Partnerzy serwisu:

Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]

Michał Szymajda 17.03.2022 1,6k

arrow
arrow
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Nowy przystanek Skawina Zachodnia [aktualizacja]
Od niedzieli 13 marca można dojechać z przystanku Skawina Zachodnia i stacji Podbory Skawińskie w mniej niż 30 minut do stolicy Małopolski. To efekt inwestycji PKP PLK na odcinku Kraków – Skawina – Oświęcim. 
Od niedzieli 13 marca pociągi obsługują zmodernizowany przystanek Skawina Zachodnia i przebudowaną stację Podbory Skawińskie. Nowe połączenia kolejowe umożliwiają dojazd do Krakowa w czasie krótszym niż połączenia drogowe.

Modernizacja stacji w Podborach Skawińskich i przebudowa przystanku Skawina Zachodnia to efekt inwestycji Polskich Linii Kolejowych na odcinku Kraków – Skawina – Oświęcim. Już od grudnia 2021 r. pasażerowie codziennie dogodnie podróżują ze Skawiny do stolicy Małopolski.

[aktualizacja] Na skutek błędnie podanych informacji w wyszukiwarce połączeń PKP i na Portalu Pasażera, poinformowałem w pierwotnej wersji tekstu o 11 parach pociągów między Skawiną a Krakowem. W rzeczywistości jest ich znacznie więcej (31 par). Za błąd przepraszam.

Skawina Zachodnia w innym miejscu

– Przystanek Skawina Zachodnia został „przesunięty” o kilkaset metrów. Dzięki temu perony są bliżej osiedli. Podróżni mają do dyspozycji dwa perony połączone przejściem podziemnym. Warunki podróży ułatwiają windy. Z myślą o potrzebach pasażerów przebudowano stację Podbory Skawińskie, zlokalizowaną na terenie Borku Szlacheckiego. Wybudowano dwa większe i wyższe perony. Komunikacje ułatwia przejście podziemne, które bezpiecznie łączy przyległy do kolei teren – czytamy w komunikacie PLK

Do tej porty za przeszło 250 mln zł wymieniono tory, sieć trakcyjną i zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Są nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia. Perony na 6 stacjach i przystankach podwyższono i dostosowano do potrzeb wszystkich podróżnych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rozkład jazdy
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony