakończenie modernizacji linii nr 7 na odcinku Otwock – Pilawa wydłużono 4 pary połączeń z Warszawy Falenicy/Otwocka do Celestynowa oraz wydłużono relację pary pociągów z Pilawy do Sobolewa. W niedzielne popołudnia pojadą przyspieszone pociągi z Dęblina (16:54) do Warszawy Zachodniej (18:36). Skróceniu ulegnie czas przejazdu pociągów na odcinku Dęblin – Otwock. Od 13 grudnia pociągi KM będą się zatrzymywać na przystanku Wygoda.
Do Radomia z komunikacją zastępczą. Dużo więcej pociągów o Góry Kalwarii
Na linii 8 nadal będą prowadzone prace modernizacyjne. Na odcinku Radom – Warka ruch pociągów będzie wstrzymany, w zamian będzie kursowała zastępcza komunikacja autobusowa. Pociąg „Radomiak”, tak jak obecnie, będzie kursował trasą okrężną przez Centralną Magistralę Kolejową z postojami w Przysusze i Drzewicy.
Lepszą obsługę kolejową zyska Góra Kalwaria, do której będzie uruchamianych 14 par połączeń, jak również Warka, gdzie pojawią się dwa nowe połączenia.
Skomunikowania Kolei Mazowieckich i ŁKA w Drzewicy, więcej pociągów Radom – Dęblin
Jak informuje biuro prasowe Kolei Mazowieckich, Ww relacji Radom – Drzewica Koleje Mazowieckie zadysponują wyłącznie zmodernizowane pociągi EN57AL, co przyczyni się do poprawy warunków podróżowania, a także skróci się czas przejazdu. W związku z rozpoczęciem przez przewoźnika ŁKA obsługi odcinka Tomaszów Mazowiecki – Drzewica, wspólnie zaplanowano skomunikowania pociągów dwóch spółek w Drzewicy. Umożliwi podróże w relacji Radom – Łódź z przesiadką na tej stacji. Dziennie będą trzy takie skomunikowania.
Z uwagi na prośby pasażerów, a także w celu nawiązania lepszych skomunikowań i zapewnienia lepszej obsługi w stacji Radom, na linii R81 Dęblin - Radom będzie kursowała dodatkowa para połączeń. Linia w całości będzie obsługiwana taborem zmodernizowanym. Nieco krótszy będzie też czas przejazdu.
Inne zmiany
Z uwagi na dużą frekwencję w pociągach KM, poranny pociąg kursujący obecnie w relacji do/z Legionowa będzie kursował do/z Modlina.
Na linii R31 Kutno – Sierpc, ze względu na przebudowę stacji Kutno, nadal część połączeń na odcinku Kutno – Raciborów Kutnowski będzie obsługiwana przez komunikację autobusową.
Na linii R21 Siedlce – Czeremcha Koleje Mazowieckie nie uruchamiają nowych połączeń, natomiast linia jest obsługiwana wspólnie ze Spółką Polregio, która planuje od 1 stycznia 2021 r. zwiększyć liczbę połączeń na tej linii.
Ze szczegółowym rozkładem jazdy można się zapoznać na www.mazowieckie.com.pl
Brak możliwość zatrzymania przy peronach „podmiejskich” Warszawy Zachodniej wszystkich pociągów sprawią, że część pociągów kursować będzie z Zachodniej po torach dalekobieżnych i dalej pojedzie przez stację Warszawa Centralna do stacji Warszawa Wschodnia z pominięciem przystanków Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion. Tak będzie do 1 stycznia.
Dodatkowo w godzinach wieczornych 14 grudnia nastąpi całkowita przerwa w ruchu na linii średnicowej podmiejskiej. Część połączeń będzie kursowała przez stację Warszawa Centralna, a niektóre skończą i rozpoczną bieg na stacji Warszawa Wschodnia. O zmianach w rozkładzie od dnia 1 stycznia będziemy jeszcze informować.
Dodatkowe pociągi i wydłużone kursy. Koleje Mazowieckie pojadą za Małkinię
Zgodnie z oczekiwaniami pasażerów na linii R1 Warszawa – Skierniewice zaplanowano uruchomienie wieczornego połączenia z Warszawy Wschodniej (21:51) do Grodziska Mazowieckiego (22:40). W godzinach porannych pociąg przyspieszony „Bolimek” będzie kursował w wydłużonej relacji ze Skierniewic.
Na linii R2 Warszawa – Łuków Koleje Mazowieckie uruchomią nowe połączenie przyśpieszone z Warszawy Zachodniej (14:33) do Siedlec (15:46). W relacji powrotnej pociąg będzie kursował aż do Płocka. Ponadto pojawi się nowe połączenie w godzinach wieczornych w relacji Warszawa Zachodnia (22:22) – Mińsk Mazowiecki (23:14).
Dla pociągów linii R3 wciąż będzie trwała modernizacja linii na odcinku Sochaczew – Bednary (Łowicz Główny), w związku z czym wybrane połączenia zostaną zastąpione przez komunikację autobusową.
Z uwagi na przebudowę stacji Ożarów Mazowiecki od 13 grudnia 2020 r. do 4 lutego 2021 r. będą występować utrudnienia w kursowaniu pociągów na odcinku Ożarów Mazowiecki – Błonie. Część pociągów zostanie odwołana, wybrane pociągi będą kursowały w relacji skróconej.
Od 13 grudnia na linia R6 z Warszawy do Małkini zostanie wydłużona do stacji Szulborze Wielkie. W godzinach popołudniowych KM wydłużą część połączeń obecnie kursujących do/z Warszawy Rembertów do Zielonki.
Zmiany na linii 7 do Dęblina
Z uwagi na planowane zakończenie modernizacji linii nr 7 na odcinku Otwock – Pilawa wydłużono 4 pary połączeń z Warszawy Falenicy/Otwocka do Celestynowa oraz wydłużono relację pary pociągów z Pilawy do Sobolewa. W niedzielne popołudnia pojadą przyspieszone pociągi z Dęblina (16:54) do Warszawy Zachodniej (18:36). Skróceniu ulegnie czas przejazdu pociągów na odcinku Dęblin – Otwock. Od 13 grudnia pociągi KM będą się zatrzymywać na przystanku Wygoda.
Do Radomia z komunikacją zastępczą. Dużo więcej pociągów o Góry Kalwarii
Na linii 8 nadal będą prowadzone prace modernizacyjne. Na odcinku Radom – Warka ruch pociągów będzie wstrzymany, w zamian będzie kursowała zastępcza komunikacja autobusowa. Pociąg „Radomiak”, tak jak obecnie, będzie kursował trasą okrężną przez Centralną Magistralę Kolejową z postojami w Przysusze i Drzewicy.
Lepszą obsługę kolejową zyska Góra Kalwaria, do której będzie uruchamianych 14 par połączeń, jak również Warka, gdzie pojawią się dwa nowe połączenia.
Skomunikowania Kolei Mazowieckich i ŁKA w Drzewicy, więcej pociągów Radom – Dęblin
Jak informuje biuro prasowe Kolei Mazowieckich, Ww relacji Radom – Drzewica Koleje Mazowieckie zadysponują wyłącznie zmodernizowane pociągi EN57AL, co przyczyni się do poprawy warunków podróżowania, a także skróci się czas przejazdu. W związku z rozpoczęciem przez przewoźnika ŁKA obsługi odcinka Tomaszów Mazowiecki – Drzewica, wspólnie zaplanowano skomunikowania pociągów dwóch spółek w Drzewicy. Umożliwi podróże w relacji Radom – Łódź z przesiadką na tej stacji. Dziennie będą trzy takie skomunikowania.
Z uwagi na prośby pasażerów, a także w celu nawiązania lepszych skomunikowań i zapewnienia lepszej obsługi w stacji Radom, na linii R81 Dęblin - Radom będzie kursowała dodatkowa para połączeń. Linia w całości będzie obsługiwana taborem zmodernizowanym. Nieco krótszy będzie też czas przejazdu.
Inne zmiany
Z uwagi na dużą frekwencję w pociągach KM, poranny pociąg kursujący obecnie w relacji do/z Legionowa będzie kursował do/z Modlina.
Na linii R31 Kutno – Sierpc, ze względu na przebudowę stacji Kutno, nadal część połączeń na odcinku Kutno – Raciborów Kutnowski będzie obsługiwana przez komunikację autobusową.
Na linii R21 Siedlce – Czeremcha Koleje Mazowieckie nie uruchamiają nowych połączeń, natomiast linia jest obsługiwana wspólnie ze Spółką Polregio, która planuje od 1 stycznia 2021 r. zwiększyć liczbę połączeń na tej linii.
Ze szczegółowym rozkładem jazdy można się zapoznać na www.mazowieckie.com.pl
Komentarze:
Rozkład jazdy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |