Nowy rozkład Intercity: Bydgoszcz, Leszno, Gliwice stracą EIC do Warszawy
pr, Rynek Kolejowy ⚫ 14.08.2014 ⚫
547
Archiwum RK
Komentarze:
2014-08-14 10:08:15 Autor: Sfinx.Slask
---.160.172.84
Jak w końcu wejdzie Leo Express do Polski to uruchomi pociągi relacji Gliwice - Katowice - Warszawa. I pewnie będzie taniej.
2014-08-14 10:17:36 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
a co z linią Jaworzno - Kraków?
czekacie może aż sama się zamknie?
czekacie może aż sama się zamknie?
2014-08-14 10:22:30 Autor: kamil20
---.gl.digi.pl
Ahahahahhaahha , co za patola , i wy idioci z IC sie dziwicie że ludzie nie chcą jeżdzić , w końcu padniecie jak muchy , a pendolino z początku będą jezdzić mikole , iini a potem , muchy , ale żeby wycinać takie pociągi czy was czasem nie pogięło do reszty ???? to co górnika wytniecie czym mam pojechać ??? a no busem , bo nie będę jechać jakąś g...nianą tlk przez czestochowe która wlecze sie 5 godzin , weźcie się ludzie ogarnijcie , bo tak to nigdy klienta nie zdobędziecie
2014-08-14 10:24:24 Autor: macieks18
---.echostar.pl
W odpowiedzi na post soad:
"a co z linią Jaworzno - Kraków?
czekacie może aż sama się zamknie?"
nie wiem jak ty ale ja już dawno się pogodziłem z tym, że ta linia nie zostanie wyremontowana. Całe szczęście, że PKP Intercity puści TLK z Wrocławia do Krakowa przez Częstochowę. czekacie może aż sama się zamknie?"
2014-08-14 10:29:24 Autor: Luc
---.free.aero2.net.pl
Narodowy Prestiż PKP IC znika w końcu z Legnicy, w końcu, krzyżyk wam na drogę ! :)
2014-08-14 10:29:41 Autor: adam wojtuń
---.static.ip.netia.com.pl
"Do likwidacji przewidziane są np. wszystkie EIC kursujące obecnie z Warszawy do Gdyni trasą przez Kutno i Bydgoszcz (EIC „Neptun”, „Kaszub” i „Artus”), przez co Bydgoszcz straci bezpośrednie połączenia EIC do Warszawy, a jedynym pociągiem kwalifikowanym przejeżdżającym przez to miasto od grudnia br. ma być pociąg EC Berlin-Gdynia-Express. Oferta TLK na trasie z Bydgoszczy do Warszawy przez Toruń pozostanie na poziomie zbliżonym do obecnego."
IŻEBYŚCIE SIĘ NIE ZDZIWILI ŻE W PRZYSZŁYM ROKU SPADNIE O 20-30% LICZBA PASAŻERÓW Z BYDGOSZCZY DO WARSZAWY.
ZNÓW BĘDA STRATY I PŁACZ ŻE CORAZ MNIEJ PASAŻERÓW
IŻEBYŚCIE SIĘ NIE ZDZIWILI ŻE W PRZYSZŁYM ROKU SPADNIE O 20-30% LICZBA PASAŻERÓW Z BYDGOSZCZY DO WARSZAWY.
ZNÓW BĘDA STRATY I PŁACZ ŻE CORAZ MNIEJ PASAŻERÓW
2014-08-14 10:34:32 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jedyna pozytywna informacja to zdeklasowanie pociągu EIC "Warmia" do zwykłego TLK
2014-08-14 10:36:24 Autor: Adik
---.adsl.inetia.pl
Ja mimo że jeżdżę z Bydgoszczy do Warszawy do pociągu Intercity nie wsiądę bo za drogo!Wolę tańszy autobus!
2014-08-14 10:37:06 Autor: kamil20
---.gl.digi.pl
górnik tez lipa albo tylko do kato będzie , niech tną wszystko tak jest jest , a potem płacz i szlochanie , i beczenie ze spadki są dobrze ..uje abyscie padli i niech ktoś zrobi wrescie porządek
2014-08-14 10:40:32 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
Dlatego likwidacja wszystkich zwykłych EIC, bo PKP IC chce, żeby wszyscy przesiedli się do pendolino.
Moim zdaniem jednak EIC powinny pozostać dalej przez Bydgoszcz do Warszawy. ;)
Kamil20
O ile "MiKole" będą mieli za co jeździć pendolino. No chyba że, mają bogatych rodziców lub sami MK zarabiają duże pieniądze albo odkładali na bilet na EIC Premium. :)
Moim zdaniem jednak EIC powinny pozostać dalej przez Bydgoszcz do Warszawy. ;)
Kamil20
O ile "MiKole" będą mieli za co jeździć pendolino. No chyba że, mają bogatych rodziców lub sami MK zarabiają duże pieniądze albo odkładali na bilet na EIC Premium. :)
2014-08-14 10:44:41 Autor: Wiesław Sedes
---
Zapomnieliście dodać, że zostaje jeden pociąg TLK z Bydgoszczy Gł. do Warszawy, przez węglówkę, (rel. Piła Gł. - Warszawa), będzie kursował w trasie obecnego "Kaszuba"
2014-08-14 10:47:33 Autor: marko
---.itcomp.pl
''Do likwidacji przewidziane są np. wszystkie EIC kursujące obecnie z Warszawy do Gdyni trasą przez Kutno i Bydgoszcz ''- jestem za ,bardzo dobrze ,premia poleci !Po co w Bydgoszczy EIC!!!
''Połączenia EIC do Warszawy stracą tym samym Leszno, Kędzierzyn-Koźle, Gliwice i Zabrze''-tu też rozsądne posunięcie ! bravvoo!w tych miastach to jacyś egzotyczni ludzie chyba żyją ?!, EIC to za wysoki standard jak dla nich !
''Likwidacja pociągów EIC Warszawa-Leszno-Wrocław wpłynie też, w nieznaczny sposób, na zmniejszenie liczby pociągów kwalifikowanych pomiędzy Warszawą i Poznaniem: to już perełka ! tego kto to układał!?
Pociąg EIC „Warmia” (Olsztyn – Warszawa/Kraków) zostanie zdeklasowany do kategorii TLK i pojedzie w relacji Olsztyn-Katowice (co ciekawe, wytrasowany został tyko w jedną stronę)''.... w drugą zaś ?!ulaaa , proszę o garść szczegółów umieram z ciekawości ?! nordic walking? bieg rzeznika?riksza tlk?karawaną wielbłądów?!......ale jazda!
''Zlikwidowany zostanie natomiast pociąg EC „Wawel” Wrocław-Hamburg, w związku z czym Wrocław utraci jedyne bezpośrednie połączenie z Berlinem''.to też lekarstwo na utratę podróżnych !
Czy PKP IC w ogóle jeszcze istnieje ? chciałbym poznać tego ARYSTOTELES-a,by nominować go do Nobla 2014!
''Połączenia EIC do Warszawy stracą tym samym Leszno, Kędzierzyn-Koźle, Gliwice i Zabrze''-tu też rozsądne posunięcie ! bravvoo!w tych miastach to jacyś egzotyczni ludzie chyba żyją ?!, EIC to za wysoki standard jak dla nich !
''Likwidacja pociągów EIC Warszawa-Leszno-Wrocław wpłynie też, w nieznaczny sposób, na zmniejszenie liczby pociągów kwalifikowanych pomiędzy Warszawą i Poznaniem: to już perełka ! tego kto to układał!?
Pociąg EIC „Warmia” (Olsztyn – Warszawa/Kraków) zostanie zdeklasowany do kategorii TLK i pojedzie w relacji Olsztyn-Katowice (co ciekawe, wytrasowany został tyko w jedną stronę)''.... w drugą zaś ?!ulaaa , proszę o garść szczegółów umieram z ciekawości ?! nordic walking? bieg rzeznika?riksza tlk?karawaną wielbłądów?!......ale jazda!
''Zlikwidowany zostanie natomiast pociąg EC „Wawel” Wrocław-Hamburg, w związku z czym Wrocław utraci jedyne bezpośrednie połączenie z Berlinem''.to też lekarstwo na utratę podróżnych !
Czy PKP IC w ogóle jeszcze istnieje ? chciałbym poznać tego ARYSTOTELES-a,by nominować go do Nobla 2014!
2014-08-14 10:50:23 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
Wiesław Sedes, jest narazie mowa i artykuł tylko o EIC (zwykłe) i EIC Premium (pendolino). A o TLKi będzie w poniedziałek. ;)
2014-08-14 10:54:13 Autor: jpk
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post Adik:
"Ja mimo że jeżdżę z Bydgoszczy do Warszawy do pociągu Intercity nie wsiądę bo za drogo!Wolę tańszy autobus!"
60zł to za drogo na IC na tej trasie?Wolę zapłacić tyle i jechać jak człowiek, niż zapłacić 25 i jechać z podkulonymi nogami.
2014-08-14 10:55:07 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
Jest jeszcze nadzieja u przewoźnika Przewozy Regionale, które pracują nad ofertą pociągów interREGIO (prócz "LAZURA") do Trójmiasta ale nie wiadomo z jakich Miast Polski
2014-08-14 10:56:13 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Uwalanie kolejnych składów w kierunku Poznania i Bydgoszczy jest karygodne. To są duże i ważne aglomeracje żeby pozwalać sobie na taki proceder. W takim przypadku należy się spodziewać kolejnego spadku przewożonych pasażerów przez PIC.
Mamy już w Polsce prawie 20 milionów samochodów, prognozy że w 2030 roku będzie tych pojazdów 30 milionów są przerażające. Rządzący w Polsce zachowują się tak jak byśmy byli - paliwowym eldorado - a przecież tak nie jest. Większość paliw musimy kupować u obcych państw, które są zainteresowane głównie tym żeby wydoić z nas jak najwięcej kasy. Taka prosamochodowa kosztem kolei jest skazana na porażkę.
Mamy już w Polsce prawie 20 milionów samochodów, prognozy że w 2030 roku będzie tych pojazdów 30 milionów są przerażające. Rządzący w Polsce zachowują się tak jak byśmy byli - paliwowym eldorado - a przecież tak nie jest. Większość paliw musimy kupować u obcych państw, które są zainteresowane głównie tym żeby wydoić z nas jak najwięcej kasy. Taka prosamochodowa kosztem kolei jest skazana na porażkę.
2014-08-14 11:04:09 Autor: kamil20
---.gl.digi.pl
marko , egzotyczny to ty jesteś , a skąd ty pochodzisz z cieszyna a możne z radomia ?? nieee co ja gadam jasne że sosnowiec dla was wszystko co obce to egzotyka. Kolejorz91 dokładnie , bogate mikole , wiesz jak to będzie na początku będą jeździć ludzie żeby sprawdzić , zobaczyć , dziennikarze , i mikole więc będzie trochę ludzi IC szybko powie ze Sukces wypełnienie jest ale co potem ?? kto tym pojedzie ???tylko dalej to górnik cały do wyciecia idzie?? czy tylko na odcinku kato -kedzierzyn . może regionalne coś wymyślą i dzadza alternatywę , IC sprzeda wagony bo po co im będą potrzebne jak pociągów nie będzie postawia w krzaki i tyle
2014-08-14 11:06:48 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A komu przeszkadza Fredro i Panorama ( chyba tylko konkurencji pendo ) , nikt z Leszna i okolic lubinia , Glogowa , Rawicza nie pojedzie specjalnie do Wroclawia na do warsawki na peno - a moze Fredro i Panorama bedzie TLK- to by byla" pinkna sprawa".
2014-08-14 11:07:44 Autor: koleje.com
---.internetdsl.tpnet.pl
Wrocław straci jedyne kolejowe (!) bezpośrednie połączenie z Berlinem. Ale ma bezpośrednie autobusowe połączenia prowadzone przez DB IC Bus.
2014-08-14 11:12:09 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
cd
i oczywiscie moze byc tlk Odra , SP. Korfanty
i oczywiscie moze byc tlk Odra , SP. Korfanty
2014-08-14 11:12:29 Autor: kamil20
---.gl.digi.pl
a tak z ciekawosci czym jest spowodowane ze gornik relacji gliwice-warszawa w pazdzierniku bedzie miał czas 4:08 min ?? to są jakieś jaja potem w grudniu ma byc 3:15 min cicha propaganda ze pendo bedzie tak szybkie ??
2014-08-14 11:19:59 Autor: złośliwiec
---.icpnet.pl
Skandaliczna wizja, chociażby na przykładzie Poznań - Wrocław. Dużo ludzi jeździ EIC tylko na tym odcinku, bo jest wygodnie, nie staje się na każdej większej pipidówie, na dodatek już teraz wyciąga się 160 w niektórych momentach, a moderna trwa dalej. Rozumiem, że zgodnie z wolą rządzących mam jechać EIC do Wawy i dalej Pendolino do Wrocławia?
Widać, że artykuł pisany przez PKP IC, stosowanie nomenklatury w stylu "nieznacznie się pogorszy" jest typowo kolejarskie. Nie mówiąc o nie wspominaniu tradycyjnie i wyciętych w pień pociągach, takich jak wakacyjny EIC Błękitna Fala (nigdzie o nim ani razu w tym roku nie wspomnieli, że w porówaniu do zeszłych lat nie jedzie), czy o Varsovii.
Widać, że artykuł pisany przez PKP IC, stosowanie nomenklatury w stylu "nieznacznie się pogorszy" jest typowo kolejarskie. Nie mówiąc o nie wspominaniu tradycyjnie i wyciętych w pień pociągach, takich jak wakacyjny EIC Błękitna Fala (nigdzie o nim ani razu w tym roku nie wspomnieli, że w porówaniu do zeszłych lat nie jedzie), czy o Varsovii.
2014-08-14 11:27:48 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ale tylko dojdzie Koscian i Rawicz jak bedzie tlka Panorama czy Fredro.
2014-08-14 11:29:16 Autor: add
---.dynamic.chello.pl
Widocznie władze uważają, że Wrocław to niemieckie miasto a nie polskie ;)
2014-08-14 11:42:02 Autor: andy85
---.tesco-europe.com
Czyli nie będzie już żadnej możliwości przewiezienia bezpośrednim pociągiem roweru z Warszawy/Katowic do Czech i Austrii (widzę, że Varsovia znika). Będzie jechało coś w ogóle ok. 9.00 z Katowic do Bohumina/Ostrawy? Śmiech na sali.
2014-08-14 11:49:28 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
Wrocław i Leszno powinno mieć grupę w Rozewiu przełączaną w Poznaniu na Szczecinianina.
2014-08-14 11:50:00 Autor: Kamol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Normalnie żenada, tego się nawet czytać odechciewa... jeszcze nieoficjalne info, że z Bydgoszczy wylatują wszystkie EIC z Warszawy do Gdyni... ludzie zaczęli się do tych pociągów na prawdę przekonywać... po co ten nowy dworzec? Po co te remonty i inne pierdoły, skoro pozostanie kilka TLK, parę PR - ów i Arriva? Najlepiej kurna zaorać... Rozumiem, że Pendolino, że zakończenie remontów na trasie Wawa - Działdowo - Tczew - Gdynia, ale myślałem że chociaż jeden EIC zostawią, chociaż JEDEN... a tu d...a... szkoda słów... standart TLK do Wawy to koszmar i zatrzymuje się co 5 minut, Solce, Torunie, Aleksandrowa, Włocławki itd. itd. itd. Oczywiście nie mam nic do tych miejscowości, ale komfort podróży do Wawy z postojem tylko w Kutnie był niezły. Może mały apel by PKP IC zostawiły chociaż jeden EIC do Wawy... co o tym sądzicie??
2014-08-14 11:50:29 Autor: Kamol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Aha - OFICJALNE - sorry :)
2014-08-14 11:55:39 Autor: Kamol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie no paranoja, a do tego jeszcze ten super plan transportowy dla Kuj - Pom... ręce opadają... kto jest w temacie ten wie... najpierw artykuły czego to nie remontują i nie rewitalizują a potem najlepiej zlikwidować... kolej zastąpić autobusami... a nowy dworzec będzie w Bydgoszczy chyba tylko za makietę robił... i oni chcą mieć potem nabywców lokali, powierzchni użytkowej? A kto tam zakupy robił będzie skoro tak tną ofertę przewozów... brak oferty... brak pasażerów... brak klientów... Żyję w dzikim kraju, na prawdę.
2014-08-14 11:56:57 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post kamil20:
"marko , egzotyczny to ty jesteś , a skąd ty pochodzisz z cieszyna a możne z radomia ?? nieee co ja gadam jasne że sosnowiec dla was wszystko co obce to egzotyka. Kolejorz91 dokładnie , bogate mikole , wiesz jak to będzie na początku będą jeździć ludzie żeby sprawdzić , zobaczyć , dziennikarze , i mikole więc będzie trochę ludzi IC szybko powie ze Sukces wypełnienie jest ale co potem ?? kto tym pojedzie ???tylko dalej to górnik cały do wyciecia idzie?? czy tylko na odcinku kato -kedzierzyn . może regionalne coś wymyślą i dzadza alternatywę , IC sprzeda wagony bo po co im będą potrzebne jak pociągów nie będzie postawia w krzaki i tyle"
Człowieku, ale masz problem. Nie ma pociągów KŚ i autobusów KZK GOP z Gliwic do Katowic? 2014-08-14 11:57:39 Autor: Kamol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Drodzy komentujący... jeśli zależy nam na EIC przez Bydgoszcz... może jakaś forma protestu, czegokolwiek... do ministra transportu chociażby... macie jakieś pomysły?
2014-08-14 12:00:39 Autor: Kamol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kurna no krew mnie zaraz zaleje... w takiej Włoszczowej się Pendolino zatrzyma a w Bydgoszczy głupiego EIC nie będzie...
2014-08-14 12:04:48 Autor: Q
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czekam na komentarze tych wszystkich ekspertów którzy roztaczali wizję "jak to dziobaczki odmienią na lepsze polską kolej". Bo rzeczywistość coś zaczęła skrzypieć. Wygląda na to, że IC dostało (a raczej wkrótce dostanie) nową zabawkę dla białych kołnierzyków i drogi bal odbędzie się kosztem zwykłego pasażera.
2014-08-14 12:08:46 Autor: Damian17
---.dip0.t-ipconnect.de
Haha to jest śmieszne ... PKP IC daje Pendolino ale w zamian usuwa kolejne połączenia. I w dodatku usuwa na trasach na których nie będzie jeździło Pendolino.
Do takiego miejsca na trasie należy m.in. Kędzierzyn-Koźle.
Jeśli usuną połączenie EIC, który jeździ przez KK to w tym mieście już nie będzie połączenia z Warszawą. Przepraszam, będzie bo zostają jeszcze kochane PR-y i IR "Chemik" :) Szkoda tylko, że Chemik nie wyjeżdża z KK do Warszawy o 6-7 rano i nie wraca z Warszawy o ok. 17. Myślę, że teraz by można było tak zrobić skoro EIC Górnik nie będzie :) To jest śmieszne co IC robi, ciągle tną połączenia. Mam nadzieję, że kiedyś zmądrzeją.
Tak teraz patrzę to już przez KK nie będzie jeździł żaden EIC :D Skoro usuwają połączenie Wrocław-Wawa to z PKP IC zostają tylko TLK :)
Dobrze, że są Przewozy Regionalne bo bez nich ciężko by było :) Mam nadzieję, że uda się je oddłużyć jakoś i postarać się, żeby dalej pozostały jako spółka PR :) Nie chcę regionalizacji PR-ów wg mnie to jest głupota.
Dobra trochę zboczyłem z tematu ale moje zdanie już powiedziałem.
Do takiego miejsca na trasie należy m.in. Kędzierzyn-Koźle.
Jeśli usuną połączenie EIC, który jeździ przez KK to w tym mieście już nie będzie połączenia z Warszawą. Przepraszam, będzie bo zostają jeszcze kochane PR-y i IR "Chemik" :) Szkoda tylko, że Chemik nie wyjeżdża z KK do Warszawy o 6-7 rano i nie wraca z Warszawy o ok. 17. Myślę, że teraz by można było tak zrobić skoro EIC Górnik nie będzie :) To jest śmieszne co IC robi, ciągle tną połączenia. Mam nadzieję, że kiedyś zmądrzeją.
Tak teraz patrzę to już przez KK nie będzie jeździł żaden EIC :D Skoro usuwają połączenie Wrocław-Wawa to z PKP IC zostają tylko TLK :)
Dobrze, że są Przewozy Regionalne bo bez nich ciężko by było :) Mam nadzieję, że uda się je oddłużyć jakoś i postarać się, żeby dalej pozostały jako spółka PR :) Nie chcę regionalizacji PR-ów wg mnie to jest głupota.
Dobra trochę zboczyłem z tematu ale moje zdanie już powiedziałem.
2014-08-14 12:17:51 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post Q:
"Czekam na komentarze tych wszystkich ekspertów którzy roztaczali wizję "jak to dziobaczki odmienią na lepsze polską kolej". Bo rzeczywistość coś zaczęła skrzypieć. Wygląda na to, że IC dostało (a raczej wkrótce dostanie) nową zabawkę dla białych kołnierzyków i drogi bal odbędzie się kosztem zwykłego pasażera."
Na twoim miejscu poczekałbym na publikację siatki TLK. Swoją drogą to bardzo sprytne posunięcie redakcji Rynku Kolejowego - raczymy czytelników negatywnymi informacjami o likwidacji pociągów EIC i każemy im czekać 4 dni na informacje o połączeniach TLK. Dzięki takiemu zabiegowi przez długi weekend utrwali się w czytelnikach portalu negatywny obraz IC i za te kilka dni nikogo już nie będzie interesować, to że (być może - tego nie wiem) w miejsce zlikwidowanych EIC pojawią się TLK. 2014-08-14 12:27:02 Autor: kris kross
---.cm-6-4c.dynamic.ziggo.nl
O ile faktycznie takowe TLK sie pojawia.
Bo zycie pokazalo juz nie raz, ze PIC nie jest jakos specjalnie zainteresowany klientem i utrzymaniem istniejacego rynku.
Takze pozyjemy zobaczymy. A uwaga sluszna. Negatywne emocje urosly znaczaco.
Co nie zmienia faktu, ze managerowie PICu powinni ukazac caloksztalt rozkladu, a nie tylko jego fragment, otwierajac wrota do spekulacji i czarnowidztwa ...
No ale jak zarzadzane jest PKP kazdy wie i widzi ...
Bo zycie pokazalo juz nie raz, ze PIC nie jest jakos specjalnie zainteresowany klientem i utrzymaniem istniejacego rynku.
Takze pozyjemy zobaczymy. A uwaga sluszna. Negatywne emocje urosly znaczaco.
Co nie zmienia faktu, ze managerowie PICu powinni ukazac caloksztalt rozkladu, a nie tylko jego fragment, otwierajac wrota do spekulacji i czarnowidztwa ...
No ale jak zarzadzane jest PKP kazdy wie i widzi ...
2014-08-14 12:31:38 Autor: LOTnik
---.dynamic.chello.pl
Skoro EIC znikają z Bydgoszczy. Niech ludzie się przesiądą do EuroLOT-u, który lata do Warszawy.
2014-08-14 12:39:15 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post kris kross:
"O ile faktycznie takowe TLK sie pojawia.
Bo zycie pokazalo juz nie raz, ze PIC nie jest jakos specjalnie zainteresowany klientem i utrzymaniem istniejacego rynku.
Takze pozyjemy zobaczymy. A uwaga sluszna. Negatywne emocje urosly znaczaco.
Co nie zmienia faktu, ze managerowie PICu powinni ukazac caloksztalt rozkladu, a nie tylko jego fragment, otwierajac wrota do spekulacji i czarnowidztwa ...
No ale jak zarzadzane jest PKP kazdy wie i widzi ..."
"Co nie zmienia faktu, ze managerowie PICu powinni ukazac caloksztalt rozkladu, a nie tylko jego fragment, otwierajac wrota do spekulacji i czarnowidztwa ..."Bo zycie pokazalo juz nie raz, ze PIC nie jest jakos specjalnie zainteresowany klientem i utrzymaniem istniejacego rynku.
Takze pozyjemy zobaczymy. A uwaga sluszna. Negatywne emocje urosly znaczaco.
Co nie zmienia faktu, ze managerowie PICu powinni ukazac caloksztalt rozkladu, a nie tylko jego fragment, otwierajac wrota do spekulacji i czarnowidztwa ...
No ale jak zarzadzane jest PKP kazdy wie i widzi ..."
Co mają do tego menadżerowie PKP IC? Artykuły portalu RK (wczorajszy i dzisiejszy) to klasyczna (tu posłużę się cytatem) "krecia robota" i nie ma to nic wspólnego z oficjalnym przekazem ze spółki PKP IC... Powiem więcej - PKP IC gdyby chciało, mogłoby pociągnąć do odpowiedzialności zarówno RK jak i kretów po swojej stronie. I nie chodzi tu o sam fakt ujawnienia informacji niejawnej. Chodzi o styl w jakim tego dokonano, a ten jest po prostu kiepski - kreowanie negatywnego wizerunku przewoźnika na podstawie fragmentarycznych informacji (no i ta 4-dniowa przerwa, bo przecież nie można jutro usiąść do komputera i wysłać artykułu - takie to trudne zajęcie...). A przecież bez znajomości CAŁEJ siatki połączeń (tj. EICP, EIC i TLK) nie można przeprowadzić konstruktywnej debaty i ocenić nowego rozkładu jazdy.
2014-08-14 12:48:07 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To oczywiste, że pociągi do Wrocławia przez Poznań idą do kasacji. Słusznie. Jednak warto było wcześniej popracować z PLK nad rewitalizacja do v120 linii Leszno-Głogów, albo przynajmniej zgrać to z zakończeniem moderny linii Poznań-Wrocław. Przynajmniej te 4h z Głogowa do Wawy to jest oferta.
Ciekawsze jest to czy Pendolino wypchnie dobre wagony na TLK-i. Więc może nie ma co marudzic na standard TLK, bo obecne trupy mogą zyskać lepszy tabor. Kolega wrzeszczacy o Bydgoszczy niech nie przesadza. Trzeba rewitalizowac szybko do v160 linie Kutno-Toruń i zamykać Warszawa-Bydgoszcz w 2:45. Być może warto zostawić jednego EIC rano i wieczorem, jednak przyszłość jest przez Toruń a nie weglowke.
Ciekawi mnie jaka będzie oferta do Olsztyna. Mam nadzieję że nie będzie to nabijanie w butelkę typu Pendolino do Iławy i przesiadka do Olsztyna, bo sie PIC na tym przejedzie. Olsztyn powinien przejąć skomlenie z Ciechanowskie, Mlawy i Dzialdowa.
Ciekawsze jest to czy Pendolino wypchnie dobre wagony na TLK-i. Więc może nie ma co marudzic na standard TLK, bo obecne trupy mogą zyskać lepszy tabor. Kolega wrzeszczacy o Bydgoszczy niech nie przesadza. Trzeba rewitalizowac szybko do v160 linie Kutno-Toruń i zamykać Warszawa-Bydgoszcz w 2:45. Być może warto zostawić jednego EIC rano i wieczorem, jednak przyszłość jest przez Toruń a nie weglowke.
Ciekawi mnie jaka będzie oferta do Olsztyna. Mam nadzieję że nie będzie to nabijanie w butelkę typu Pendolino do Iławy i przesiadka do Olsztyna, bo sie PIC na tym przejedzie. Olsztyn powinien przejąć skomlenie z Ciechanowskie, Mlawy i Dzialdowa.
2014-08-14 12:56:00 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
@Adam Zz
Co do "skomlenia ciechanowskiego" - w artykule Majszyka z DGP (tak, tego od nieprawdziwej informacji o uszkodzeniu ED250 na linii średnicowej) można przeczytać, że - cytat: "Zgodnie z planowanym nowym rozkładem jazdy 2014/2015 w Ciechanowie ma się zatrzymywać 11 par pociągów EIC i TLK".
A zatem podejrzewam, że przynajmniej część z tych pociągów będzie miała postój w Mławie i Działdowie, co rozwiąże problem trzech skomleń za jednym zamachem :)
Co do "skomlenia ciechanowskiego" - w artykule Majszyka z DGP (tak, tego od nieprawdziwej informacji o uszkodzeniu ED250 na linii średnicowej) można przeczytać, że - cytat: "Zgodnie z planowanym nowym rozkładem jazdy 2014/2015 w Ciechanowie ma się zatrzymywać 11 par pociągów EIC i TLK".
A zatem podejrzewam, że przynajmniej część z tych pociągów będzie miała postój w Mławie i Działdowie, co rozwiąże problem trzech skomleń za jednym zamachem :)
2014-08-14 12:57:44 Autor: marko
---.itcomp.pl
W odpowiedzi na post kamil20:
"marko , egzotyczny to ty jesteś , a skąd ty pochodzisz z cieszyna a możne z radomia ?? nieee co ja gadam jasne że sosnowiec dla was wszystko co obce to egzotyka. Kolejorz91 dokładnie , bogate mikole , wiesz jak to będzie na początku będą jeździć ludzie żeby sprawdzić , zobaczyć , dziennikarze , i mikole więc będzie trochę ludzi IC szybko powie ze Sukces wypełnienie jest ale co potem ?? kto tym pojedzie ???tylko dalej to górnik cały do wyciecia idzie?? czy tylko na odcinku kato -kedzierzyn . może regionalne coś wymyślą i dzadza alternatywę , IC sprzeda wagony bo po co im będą potrzebne jak pociągów nie będzie postawia w krzaki i tyle"
Cóż ci mam odpowiedzieć : moja wypowiedz to sarkazm do poczynań tej spółki , ale cóż ty nie zajarzyłeś , miałeś takie prawo !Każdy ma prawo podróżować czym chce, ale czy cięcie wszystkiego co się da , nie dając zbyt wiele ,lub nic w zamian ,poprawi zapaść w tej spółce ?
Czy pendo ma być lekarstwem na to co się dzieje w tej spółce ?
Co wymyślą regionalne? tego nie wie nikt, przynajmniej ja nie mam takich info
Więc wpisując nie bądz złośliwy co od mojej osoby .
Pozdro
2014-08-14 13:00:51 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Na twoim miejscu poczekałbym na publikację siatki TLK. Swoją drogą to bardzo sprytne posunięcie redakcji Rynku Kolejowego - raczymy czytelników negatywnymi informacjami o likwidacji pociągów EIC i każemy im czekać 4 dni na informacje o połączeniach TLK. Dzięki takiemu zabiegowi przez długi weekend utrwali się w czytelnikach portalu negatywny obraz IC i za te kilka dni nikogo już nie będzie interesować, to że (być może - tego nie wiem) w miejsce zlikwidowanych EIC pojawią się TLK."
O wagonach przeniesionych z EIC na TLK też cisza :-) 2014-08-14 13:01:01 Autor: ps567
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wiem, o co tu płakać - mnie jest ryba czy pociąg nazywa się TLK, EC/srEce, Pendolino czy jakkolwiek - jak jest wygodny, szybki, w dobrej porze i dobrej cenie - to wszystko, czego potrzebuję. Składy wagonowe z EIC pójdą pewnie na TLK, co tylko powinno zachęcić pasażerów do nich. Z Gliwic do Katowic można jechać "szybkim tramwajem" KD i tam wsiąść w coś innego - zresztą niech popyt to reguluje.
Co do rozwoju połączeń PR/regio - wygląda na to, że łatwiej założyć spółki regionalne z nowym taborem (jak KD) niż oddłużyć post-pekapowską strukturę. Z tym taborem, jaki teraz mają, to mogą jedynie walczyć o studentów i krótkie połączenia aglo. Choć mnie obecnie jazda kiblem nawet się całkiem podoba - te kultowe szarpnięcia... ;) A patrząc na rozwój oferty - chyba lepiej radzą sobie mniejsze spółki regionalne niż jedna centralna struktura, nie będąca w stanie reagować na lokalne zmiany w sytuacji.
Co do rozwoju połączeń PR/regio - wygląda na to, że łatwiej założyć spółki regionalne z nowym taborem (jak KD) niż oddłużyć post-pekapowską strukturę. Z tym taborem, jaki teraz mają, to mogą jedynie walczyć o studentów i krótkie połączenia aglo. Choć mnie obecnie jazda kiblem nawet się całkiem podoba - te kultowe szarpnięcia... ;) A patrząc na rozwój oferty - chyba lepiej radzą sobie mniejsze spółki regionalne niż jedna centralna struktura, nie będąca w stanie reagować na lokalne zmiany w sytuacji.
2014-08-14 13:11:09 Autor: Zdzieszowice
---.182.121.207.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Damian17
"Tak teraz patrzę to już przez KK nie będzie jeździł żaden EIC :D Skoro usuwają połączenie Wrocław-Wawa to z PKP IC zostają tylko TLK :)"
W RJ 2014/15 przez K-K prawie nie będą jeździć TLK. Wszystko pójdzie przez Częstochowę (Kraków- Wrocław), część pociągów ze wschodu dojedzie tylko do Katowic. Będą na pewno "Karkonosze" i coś sezonowego:(
"Tak teraz patrzę to już przez KK nie będzie jeździł żaden EIC :D Skoro usuwają połączenie Wrocław-Wawa to z PKP IC zostają tylko TLK :)"
W RJ 2014/15 przez K-K prawie nie będą jeździć TLK. Wszystko pójdzie przez Częstochowę (Kraków- Wrocław), część pociągów ze wschodu dojedzie tylko do Katowic. Będą na pewno "Karkonosze" i coś sezonowego:(
2014-08-14 13:16:39 Autor: kamil20
---.gl.digi.pl
sorki marko , ale wiesz , jestem troche zażenowany tym jak w IC robi rozklady , jak można wycinać wszystko tylko dla glupiego pendolino ,
2014-08-14 13:19:31 Autor: kamil20
---.gl.digi.pl
mi szkoda górnika , fajny flagowiec jednak był , skład nigdy biedą nie piszczał
2014-08-14 13:20:16 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak jak kiedys wycieli Pomorzanina aby tylko lapac ludzi na BGE
2014-08-14 13:27:33 Autor: marko
---.itcomp.pl
W odpowiedzi na post kamil20:
"sorki marko , ale wiesz , jestem troche zażenowany tym jak w IC robi rozklady , jak można wycinać wszystko tylko dla glupiego pendolino ,"
luzik, to właśnie chciałem przedstawić !pozdro
2014-08-14 13:35:11 Autor: m
---.waldex.3s.pl
Rozkład dla Poznania tragiczny, nie ukrywam, że zawsze do Warszawy czy do Poznania jeżdżę EIC i jestem zawiedziony tą sytuacją jaka będzie od nowego RJ.
2014-08-14 13:54:09 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post m:
"Rozkład dla Poznania tragiczny, nie ukrywam, że zawsze do Warszawy czy do Poznania jeżdżę EIC i jestem zawiedziony tą sytuacją jaka będzie od nowego RJ."
Wyleciała raptem jedna para EIC. Do tego nie wiadomo jakie będą TLK i IR, ale "rozkład tragiczny" :) 2014-08-14 14:10:53 Autor:
---.centertel.pl
K.Koźle wsiadali i wysiadali sami pracownicy z eic. Normalni podróżni nie korzystali.
2014-08-14 14:33:36 Autor: Damian17
---.dip0.t-ipconnect.de
@Zdzieszowice
Nie wiedziałem :o To teraz jedyny ratunek to PR-y bez których bylibyśmy odcięci od świata.
W sumie nie dziwię się, że zabierają nam pociągi na trasę przez Częstochowę skoro na naszej linii kolejowej obowiązuje taka prędkość ;/
Oby rewitalizacja na odcinku Opole-KK była jak najszybciej.
Nie wiedziałem :o To teraz jedyny ratunek to PR-y bez których bylibyśmy odcięci od świata.
W sumie nie dziwię się, że zabierają nam pociągi na trasę przez Częstochowę skoro na naszej linii kolejowej obowiązuje taka prędkość ;/
Oby rewitalizacja na odcinku Opole-KK była jak najszybciej.
2014-08-14 14:35:05 Autor: lubelak
---.109.225.252
Ja tam się cieszę, bo nie wycięli żadnego EIC z Lublina... :)
2014-08-14 14:50:41 Autor: Kamol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie orientuje się co do rewitalki Toruń Gł - Kutno, ale jeśli będzie ona wyglądała tak jak odcinek Bydgoszcz Główna - Toruń Główny to o czasie przejazdu pociągu Bydgoszcz - Warszawa w 2.45 h możemy pomarzyć. Zaletą tych EIC przez Bydgoszcz (oczywiście z punktu pasażera wsiadającego w Bydgoszczy) był fakt że pociąg zatrzymywał się dopiero w Kutnie. Szkoda że nie wykombinują jakiegoś EIC Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia. Wiem wiem zrzędzę i zrzędzę... no ale żal, na prawdę. Obecnie jadą Artus, Kaszub, Neptun, Jantar - po zmianach... no cóż...
2014-08-14 14:59:02 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kamol:
"Nie orientuje się co do rewitalki Toruń Gł - Kutno, ale jeśli będzie ona wyglądała tak jak odcinek Bydgoszcz Główna - Toruń Główny to o czasie przejazdu pociągu Bydgoszcz - Warszawa w 2.45 h możemy pomarzyć. Zaletą tych EIC przez Bydgoszcz (oczywiście z punktu pasażera wsiadającego w Bydgoszczy) był fakt że pociąg zatrzymywał się dopiero w Kutnie. Szkoda że nie wykombinują jakiegoś EIC Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia. Wiem wiem zrzędzę i zrzędzę... no ale żal, na prawdę. Obecnie jadą Artus, Kaszub, Neptun, Jantar - po zmianach... no cóż..."
Będziesz miał TLK w standardzie EIC prowadzone 07A na Wrocław - Gdynia. 2014-08-14 15:18:04 Autor: t-wiedzacy
---.dynamic.mm.pl
Zlikwidowany zostanie natomiast pociąg EC „Wawel” Wrocław-Hamburg, w związku z czym Wrocław utraci jedyne bezpośrednie połączenie z Berlinem.
Nie byłbym tego taki pewny z tym pociągiem. Co powie Pani rzeczniczka jeszcze kilka miesięcy temu mówiła że powróci z Krakowa i będzie jechał przez Częstochowę Stradom oraz Wrocław do Hamburga
Nie byłbym tego taki pewny z tym pociągiem. Co powie Pani rzeczniczka jeszcze kilka miesięcy temu mówiła że powróci z Krakowa i będzie jechał przez Częstochowę Stradom oraz Wrocław do Hamburga
2014-08-14 15:56:01 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Kamol
Rewitalizacja odcinka Toruń-Bydgoszcz przebiegła bardzo sprawnie i szybko w porównaniu do modernizacji. Na czas wpływ ma jeszcze nie zrobiony odcinek z B Wschodniej do B Głównej. Między Toruniem a Solcem już jest średnia prędkość ok 100km/h przy vmax-120.
Rewitalizacja odcinka Toruń-Bydgoszcz przebiegła bardzo sprawnie i szybko w porównaniu do modernizacji. Na czas wpływ ma jeszcze nie zrobiony odcinek z B Wschodniej do B Głównej. Między Toruniem a Solcem już jest średnia prędkość ok 100km/h przy vmax-120.
2014-08-14 16:35:17 Autor: mysza1974
---.dip0.t-ipconnect.de
GORZOWIANKĘ niezmiernie cieszy powrót GORZOWIAKA, będzie jechał w miejsce SŁOWACKIEGO to może będzie mieć jego standard. ALE MAM FRAJDĘ.
2014-08-14 18:42:30 Autor: pasjonat
---.elk.mm.pl
No to dzieki zmianie z EIC na TLK "Warmii" wielu ludzi w tym ja, zacznie z powrotem jeździć tym pociągiem.
O ile ci ludzie nie znaleźli sobie innego środku transportu do tej pory, przez okres w którym ten pociąg był w taryfie E.
Bo za taryfy D, pociąg ten miał olbrzymią frekwencję.
Co jak co, ja skorzystam na pewno.
O ile ci ludzie nie znaleźli sobie innego środku transportu do tej pory, przez okres w którym ten pociąg był w taryfie E.
Bo za taryfy D, pociąg ten miał olbrzymią frekwencję.
Co jak co, ja skorzystam na pewno.
2014-08-14 18:48:02 Autor: wdr2
---.172.252.92
e tam. Gliwice Zabrze bez pierdolino. Wazne ze Wsiowo Połnocne ma dostep do morza !
2014-08-14 18:57:16 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Gubernator Kalifornii
No cóż...
Już w poprzednim artykule o rozkładzie jazdy pisałem, że Górny Śląsk został bardzo skrzywdzony wprowadzeniem prostolino w takim kształcie, jaki nam funduje IC...
Mogę to tylko znów potwierdzić... :(((((
Już w poprzednim artykule o rozkładzie jazdy pisałem, że Górny Śląsk został bardzo skrzywdzony wprowadzeniem prostolino w takim kształcie, jaki nam funduje IC...
Mogę to tylko znów potwierdzić... :(((((
2014-08-14 19:22:14 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
@Gubernator Kalifornii
Na czym to skrzywdzenie Śląska polega, skoro oprócz 5 EICP pojadą też 3 EC i 2 EIC (do tego kilka TLK [po CMK])? Tych EC Kraków zwyczajnie mieć nie będzie, więc dysproporcja nie jest znowu tak duża.
Jedyny zarzut, z którym mogę się zgodzić to końcówka w Katowicach, zamiast w Gliwicach, ale myślę, że to się zmieni za rok, gdy PLK upora się z rewitalizacją Katowice-Gliwice.
Na czym to skrzywdzenie Śląska polega, skoro oprócz 5 EICP pojadą też 3 EC i 2 EIC (do tego kilka TLK [po CMK])? Tych EC Kraków zwyczajnie mieć nie będzie, więc dysproporcja nie jest znowu tak duża.
Jedyny zarzut, z którym mogę się zgodzić to końcówka w Katowicach, zamiast w Gliwicach, ale myślę, że to się zmieni za rok, gdy PLK upora się z rewitalizacją Katowice-Gliwice.
2014-08-14 19:59:44 Autor: wayfarer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co się stanie z wagonami z dawnych EIC od grudnia? Dołączą je do TLK? :P
2014-08-14 20:44:10 Autor: Tubylec
---.158.217.155.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jestem zaskoczony.
Takieg lamentu po EIC sie nie spodziewalem. Zawsze tutejsze klimaty wynosily pod niebiosa CENE, a tu prosze, znikaja najdrozsze pociagi i od razu czarna rozpacz:-)
Wiem, wiem, te EICy bydgoskie dobrze sie odnalazly w obie strony, sam bylem mile zaskoczony frekwa Trojmiasto-Bydgoszcz np.
Pamietam tez o Relacyjnym, najwyrazniej polaczenie roztropnej ceny z dobrymi wagonami i czasami przejazdu robi cuda.
Jakas nauczka dla PICu a dla nas szansa?
Moze jednak Pendo bedzie dobrze oblozone przy prawidlowej polityce cenowej?
Tylko jak RK zakonczy w Wielki Poniedzialek swojego rozkladowego Hitchcock'a to moze bedziemy miec juz calkowity oglad, czy rzeczywiscie pozostale, nonpendolinowe trasy zostaly poszkodowane.
Nawiasem mowiac, Welcome to TLK Warmia!
Ach, zapomnialem, tylko jak wrocic?
Takieg lamentu po EIC sie nie spodziewalem. Zawsze tutejsze klimaty wynosily pod niebiosa CENE, a tu prosze, znikaja najdrozsze pociagi i od razu czarna rozpacz:-)
Wiem, wiem, te EICy bydgoskie dobrze sie odnalazly w obie strony, sam bylem mile zaskoczony frekwa Trojmiasto-Bydgoszcz np.
Pamietam tez o Relacyjnym, najwyrazniej polaczenie roztropnej ceny z dobrymi wagonami i czasami przejazdu robi cuda.
Jakas nauczka dla PICu a dla nas szansa?
Moze jednak Pendo bedzie dobrze oblozone przy prawidlowej polityce cenowej?
Tylko jak RK zakonczy w Wielki Poniedzialek swojego rozkladowego Hitchcock'a to moze bedziemy miec juz calkowity oglad, czy rzeczywiscie pozostale, nonpendolinowe trasy zostaly poszkodowane.
Nawiasem mowiac, Welcome to TLK Warmia!
Ach, zapomnialem, tylko jak wrocic?
2014-08-14 20:48:15 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
Obawiam się, że gdyby nie oferty typu weekendowa biletomania czy bilet relacyjny, to spora część użalających się tutaj nad likwidacją EIC raczej by takim pociągiem w ogóle nie pojechała. Nie oszukujmy się, ale ceny taryfowe na EIC, w dobie tanich lotów krajowych i szkockiego ciasnowypadkobusa, są kosmiczne nawet dla ludzi lepiej zarabiających. Sugerowałbym więc wstrzymać się z krytyką, bo może te zmiany wyjdą na dobre. Loki i wagony zwolnione z EIC pozwolą uruchomić więcej TLK i zastąpić starszy tabor. Wagony, które teraz jeźdzą na wielu TLK, raczej nie zachęcają przeciętnego pasażera do podróży.
2014-08-14 21:16:57 Autor: Plebs
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To takie proste. Kolej a raczej ci ci zarządzają tym co zwie się dworcem chce niczym deweloper zarobić na powierzchniach handlowych. Podróżny to dodatek. Dworzec wyspowy absolutnie by nam wystarczył. Ale nie można tam wepchnąć Lidla, Biedronki, itp. Ten "nowy dworzec" okaże się klapą. Tak jak wszystkie "nowe" podoczepiane pod galerie.
2014-08-14 21:50:23 Autor: Janusz Stencel
---.191.162.216
No i znowu będzie spadek podróżnych między Warszawą a Bydgoszczą i między Bydgoszczą a Trójmiastem. Bo nie dość że weszła Arriva i zostały 2 osobowe Bydgoszcz-Gdańsk to jeszcze teraz nagle znikną 3 EIC które bardzo dobrze się przyjęły.
Ludzie wybiorą Polskiego Busa albo samolot i za rok będzie płacz i lament że odeszła 1/3 pasażerów. Uważam że jeden pociąg EIC powinen zostać. Odjazd około 06:30 z Bydgoszczy do Wawy i powrót z Warszawy około 17:00.
Może jeszcze nie jest za późno.... Może warto zwiększyć np liczbę pociągów TLK???
Ludzie wybiorą Polskiego Busa albo samolot i za rok będzie płacz i lament że odeszła 1/3 pasażerów. Uważam że jeden pociąg EIC powinen zostać. Odjazd około 06:30 z Bydgoszczy do Wawy i powrót z Warszawy około 17:00.
Może jeszcze nie jest za późno.... Może warto zwiększyć np liczbę pociągów TLK???
2014-08-14 21:56:43 Autor: ROMAN MASIAK
---.play-internet.pl
SZKODA POCIĄGÓW EIC BYDGOSZCZ-GDYNIA I BYDGOSZCZ-WARSZAWA. BARDZO DUŻO PASAŻERÓW WSIADAŁO I WYSIADAŁO W BYDGOSZCZY. NA PEWNO PASAŻEROWIE UCIEKNĄ DO AUT I AUTOKARÓW. TO NIE JEST DOBRA DECYZJA.
2014-08-14 22:05:38 Autor: loker
---.free.aero2.net.pl

loker
Czego by PKP Intercity nie zrobiło wszystkim nie dogodzi. Ale takiego lamentu się nie spodziewałem.
Bydgoszcz: Rok 2006. Proszę powiedzieć ile było EIC z Bydgoszczy do Warszawy? Odpowiedź: Nie było! Tak naprawdę pojawiły się na tej trasie nagle, najpierw jako TLK na wagonach EIC, bo nagle czasowo się to opłacało. A już teraz EIC Norwid lepszy czas osiąga przez Iławę - od początku było wiadomo, że skierowanie Kaszuba, Artusa, Neptuna przez E20 i węglówkę to sytuacja tymczasowa, która się skończy po polepszeniu czasu na E65. Taki EIC z Gdyni do Warszawy przez Bydgoszcz się raczej nie pojawi, a z Bydgoszczy tylko do Warszawy się nie utrzyma. Moim zdaniem przyszłość jest w pociągach Gdynia-Bydgoszcz-Toruń-Warszawa-Lublin, dodatkowa ze dwa-trzy do Rzeszowa lub Przemyśla tą trasą. Oczywiście w solidnym takcie, np. co dwie godziny, w standardzie Dart lub 111Arow lub inne zmodernizowane wagony.
Poznań: kiedyś i tak miał więcej IC "wrocławskich". Od dawna wiadomo, że "Proteza Koniecpolska" przejmuje Wrocław, i że EIC przez Poznań lub Katowice wylecą. Dla Poznania zostają kierunki: ze Szczecina, z Berlina, z Zielonej Góry, bądź Gorzowa Wielkopolskiego. A sam Poznań też jak najbardziej wygeneruje potok na EIC do Warszawy. Pendolino w Poznaniu lub EIC? Jestem obiema rękami za w relacji: Szczecin-Poznań-Wrocław-Opole-Gliwice-Katowice-Kraków-Rzeszów jak zasadniczo ten ciąg będzie na 160 km/h zrobiony, to aż się o kilka par połączeń kwalifikowanych prosi.
Leszno, Kędzierzyn i podobne: To miasta, które przez przypadek miały EIC. Pociągi najwyższej kategorii mają łączyć największe miasta. Zamieszań już i tak jest wiele, ale dla mnie przy obecnej liczebności miast w Polsce, to w segmencie EIC Premim / EC widzę postoje tylko na stacjach: Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Kraków Główny, Rzeszów Główny, Sosnowiec Główny, Katowice, Biesówko-Biała, Gliwice, Opole Główne, Wrocław Główny, Poznań Główny, Stargard Szczeciński, Szczecin Główny, Szczecin Dąbie, Gdynia Główna, Sopot, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Główny. Ew w drugiej kolejności, tu już dla czegoś, co bardziej mi do dawnej kategorii EX pasuje: Warszawa Zachodnia, Tarnów, Zawiercie, Łódź Kaliska, Zabrze, Świnoujście, Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk, Lębork, Wejherowo, Olsztyn Główny, Białystok, Lublin, Kutno, Leszno, Kędzierzyn-Koźle, Nowy Sącz, Iława Główna.
Bydgoszcz: Rok 2006. Proszę powiedzieć ile było EIC z Bydgoszczy do Warszawy? Odpowiedź: Nie było! Tak naprawdę pojawiły się na tej trasie nagle, najpierw jako TLK na wagonach EIC, bo nagle czasowo się to opłacało. A już teraz EIC Norwid lepszy czas osiąga przez Iławę - od początku było wiadomo, że skierowanie Kaszuba, Artusa, Neptuna przez E20 i węglówkę to sytuacja tymczasowa, która się skończy po polepszeniu czasu na E65. Taki EIC z Gdyni do Warszawy przez Bydgoszcz się raczej nie pojawi, a z Bydgoszczy tylko do Warszawy się nie utrzyma. Moim zdaniem przyszłość jest w pociągach Gdynia-Bydgoszcz-Toruń-Warszawa-Lublin, dodatkowa ze dwa-trzy do Rzeszowa lub Przemyśla tą trasą. Oczywiście w solidnym takcie, np. co dwie godziny, w standardzie Dart lub 111Arow lub inne zmodernizowane wagony.
Poznań: kiedyś i tak miał więcej IC "wrocławskich". Od dawna wiadomo, że "Proteza Koniecpolska" przejmuje Wrocław, i że EIC przez Poznań lub Katowice wylecą. Dla Poznania zostają kierunki: ze Szczecina, z Berlina, z Zielonej Góry, bądź Gorzowa Wielkopolskiego. A sam Poznań też jak najbardziej wygeneruje potok na EIC do Warszawy. Pendolino w Poznaniu lub EIC? Jestem obiema rękami za w relacji: Szczecin-Poznań-Wrocław-Opole-Gliwice-Katowice-Kraków-Rzeszów jak zasadniczo ten ciąg będzie na 160 km/h zrobiony, to aż się o kilka par połączeń kwalifikowanych prosi.
Leszno, Kędzierzyn i podobne: To miasta, które przez przypadek miały EIC. Pociągi najwyższej kategorii mają łączyć największe miasta. Zamieszań już i tak jest wiele, ale dla mnie przy obecnej liczebności miast w Polsce, to w segmencie EIC Premim / EC widzę postoje tylko na stacjach: Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Kraków Główny, Rzeszów Główny, Sosnowiec Główny, Katowice, Biesówko-Biała, Gliwice, Opole Główne, Wrocław Główny, Poznań Główny, Stargard Szczeciński, Szczecin Główny, Szczecin Dąbie, Gdynia Główna, Sopot, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Główny. Ew w drugiej kolejności, tu już dla czegoś, co bardziej mi do dawnej kategorii EX pasuje: Warszawa Zachodnia, Tarnów, Zawiercie, Łódź Kaliska, Zabrze, Świnoujście, Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk, Lębork, Wejherowo, Olsztyn Główny, Białystok, Lublin, Kutno, Leszno, Kędzierzyn-Koźle, Nowy Sącz, Iława Główna.
2014-08-14 22:21:33 Autor: Janusz Stencel
---.191.162.216
Słabą masz pamięć.
Bydgoszcz zawsze miała szybkie połączenie z Warszawą. Dobre 20kila tal jeździł EX Kujawiak, później IC Kujawiak, potem znowu EX Kujawiak a potem TLK Kujawy.
Zawsze to było dobre połączenie na dobrych wagonach, czego od nowego rozkładu jazdy zabraknie.
Bydgoszcz zawsze miała szybkie połączenie z Warszawą. Dobre 20kila tal jeździł EX Kujawiak, później IC Kujawiak, potem znowu EX Kujawiak a potem TLK Kujawy.
Zawsze to było dobre połączenie na dobrych wagonach, czego od nowego rozkładu jazdy zabraknie.
2014-08-14 22:29:18 Autor: kamil20
---.gl.digi.pl
to jak to jest gornik calkiem do wyciecia idzie czy tylko skracaja ???
2014-08-14 22:32:09 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
No bez przesady, na 90% rzucą wam dobre wagony do Bydzi przez Toruń.
2014-08-14 22:33:02 Autor: mik
---.leon.com.pl
ale pierdzielisz...
2014-08-14 22:39:32 Autor: loker
---.free.aero2.net.pl

loker
I w czym tak naprawdę mamy problem? W braku kategorii EX, w pośredniej taryfie pomiędzy EIC a TLK!
Dzięki za przypomnienie. Ale ten EX Kujawiak to jechał przez węglówkę czy przez Toruń? Z punktu widzenia czasowego na dzień dzisiejszy: szybciej przez węglówkę. Z logicznego docelowego punktu widzenia: lepiej przez Toruń. A mi od razu idzie myśl, że dla Warszawy to za krótka relacja, Lublin, może Białystok, albo Kraków?
A czego jeszcze brakuje? Np. EX Słupia z Kołobrzegu (bądź Słupska czy Koszalina) do Warszawy i dalej do np. Krakowa. Brakuje EX Małopolska czyli czegoś dalej niż Kraków (modernizacja E30 blokuje).
Dzięki za przypomnienie. Ale ten EX Kujawiak to jechał przez węglówkę czy przez Toruń? Z punktu widzenia czasowego na dzień dzisiejszy: szybciej przez węglówkę. Z logicznego docelowego punktu widzenia: lepiej przez Toruń. A mi od razu idzie myśl, że dla Warszawy to za krótka relacja, Lublin, może Białystok, albo Kraków?
A czego jeszcze brakuje? Np. EX Słupia z Kołobrzegu (bądź Słupska czy Koszalina) do Warszawy i dalej do np. Krakowa. Brakuje EX Małopolska czyli czegoś dalej niż Kraków (modernizacja E30 blokuje).
2014-08-14 22:46:06 Autor: regalik
---.awacom.net
No to Polskibus uruchomi kolejne połączenia na trasie W-wa-B-cz-W-wa. Życie nie znosi próżni.
2014-08-14 22:51:03 Autor: kkk
---.204.4.224.dsl.dynamic.t-mobile.pl
@loker, czemu pominales Konin? Przecież to duża miejscowość, z powiatem liczy 220 tys. mieszkańców(samo miasto 78 000), a na pociągi przyjeżdżają również mieszkańcy okolicznych powiatów. Natomiast nie rozumiem, dlaczego wszyscy uznają Kutno za stację, w której EIC również muszą mieć postój. Jest to co prawda duży węzeł przesiadkowy, ale nie licząc BWE to przy połączeniach EIC dochodzi do mniejszych wymian pasażerów niż w Koninie.
2014-08-14 23:07:08 Autor: okokc
---.dynamic.gprs.plus.pl
A Katowice - Wrocław będzie w ogóle coś jeżdzić?
2014-08-14 23:15:13 Autor: pb
---.dynamic.gprs.plus.pl
@okokc
Tak, z Katowic do Wrocławia Polski Bus lub inny wynalazek, ewentualnie jakiś interregio z Przewozów Regionalnych.
Tak, z Katowic do Wrocławia Polski Bus lub inny wynalazek, ewentualnie jakiś interregio z Przewozów Regionalnych.
2014-08-14 23:28:39 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post kkk:
"@loker, czemu pominales Konin? Przecież to duża miejscowość, z powiatem liczy 220 tys. mieszkańców(samo miasto 78 000), a na pociągi przyjeżdżają również mieszkańcy okolicznych powiatów. Natomiast nie rozumiem, dlaczego wszyscy uznają Kutno za stację, w której EIC również muszą mieć postój. Jest to co prawda duży węzeł przesiadkowy, ale nie licząc BWE to przy połączeniach EIC dochodzi do mniejszych wymian pasażerów niż w Koninie."
Z Kutnem jest jak z Lublińcem - układ węzła wymusza zwolnienie do 40 km/h, więc zatrzymanie tam pociągu "kosztuje" góra 2 minuty. 2014-08-14 23:47:33 Autor: kkk
---.30.13.158.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
W Koninie zatrzymanie pociągu to 4 dodatkowe minuty czyli jak na 300 km to i tak mało. Nie mówię, że musi zatrzymywać się tu każdy krajowy EIC, ale patrząc na zarys nowego RJ to postój mógłby mieć Lech, Prus i Kiliński, czyli pociągi jadące z Warszawy do miejscowości, do których pociągami EIC jeździ się zdecydowanie więcej i częściej(niż do Poznania) czyli do Wrocławia, Szczecina i Zielonej Góry. Do Poznania mi EIC nie potrzebny, bo trasa jest za krótka, a bilet zbyt drogi.
2014-08-15 00:06:24 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Loker
Lokerku Kochany co Ty pitolisz???
Jakim to cudem w pierwszej lidze EIC widzisz Rzeszów (do tego phi hi główny bo sobie ostatnio sołtys Ferenc chyba dodał dla wzmocnienia pozycji) a w drugiej lidze EX nagle widzisz Tarnów. Przecież w innym układzie niż przez CMK Kraków Tarnów pociąg tej kategorii obojętnie czy EX czy EIC tam nie zawita. A Rzeszów to pipidówka, aby miał pociągi transferowe. I jakim to cudem w pierwszej lidze umieściłeś 70 tys. Stargard Szczeciński ???
Gdzie zjadłeś Częstochowę ????
Dlaczego niby Opole w pierwszej lidze ktoś inny zapyta.
Nagle masz wysyp w pierwszej lidze dzielnic miast typu Dąbie / Wrzeszcz- Oliwa.
Także ta twoja wyliczanka mocno „pomerdana”.
W drugiej lidze nagle umieściłeś Łódź- przecież to miasto aspiruje do rangi stolicy KDP w POlsce. Toż to potwarz i zniewaga.
Co do Łodzi czy innych ośrodków jak np. Kielce i Radom (nie wymienionych) to nie jest kwestia umieszczeni jej w pierwszej czy drugiej lidze dla ewentualnych postojów EIC/EX tylko czy warto w ogóle budować infrastrukturę KDP/ qasi KDP uwzględniająca na przebiegu tego typu ośrodki.
Co do Warszawy Zachodniej to wprowadzenie tam postojów kwalifików również na wylocie to czysta głupota . W latach 90 - tych nie było tego nawet na wlocie. Kto w ogóle usilnie lansuje ten syf.
Lokerku Kochany co Ty pitolisz???
Jakim to cudem w pierwszej lidze EIC widzisz Rzeszów (do tego phi hi główny bo sobie ostatnio sołtys Ferenc chyba dodał dla wzmocnienia pozycji) a w drugiej lidze EX nagle widzisz Tarnów. Przecież w innym układzie niż przez CMK Kraków Tarnów pociąg tej kategorii obojętnie czy EX czy EIC tam nie zawita. A Rzeszów to pipidówka, aby miał pociągi transferowe. I jakim to cudem w pierwszej lidze umieściłeś 70 tys. Stargard Szczeciński ???
Gdzie zjadłeś Częstochowę ????
Dlaczego niby Opole w pierwszej lidze ktoś inny zapyta.
Nagle masz wysyp w pierwszej lidze dzielnic miast typu Dąbie / Wrzeszcz- Oliwa.
Także ta twoja wyliczanka mocno „pomerdana”.
W drugiej lidze nagle umieściłeś Łódź- przecież to miasto aspiruje do rangi stolicy KDP w POlsce. Toż to potwarz i zniewaga.
Co do Łodzi czy innych ośrodków jak np. Kielce i Radom (nie wymienionych) to nie jest kwestia umieszczeni jej w pierwszej czy drugiej lidze dla ewentualnych postojów EIC/EX tylko czy warto w ogóle budować infrastrukturę KDP/ qasi KDP uwzględniająca na przebiegu tego typu ośrodki.
Co do Warszawy Zachodniej to wprowadzenie tam postojów kwalifików również na wylocie to czysta głupota . W latach 90 - tych nie było tego nawet na wlocie. Kto w ogóle usilnie lansuje ten syf.
2014-08-15 08:28:19 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Janusz Stencel:
"Słabą masz pamięć.
Bydgoszcz zawsze miała szybkie połączenie z Warszawą. Dobre 20kila tal jeździł EX Kujawiak, później IC Kujawiak, potem znowu EX Kujawiak a potem TLK Kujawy.
Zawsze to było dobre połączenie na dobrych wagonach, czego od nowego rozkładu jazdy zabraknie."
TLK Kujawy to nie był ex a Kujawiaka jako IC lepiej przemilczeć 15.12.2002-05.05.2003 Nawet pół roku nie było. Co do Ex Kujawiak to nie 20 a ponad 30 :-) Bydgoszcz zawsze miała szybkie połączenie z Warszawą. Dobre 20kila tal jeździł EX Kujawiak, później IC Kujawiak, potem znowu EX Kujawiak a potem TLK Kujawy.
Zawsze to było dobre połączenie na dobrych wagonach, czego od nowego rozkładu jazdy zabraknie."
2014-08-15 08:31:55 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post loker:
"I w czym tak naprawdę mamy problem? W braku kategorii EX, w pośredniej taryfie pomiędzy EIC a TLK!
Dzięki za przypomnienie. Ale ten EX Kujawiak to jechał przez węglówkę czy przez Toruń? Z punktu widzenia czasowego na dzień dzisiejszy: szybciej przez węglówkę. Z logicznego docelowego punktu widzenia: lepiej przez Toruń. A mi od razu idzie myśl, że dla Warszawy to za krótka relacja, Lublin, może Białystok, albo Kraków?
A czego jeszcze brakuje? Np. EX Słupia z Kołobrzegu (bądź Słupska czy Koszalina) do Warszawy i dalej do np. Krakowa. Brakuje EX Małopolska czyli czegoś dalej niż Kraków (modernizacja E30 blokuje)."
Toruń w ostatnim rozkładzie z przelotem przez Kutno.Dzięki za przypomnienie. Ale ten EX Kujawiak to jechał przez węglówkę czy przez Toruń? Z punktu widzenia czasowego na dzień dzisiejszy: szybciej przez węglówkę. Z logicznego docelowego punktu widzenia: lepiej przez Toruń. A mi od razu idzie myśl, że dla Warszawy to za krótka relacja, Lublin, może Białystok, albo Kraków?
A czego jeszcze brakuje? Np. EX Słupia z Kołobrzegu (bądź Słupska czy Koszalina) do Warszawy i dalej do np. Krakowa. Brakuje EX Małopolska czyli czegoś dalej niż Kraków (modernizacja E30 blokuje)."
Kujawiak dostał na ten ostatni 8 na czele i 6 osobowe wagony 2 klasy bez klimy. Czas jazdy wynosił 3h20min z Bydgoszczy z tego co pamiętam (nie chce mi się wstawać po cegłę).
Co do relacji poza Warszawę to tylko Lublin.
2014-08-15 08:54:55 Autor: Rafał Oleksiak
---.147.2.48.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No szkoda ze wytną tyle pociągów z Bydgoszczy do Gdyni i Warszawy. Ludzie odejdą do samochodów i autokarów. Bogatsi pasażerowie jadący z Bydgoszczy do Warszawy wybiorą samolot, a PKP IC za rok znowu będzie stękać ze jest spadek pasażerów. A cześć z nich nie wróci juz nigdy. I tak właśnie uważa się kolej w Polsce.
2014-08-15 11:13:17 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@Rafał Oleksiak
Chyba za dobrze było Wam!
EIC w full standardzie w TLK, to nei dziwne że za 75 zeta się rzucali ludzie. Pojechałbyś tym samym pociągiem, ale za 130?
Chyba za dobrze było Wam!
EIC w full standardzie w TLK, to nei dziwne że za 75 zeta się rzucali ludzie. Pojechałbyś tym samym pociągiem, ale za 130?
2014-08-15 14:37:14 Autor: Piotr Malepszak
---.dynamic.chello.pl
@ Małopolanin
Jak zawsze trafna ocena sytuacji i racjonalny głos w dyskusji. Coraz mniej takich postów na tym portalu.
Pozdrawiam serdecznie
Jak zawsze trafna ocena sytuacji i racjonalny głos w dyskusji. Coraz mniej takich postów na tym portalu.
Pozdrawiam serdecznie
2014-08-15 19:16:51 Autor: Domio
---.174.125.137
Co za dziadostwo ze strony PIC, czyli co teraz każdy ma jeździć srendolino do Warszawy? A żeby się zj...ały wszystkie po kolei te podrobione jednostki.
2014-08-15 19:19:37 Autor: rocco
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Moze z bydzi do Wawy będą jeździć darty. Ale czy zwiększą prędkość na linii nr 18?
2014-08-15 20:50:03 Autor: zawiercianin
---.centertel.pl
rozumiem, że nie ma szans na zatrzymanie w Zawierciu włocholino z uwagi na Włoszczowę, o której godzinie będą zatem rano pociągi EC, EX, EN w kierunku stolicy, zatrzymujące się w Zawierciu ?
2014-08-15 20:51:48 Autor: jrm
---.internetdsl.tpnet.pl
dodatkowe wagony do Żyliny w EC Praha - czy to oznacza, że Czeski Cieszyn (i polski też) wreszcie zyska bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawą?
2014-08-15 21:54:29 Autor: HH
---.dip0.t-ipconnect.de
..EC „Wawel” Wrocław-Hamburg, w związku z czym Wrocław utraci jedyne bezpośrednie połączenie z Berlinem.
Byc moze pociagem, bo 300 km w 5 godzin za wiele.
DB wprowadzilo 3 xdziennie autobusy na Trasie w 3 godziny !
http://www.bahn.de/p/view/angebot/fernverkehrsmittel/ic-bus-berlin-krakau.shtml
Berlin Hbf-Wroclaw Gl
Berlin Hbf- Opole Gl oraz
Berlin Hbf- Katowice Krakow Gl.
Autobusy jada tylko autostrada i nie zatruymujsa sie w malych miastaeczkach.
Byc moze pociagem, bo 300 km w 5 godzin za wiele.
DB wprowadzilo 3 xdziennie autobusy na Trasie w 3 godziny !
http://www.bahn.de/p/view/angebot/fernverkehrsmittel/ic-bus-berlin-krakau.shtml
Berlin Hbf-Wroclaw Gl
Berlin Hbf- Opole Gl oraz
Berlin Hbf- Katowice Krakow Gl.
Autobusy jada tylko autostrada i nie zatruymujsa sie w malych miastaeczkach.
2014-08-15 22:05:53 Autor: loker
---.free.aero2.net.pl

loker
W odpowiedzi na post K65:
"@Loker
Lokerku Kochany co Ty pitolisz???
Jakim to cudem w pierwszej lidze EIC widzisz Rzeszów (do tego phi hi główny bo sobie ostatnio sołtys Ferenc chyba dodał dla wzmocnienia pozycji) a w drugiej lidze EX nagle widzisz Tarnów. Przecież w innym układzie niż przez CMK Kraków Tarnów pociąg tej kategorii obojętnie czy EX czy EIC tam nie zawita. A Rzeszów to pipidówka, aby miał pociągi transferowe. I jakim to cudem w pierwszej lidze umieściłeś 70 tys. Stargard Szczeciński ???
Gdzie zjadłeś Częstochowę ????
Dlaczego niby Opole w pierwszej lidze ktoś inny zapyta.
Nagle masz wysyp w pierwszej lidze dzielnic miast typu Dąbie / Wrzeszcz- Oliwa.
Także ta twoja wyliczanka mocno „pomerdana”.
W drugiej lidze nagle umieściłeś Łódź- przecież to miasto aspiruje do rangi stolicy KDP w POlsce. Toż to potwarz i zniewaga.
Co do Łodzi czy innych ośrodków jak np. Kielce i Radom (nie wymienionych) to nie jest kwestia umieszczeni jej w pierwszej czy drugiej lidze dla ewentualnych postojów EIC/EX tylko czy warto w ogóle budować infrastrukturę KDP/ qasi KDP uwzględniająca na przebiegu tego typu ośrodki.
Co do Warszawy Zachodniej to wprowadzenie tam postojów kwalifików również na wylocie to czysta głupota . W latach 90 - tych nie było tego nawet na wlocie. Kto w ogóle usilnie lansuje ten syf."
@K65 Napisz mi proszę z czego się śmiejesz, a co bierzesz na poważnie. bo się pogubiłem.Lokerku Kochany co Ty pitolisz???
Jakim to cudem w pierwszej lidze EIC widzisz Rzeszów (do tego phi hi główny bo sobie ostatnio sołtys Ferenc chyba dodał dla wzmocnienia pozycji) a w drugiej lidze EX nagle widzisz Tarnów. Przecież w innym układzie niż przez CMK Kraków Tarnów pociąg tej kategorii obojętnie czy EX czy EIC tam nie zawita. A Rzeszów to pipidówka, aby miał pociągi transferowe. I jakim to cudem w pierwszej lidze umieściłeś 70 tys. Stargard Szczeciński ???
Gdzie zjadłeś Częstochowę ????
Dlaczego niby Opole w pierwszej lidze ktoś inny zapyta.
Nagle masz wysyp w pierwszej lidze dzielnic miast typu Dąbie / Wrzeszcz- Oliwa.
Także ta twoja wyliczanka mocno „pomerdana”.
W drugiej lidze nagle umieściłeś Łódź- przecież to miasto aspiruje do rangi stolicy KDP w POlsce. Toż to potwarz i zniewaga.
Co do Łodzi czy innych ośrodków jak np. Kielce i Radom (nie wymienionych) to nie jest kwestia umieszczeni jej w pierwszej czy drugiej lidze dla ewentualnych postojów EIC/EX tylko czy warto w ogóle budować infrastrukturę KDP/ qasi KDP uwzględniająca na przebiegu tego typu ośrodki.
Co do Warszawy Zachodniej to wprowadzenie tam postojów kwalifików również na wylocie to czysta głupota . W latach 90 - tych nie było tego nawet na wlocie. Kto w ogóle usilnie lansuje ten syf."
Spróbuję inaczej.
Ekstraklasa, czyli największe miasta, które są w stanie przyjąć EIC Premium / EC: Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Kraków Główny, Katowice, Wrocław Główny, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Szczecin Główny, Poznań Główny, Rzeszów Główny.
I liga, czyli stacje pośrednie, z postojami EIC Premium ze względu na wielkość miasta, bądź znaczenie jako węzła przesiadkowego czy kwestie dzielnicowe: Sopot, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Szczecin Dąbie, Stargard Szczeciński, Sosnowiec Główny, Opole Główne.
II liga, czyli stacje dla EX.
Rzeszów Główny, bo tak się to teraz, przynajmniej na biletach nazywa: miasto wojewódzkie, prężnie rozwijające się. Widzę jako stację końcowa dla EIC ze Szczecina i Warszawy lub postój jeżeli zakładamy dalszą relację do Przemyśla Gł. Z Tarnowem i jego przynależnością do konkretnej ligi można dyskutować.
Warszawa Zachodnia: uważam, że należy powrócić do braku postojów dla pociągów najwyższych kategorii. Nie wiem czy postoje handlowe dla wszystkiego obecnie nie wynikają z przyczyn technicznych po prostu. Nie popieram zatrzymywania tam wszystkiego, bo do Centralnej / Śródmieścia mamy zaledwie 4 km. Co innego Warszawa Wschodnia - kwestie techniczne, przesiadki na inne środki transportu, inny brzeg Wisły i odległość zdecydowanie większa od Centralnej / Śródmieścia.
Częstochowa: mój błąd, dla EX jak najbardziej. W obecnym układzie dla EIC Premium postój na stacji Częstochowa Stradom jest i tak daleko idącym kompromisem jak byś to pewnie ujął.
Bardziej problem mam z Koninem czy Kutnem...
Kielce, Radom: mamy CMK i tym miastom słusznie należą się solidne takty TLK.
Choć do ligi EX jak najbardziej by pasowały, obok Lublina czy Białegostoku. Bo przyznam kategorii EX bardzo mi brakuje. Oj bardzo.
2014-08-16 07:01:44 Autor: al
---.opera-mini.net
gorzowiak dotrze do wawy po 12 i wracać będzie przed 14... czy w takim krótkim czasie wystarczy czasu aby załatwić swoje sprawy w stolicy ? watpie, powrót powinien być około 18, ten pociąg będzie woził powietrze i wylecu przy pierwszej korekcie
2014-08-16 09:27:58 Autor: kkk
---.30.3.186.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@poker, Konin jest stacją przelotowa na E20, gdzie góruja EIC a TeeLeK jest 5 na dobę. Przypominam, że miasto ma nie całe 80 tysięcy mieszkańców, natomiast z powiatem liczy 220 000. I ty masz wątpliwości? BWE to podstawa, a patrząc na zarys nowego RJ, to postój powinien mieć Lech i Paderewski/Prus oraz ew. Kiliński. Zaczęli ludzi przyzwyczajać do atrakcyjnych godzinowa połączeń, a teraz chcą to zmienić? O nie, tak się nie bawimy...
2014-08-16 09:29:24 Autor: kkk
---.30.3.186.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
(Mój ostatni post odnosi się do @lokera oczywiście. Wkradla się literówka)
2014-08-16 10:25:21 Autor: merlyn
---.77.124.3
nie będzie aż tak źle na trasie warszawa-poznań bo w sumie wypadnie tylko jeden pociąg"fredro" za słowackiego "gorzowiak" za panoramę "Paderewski" czyli tragedii nie będzie
2014-08-16 13:26:49 Autor: kaczafi
---.dynamic.chello.pl
@KOMENTUJACY
DO JASNEJ ANIELKI czy mozecie poczekac na zarys rozkladu dla TLK zamiast pierdzielić ile to ludzi ucieknie do busów bo nie bedzie EICów Bydgoszcz-Warszawa!!!!1
Ludzie! Spokoj! Nie zostalo powiedziane że w ich planie nie pojadą TLK !!!!!!!
DO JASNEJ ANIELKI czy mozecie poczekac na zarys rozkladu dla TLK zamiast pierdzielić ile to ludzi ucieknie do busów bo nie bedzie EICów Bydgoszcz-Warszawa!!!!1
Ludzie! Spokoj! Nie zostalo powiedziane że w ich planie nie pojadą TLK !!!!!!!
2014-08-16 23:24:27 Autor: AXN
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Napisano, że pociągi kategorii EIC nie będą obsługiwały wschodnich województw czyli Rzeszowa, Lublina czy Białegostoku... Przy okazji zapomniano dodać, że jedna z największych aglomeracji w Polsce i Europie Środkowej licząca ponad 1,1 miliona mieszkańców - aglomeracja łódzka od ładnych paru lat nie ma wcale połączeń tej kategorii a oferta kolei w Łodzi będącej trzecim największym miastem w kraju, jednym z największych i najważniejszych ośrodków akademickich i w ostatnich kilku latach jednym z najszybciej rozwijających się w Polsce jest skandaliczna i w dalszym ciągu nic się z tym nie robi... Zastanawiam się dla kogo buduje się wielki Dworzec Łódź Fabryczna, skoro w Łodzi nie ma i nie będzie żadnej atrakcyjnej oferty kolejowej...
2014-08-17 02:20:19 Autor: michael112
---.merinet.pl
Jak dla mnie to w ogóle powinno się skończyć EIC w dzisiejszej formie - drożyzna i tyle.
Już lepiej połączyć EIC i TLK w jedną kategorię pociągu, w której pierwsza klasa wyglądałaby mniej-więcej tak jak dzisiejsze EIC, a druga klasa tak jak dzisiejsze TLK. Śmiem stwierdzić, że różnice między TLK a EIC są dużo większe niż pomiędzy pierwszą a drugą klasą wewnątrz wymienionych kategorii. Tymczasem TLK na relacjach między dużymi miastami jest z pewnością poniżej potrzeb.
Już lepiej połączyć EIC i TLK w jedną kategorię pociągu, w której pierwsza klasa wyglądałaby mniej-więcej tak jak dzisiejsze EIC, a druga klasa tak jak dzisiejsze TLK. Śmiem stwierdzić, że różnice między TLK a EIC są dużo większe niż pomiędzy pierwszą a drugą klasą wewnątrz wymienionych kategorii. Tymczasem TLK na relacjach między dużymi miastami jest z pewnością poniżej potrzeb.
2014-08-17 16:52:03 Autor: loker
---.free.aero2.net.pl

loker
Spisałem szczegółowo, z uzasadnieniami dla niektórych postojów - http://kolej.blog.deon.pl/2014/08/17/gdzie-powiny-zatrzymywac-sie-pociagi-najwyzszych-kategorii/
A co byście powiedzieli na TLK z Gdyni do Lublina przez E65, z postojami "wszędzie": Iława, Prabuty, Tczew, Malbork itp. A w Warszawie: w Legionowie i Sulejówku ew. Warszawa Rembertów (bez Centralnej i Wschodniej)?
A co byście powiedzieli na TLK z Gdyni do Lublina przez E65, z postojami "wszędzie": Iława, Prabuty, Tczew, Malbork itp. A w Warszawie: w Legionowie i Sulejówku ew. Warszawa Rembertów (bez Centralnej i Wschodniej)?
2014-08-17 18:55:18 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
@AXN
Decyzja dotycząca budowy tak drogiego i dużego dworca była wyłącznie decyzja polityczna a nie merytoryczna. Koncepcja jak również decyzja o budowie została przepchnięta kolanem przez ówczesnego ministra infrastruktury, który pochodzi z Łodzi.
Ten temat był już wałkowany tutaj wiele razy.
Decyzja dotycząca budowy tak drogiego i dużego dworca była wyłącznie decyzja polityczna a nie merytoryczna. Koncepcja jak również decyzja o budowie została przepchnięta kolanem przez ówczesnego ministra infrastruktury, który pochodzi z Łodzi.
Ten temat był już wałkowany tutaj wiele razy.
2014-08-17 21:06:05 Autor: Bozia
---.dynamic.dsl.as9105.com

Bozia
Co do Pendolino z Łodzi, bym się wstrzymał do edycji RJ 2015/2016, (tym bardziej, że lobbing działa) kiedy będzie już na 100% wiadomo, kiedy to dworzec Fabryczny i linii do Warszawy zostanie oddana do ruchu.
2014-08-17 21:10:37 Autor: Bozia
---.dynamic.dsl.as9105.com

Bozia
W odpowiedzi na post Jakub:
"@AXN
Decyzja dotycząca budowy tak drogiego i dużego dworca była wyłącznie decyzja polityczna a nie merytoryczna. Koncepcja jak również decyzja o budowie została przepchnięta kolanem przez ówczesnego ministra infrastruktury, który pochodzi z Łodzi.
Ten temat był już wałkowany tutaj wiele razy."
Mniejszy nie byłby dużo tańszy, a budowa dworca podziemnego w zasadzie nigdy nie jest tania. (a budowa go w innej formie, niż podziemnej nie miała uzasadnienia) Koncepcja to jeszcze czasy SLD i PISu (szczególnie kiedy w Łodzi rządził Kropiwnicki), a Grabarczyk jedynie dopiął sprawę na ostatni guzik. Decyzja dotycząca budowy tak drogiego i dużego dworca była wyłącznie decyzja polityczna a nie merytoryczna. Koncepcja jak również decyzja o budowie została przepchnięta kolanem przez ówczesnego ministra infrastruktury, który pochodzi z Łodzi.
Ten temat był już wałkowany tutaj wiele razy."
2014-08-18 20:13:45 Autor: mayer
---.168.3.17
W Gliwicach przetarg na dworzec za 140mln i likwidacja EIC do W-wy.Witamy w PL.
2014-08-19 21:12:06 Autor: kc
---.zabrze.vectranet.pl
SKANDAL - LIKWIDACJA NAJSTARSZEGO EXPRESA W POLSCE
Górnik rel. Gliwice - Warszawa jeździ od 1956 roku !!!!
Czy w IC nie ma już kolejarzy?
Górnik rel. Gliwice - Warszawa jeździ od 1956 roku !!!!
Czy w IC nie ma już kolejarzy?
2014-08-19 23:25:30 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Loker
Cytat : „Rzeszów Główny, bo tak się to teraz, przynajmniej na biletach nazywa: miasto wojewódzkie,
prężnie rozwijające się. Widzę jako stację końcowa dla EIC ze Szczecina i Warszawy lub
postój jeżeli zakładamy dalszą relację do Przemyśla Gł. Z Tarnowem i jego przynależnością
do konkretnej ligi można dyskutować.”
Jak chcesz dyskutować z przynależnością Tarnowa, skoro umieściłeś w I lidze podobnej wielkości Opole, a co śmieszniejsze zaledwie 70 tys. Stargard Szczeciński. To się kupy nie trzyma . A przecież żaden EIC inaczej niż przez Tarnów do Rzeszowa nie pojedzie, nawet z Warszawy.
„Rzeszów Główny, bo tak się to teraz, przynajmniej na biletach nazywa”
No rzeczywiście należało spełniać kaprysy tej rozwydrzonej, zakompleksionej łże – metropolii i zmieniać nazwę poprzez dodanie GŁÓWNY. Jakoś Katowice, Lublin i Białystok żyją bez tego „g...nianego” przedrostka i nikt niczego nie dodaje. Opole od dawna nazywa się Główne – i co z tego???, ale co tam - Wałbrzych też :D . Więcej Łowicz i Iława też :D :D :D :D :D
Cytat : Rzeszów […] miasto wojewódzkie, „
Raczej „pseudo-wojewódzkie” podobnie jak : Opole, ZG/Gorzów, Toruń, Kielce czy Olsztyn jeżeli zakładamy układ wielkich województw- makroregionów. Rzeszów jako województwo POlicztny wymysł wujka Józefa Stalina - reaktywowany przez Krzaklewskiego wywodzącego się z Kolbuszowej.
Cytat : „prężnie rozwijające się.”
Nie prężnie rozwijające się, tylko całkowicie SZTUCZNIE ROZWIJANE przez nadmierne faworyzowanie przez władze centralne kosztem innych ośrodków w regionie i Polsce, od 45 roku począwszy - najpierw przez komunistów w czasach stalinowskich; potem generała Kruczka , obecnie przez post- solidarność AWS/UW--PO-PIS.
Jeżeli Rzeszów wymieniasz jednym tchem w jednej lidze z Wrocławiem, Poznaniem czy Gdańskiem i zaliczasz do jakieś ekstraklasy to widać Mój Drogi, że nie wiesz o czym piszesz. Poza tym Rzeszów w ogóle nie należy do NAJWIĘKSZYCH miast – więc w tym punkcie całkowicie Kolego bredzisz. Lublin i Białystok są ponad/prawie 2 krotnie większe. Poza tym większe są też Częstochowa Radom Kielce Toruń do niedawna większe były także Bielsko Biała czy Olsztyn, czyli miast w ogóle nie zaliczane do kategorii wielkich, a jedynie do kategorii dużych.
Co do Częstochowy to postój EICP na Stradomiu nie jest żądnym kompromisem, ponieważ ten dworzec jest równie centryczny co i Częstochowa OSOBOWA oraz jak najbardziej w pełni reprezentuje Częstochowę, po drugie postój tam kompletnie na nic nie wpływa czasowo, ponieważ to nieusuwalne wąskie gardło.
Cytat : Kielce, Radom: mamy CMK i tym miastom słusznie należą się solidne takty TLK.”
Póki na CMK klika kolejarska będzie chuchać i dmuchać na Włoszczową Płn. oraz Opoczno Płd. żywiąc te pasożyty segmentem TLK, a PLK będzie zaniżać stawki dostępowe do najlepiej utrzymanej linii CMK jednocześnie zawyżając stawki dostępowe za 8-kę zamiast je wyzerować - to żadnej perspektywy poprawy i wyjścia z „kolejowej zapaści” nie będzie.
Co do Zachodniej pełna zgoda – i to w zasadzie jedyne punkty zbieżne z przedstawionymi tezami.
Cytat : „Rzeszów Główny, bo tak się to teraz, przynajmniej na biletach nazywa: miasto wojewódzkie,
prężnie rozwijające się. Widzę jako stację końcowa dla EIC ze Szczecina i Warszawy lub
postój jeżeli zakładamy dalszą relację do Przemyśla Gł. Z Tarnowem i jego przynależnością
do konkretnej ligi można dyskutować.”
Jak chcesz dyskutować z przynależnością Tarnowa, skoro umieściłeś w I lidze podobnej wielkości Opole, a co śmieszniejsze zaledwie 70 tys. Stargard Szczeciński. To się kupy nie trzyma . A przecież żaden EIC inaczej niż przez Tarnów do Rzeszowa nie pojedzie, nawet z Warszawy.
„Rzeszów Główny, bo tak się to teraz, przynajmniej na biletach nazywa”
No rzeczywiście należało spełniać kaprysy tej rozwydrzonej, zakompleksionej łże – metropolii i zmieniać nazwę poprzez dodanie GŁÓWNY. Jakoś Katowice, Lublin i Białystok żyją bez tego „g...nianego” przedrostka i nikt niczego nie dodaje. Opole od dawna nazywa się Główne – i co z tego???, ale co tam - Wałbrzych też :D . Więcej Łowicz i Iława też :D :D :D :D :D
Cytat : Rzeszów […] miasto wojewódzkie, „
Raczej „pseudo-wojewódzkie” podobnie jak : Opole, ZG/Gorzów, Toruń, Kielce czy Olsztyn jeżeli zakładamy układ wielkich województw- makroregionów. Rzeszów jako województwo POlicztny wymysł wujka Józefa Stalina - reaktywowany przez Krzaklewskiego wywodzącego się z Kolbuszowej.
Cytat : „prężnie rozwijające się.”
Nie prężnie rozwijające się, tylko całkowicie SZTUCZNIE ROZWIJANE przez nadmierne faworyzowanie przez władze centralne kosztem innych ośrodków w regionie i Polsce, od 45 roku począwszy - najpierw przez komunistów w czasach stalinowskich; potem generała Kruczka , obecnie przez post- solidarność AWS/UW--PO-PIS.
Jeżeli Rzeszów wymieniasz jednym tchem w jednej lidze z Wrocławiem, Poznaniem czy Gdańskiem i zaliczasz do jakieś ekstraklasy to widać Mój Drogi, że nie wiesz o czym piszesz. Poza tym Rzeszów w ogóle nie należy do NAJWIĘKSZYCH miast – więc w tym punkcie całkowicie Kolego bredzisz. Lublin i Białystok są ponad/prawie 2 krotnie większe. Poza tym większe są też Częstochowa Radom Kielce Toruń do niedawna większe były także Bielsko Biała czy Olsztyn, czyli miast w ogóle nie zaliczane do kategorii wielkich, a jedynie do kategorii dużych.
Co do Częstochowy to postój EICP na Stradomiu nie jest żądnym kompromisem, ponieważ ten dworzec jest równie centryczny co i Częstochowa OSOBOWA oraz jak najbardziej w pełni reprezentuje Częstochowę, po drugie postój tam kompletnie na nic nie wpływa czasowo, ponieważ to nieusuwalne wąskie gardło.
Cytat : Kielce, Radom: mamy CMK i tym miastom słusznie należą się solidne takty TLK.”
Póki na CMK klika kolejarska będzie chuchać i dmuchać na Włoszczową Płn. oraz Opoczno Płd. żywiąc te pasożyty segmentem TLK, a PLK będzie zaniżać stawki dostępowe do najlepiej utrzymanej linii CMK jednocześnie zawyżając stawki dostępowe za 8-kę zamiast je wyzerować - to żadnej perspektywy poprawy i wyjścia z „kolejowej zapaści” nie będzie.
Co do Zachodniej pełna zgoda – i to w zasadzie jedyne punkty zbieżne z przedstawionymi tezami.
2014-08-19 23:30:48 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Autor: kc
---.zabrze.vectranet.pl
Cytat : „SKANDAL - LIKWIDACJA NAJSTARSZEGO EXPRESA W POLSCE
Górnik rel. Gliwice - Warszawa jeździ od 1956 roku !!!!
Czy w IC nie ma już kolejarzy?”
Dziś prawdziwych Kolejarzy – podobnie jak prawdziwych Cyganów już nie ma.
Zostali jedynie kUlejarze myślący po „włoszczowsku” , a prawdziwi kOlejarze się w grobie przewracają na to co się obecnie dzieje.
---.zabrze.vectranet.pl
Cytat : „SKANDAL - LIKWIDACJA NAJSTARSZEGO EXPRESA W POLSCE
Górnik rel. Gliwice - Warszawa jeździ od 1956 roku !!!!
Czy w IC nie ma już kolejarzy?”
Dziś prawdziwych Kolejarzy – podobnie jak prawdziwych Cyganów już nie ma.
Zostali jedynie kUlejarze myślący po „włoszczowsku” , a prawdziwi kOlejarze się w grobie przewracają na to co się obecnie dzieje.
2014-08-20 11:10:32 Autor: Wayfarer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dlaczego redakcja bezczelnie usuwa niewygodne , aczkolwiek nadal niewulgarne komentarze !? Cenzura pełna para.
2014-08-20 21:13:49 Autor: loker
---.free.aero2.net.pl

loker
Ad: @K65:
To jakie postoje w segmencie EC i EIC Premium Proponujesz? Co z moich propozycji skasować, co dodać? Konkretnie.
To jakie postoje w segmencie EC i EIC Premium Proponujesz? Co z moich propozycji skasować, co dodać? Konkretnie.
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |