Nowy rozjazd na CMK przystosowany do prędkości 250 km/h
inf. prasowa PKP PLK ⚫ 17.04.2018 ⚫
6,5k





Już ponad tydzień (od poniedziałku 9 kwietnia) pociągi na Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Katowic i Krakowa wykorzystują najnowszy na sieci, nowoczesny rozjazd z systemem hydraulicznego przestawiania i kontroli. Urządzenie jest przystosowane do jazdy 250 km/h przy zachowaniu wszystkich wspólnotowych i krajowych wymagań bezpieczeństwa.
Zabudowany na stacji Psary rozjazd, jest wykonany ściśle według nowych wymagań PKP Polskich Linii Kolejowych. Ich celem jest m.in. zwiększenie efektywności modernizacji linii poprzez stosowanie rozjazdów bardziej trwałych, niezawodnych i nie wymagających częstych przeglądów ani konserwacji.
Nowe standardy w PKP PLK
– Działania PKP Polskich Linii Kolejowych, związane z zastosowaniem nowoczesnego rozjazdu, są nie tylko wypełnieniem nowych wymagań zarządcy Infrastruktury, ale też stanowią element przygotowań palety nowych konstrukcji, które miałyby w przyszłości zastosowanie na liniach dużych prędkości – mówi Antoni Jasiński, członek zarządu PKP PLK.
Znowelizowane standardy, przyjęte przez zarząd spółki przed dwoma laty (9 lutego 2016 r.), wchodzą w życie w czerwcu 2018. Dwa lata od ich przyjęcia to czas, aby producenci operujący w Polsce zdołali zmodyfikować swoją ofertę i przeprowadzić testowanie nowych produktów. Pośród licznych zmian, wynikających z nowych standardów, rozjazd w Psarach jest najbardziej śmiałym wdrożeniem. Wpływa na to jego kompleksowość i wielobranżowość, a także wymogi integracji nowego systemu z urządzeniami stacyjnymi różnych firm.
Rozjazd dostarczono w blokach
Skomplikowana zabudowa rozjazdu została wykonana przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z Gdańska, spółkę zależną PLK, w sposób sprawny i niezakłócający ruch pociągów. Dzięki spełnieniu nowych wymagań, wprowadzonych przez zarządcę infrastruktury, dostarczono rozjazd w blokach. Odizolowany został też fragment sieci trakcyjnej, a urządzenie zabudowano specjalnym dźwigiem – bez dodatkowego, czasochłonnego montażu rozjazdu w torach i dłuższego wyłączania linii.
W celu rozpowszechniania nowatorskich rozwiązań technicznych, należy przeprowadzić pełny proces certyfikacji produktu zgodnie z obowiązującym prawem zarówno krajowym jak i unijnym. Dla potrzeb ostatecznego potwierdzania walorów nowej konstrukcji, badania rozjazdu i systemu sterowania przeprowadza Instytut Kolejnictwa w Warszawie.
Rozjazd wyprodukowała polska firma Track Tec KolTram Sp. z o.o. w Zawadzkiem. Ta sama firma zintegrowała go z systemem Alstom SmartDrive i dostarczyła blokowo na budowę, gdzie firma Bombardier zaadaptowała swoje urządzenia.
Nowe standardy w PKP PLK
– Działania PKP Polskich Linii Kolejowych, związane z zastosowaniem nowoczesnego rozjazdu, są nie tylko wypełnieniem nowych wymagań zarządcy Infrastruktury, ale też stanowią element przygotowań palety nowych konstrukcji, które miałyby w przyszłości zastosowanie na liniach dużych prędkości – mówi Antoni Jasiński, członek zarządu PKP PLK.
Znowelizowane standardy, przyjęte przez zarząd spółki przed dwoma laty (9 lutego 2016 r.), wchodzą w życie w czerwcu 2018. Dwa lata od ich przyjęcia to czas, aby producenci operujący w Polsce zdołali zmodyfikować swoją ofertę i przeprowadzić testowanie nowych produktów. Pośród licznych zmian, wynikających z nowych standardów, rozjazd w Psarach jest najbardziej śmiałym wdrożeniem. Wpływa na to jego kompleksowość i wielobranżowość, a także wymogi integracji nowego systemu z urządzeniami stacyjnymi różnych firm.
Rozjazd dostarczono w blokach
Skomplikowana zabudowa rozjazdu została wykonana przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z Gdańska, spółkę zależną PLK, w sposób sprawny i niezakłócający ruch pociągów. Dzięki spełnieniu nowych wymagań, wprowadzonych przez zarządcę infrastruktury, dostarczono rozjazd w blokach. Odizolowany został też fragment sieci trakcyjnej, a urządzenie zabudowano specjalnym dźwigiem – bez dodatkowego, czasochłonnego montażu rozjazdu w torach i dłuższego wyłączania linii.
W celu rozpowszechniania nowatorskich rozwiązań technicznych, należy przeprowadzić pełny proces certyfikacji produktu zgodnie z obowiązującym prawem zarówno krajowym jak i unijnym. Dla potrzeb ostatecznego potwierdzania walorów nowej konstrukcji, badania rozjazdu i systemu sterowania przeprowadza Instytut Kolejnictwa w Warszawie.
Rozjazd wyprodukowała polska firma Track Tec KolTram Sp. z o.o. w Zawadzkiem. Ta sama firma zintegrowała go z systemem Alstom SmartDrive i dostarczyła blokowo na budowę, gdzie firma Bombardier zaadaptowała swoje urządzenia.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |