Partnerzy serwisu:

Nowy POIiŚ: Groźba utraty środków zmotywuje kolej?

jm, Rynek Kolejowy 24.12.2014 124

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-12-24 11:11:52 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Bez porządnego programu inwestycyjnego w nową infrastrukturę kolejową, kolej zawszę będzie dostawać ochłapy i zawszę będzie się pojawiać zagrożenie niewykorzystania dostępnych środków. Ze przedstawionego swojego czasu pomysłu MIR, ostał się tylko jeden projekt realny do realizowana i uzasadniony ekonomicznie - tunel średnicowy pod Łodzią. Reszta to były planistyczne i nierealne do zrealizowania buble jak proteza Jaktorowska, Modlin - Płock, czy kolej piekielna.
2014-12-24 11:16:13 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
tytuł doktora piszę się bez kropki bo dr. to znaczy dróżnik

[z kropką jeśli jest w innym przypadku niż mianownik - Admin]
2014-12-24 11:25:16 Autor: haha
---.g-net.pl
@Bozia:
Od projektu Piekiełka to się proszę odstosunkować. To jedyny sposób na połączenie Nowego Sącza i przyległości w cywilizowanym czasie przejazdu, plus skrócenie drogi dla ładunków towarowych w tranzycie na Słowację.

Odległość drogowa N. Sącz - Kraków (dworzec-dworzec) to 105 km, odległość kolejowa to 167 km. Rozumiem że to bez znaczenia dla konkurencyjności transportu kolejowego?
2014-12-24 11:34:07 Autor: podróznik
---.internetdsl.tpnet.pl
"Kolej jest piętą achillesową polskiej infrastruktury" to niewątpliwie prawda i cała prawda.
Należy jednak zauważyć, że jest to wynik świadomej polityki prowadzonej przez kolejne rządy od około 20 lat.
Od tego należałoby zacząć. Rozważanie, czy kolei uda się wydać tyle to a tyle, czy też nie, jest podejściem od d..py strony i do niczego nie prowadzi.
2014-12-24 11:36:28 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post haha:
"@Bozia:
Od projektu Piekiełka to się proszę odstosunkować. To jedyny sposób na połączenie Nowego Sącza i przyległości w cywilizowanym czasie przejazdu, plus skrócenie drogi dla ładunków towarowych w tranzycie na Słowację.

Odległość drogowa N. Sącz - Kraków (dworzec-dworzec) to 105 km, odległość kolejowa to 167 km. Rozumiem że to bez znaczenia dla konkurencyjności transportu kolejowego?"
Kolej piekielna ze względu na bardzo trudny teren, koszta (zakładane 6mld), nie jasne sprawy dokumentalne (decyzja środowiskowa, SW), ma nikłe szanse na realizacja w bieżącej perspektywie. Zresztą wiedzą chyba o tym nawet na szczeblu centralnym. Daleka pozycja w DI do SRT i projekcie POIiŚ.
2014-12-24 11:48:18 Autor: anty bozia
---.play-internet.pl
Trudny teren to jest w Łodzi, z racji tych podziemnych wód. A sens ekonomiczny tego tunelu jest mocno dyskusyjny. Z Łodzi ludzie mało podróżują gdziekolwiek, a do transportu aglomeracyjnego służy raczej tramwaj
2014-12-24 11:59:39 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post anty bozia:
"Trudny teren to jest w Łodzi, z racji tych podziemnych wód. A sens ekonomiczny tego tunelu jest mocno dyskusyjny. Z Łodzi ludzie mało podróżują gdziekolwiek, a do transportu aglomeracyjnego służy raczej tramwaj"
Poczyta sobie ten artykuł (http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-badania-geologiczne-dla-tunelu-srednicowego-46910.html), ekspert wyraźnie wskazują, że Łódź nie jest trudna geologicznie, a wody gruntowy nie powinny być problemem, szczególnie przy zastosowaniu TBM. Tunel mocno dyskusyjny? Ja chętnie bardzo podyskutuje... Zły bo w Łodzi? Stosunek kosztów do korzyści jest wręcz nie prawdopodobny - przy korzyściach jakich przeniesie tunel, jego koszt jest wręcz śmieszny. Ludzie z Łodzi bardzo często podróżują, ale alternatywnymi środkami transportu samochodami, autobusami, gdyż oferta pasażerska kolei w Łodzi praktycznie nie istnieje, również ze względu na zapaść infrastrukturalną łódzkiego węzła i brak jego spójności.

Po tunelu średnicowym będzie również poruszał się ruch dalekobieżny.
2014-12-24 12:12:46 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
Linie Sucha Beskidzka -Zywiec/Cieszyn Skoczow Bielsko Wadowice Kalwaria Czekaja
2014-12-24 12:23:23 Autor: haha
---.g-net.pl
@Bozia:
Rozumiem że 6 mld na nową dwutorową linię o długości od 42 do 70 km (w zależności od wariantu):
http://szybkiekoleje.org.pl/UserFiles/File/tts%202004%2006%2056-59.pdf

to dużo.

Ale 3,5 miliarda na modernizację zakopianki na odcinku 17 km Lubień-Rabka, to już nie? Proszę Pana, niech się pan dobrze walnie młotkiem w czoło. Może chociaż pan szybciej tą gwiazdkę zobaczy?

P.S. Trudny teren? Hahaha!!! Była tam Pan chociaż raz w życiu?

Dosiego! I więcej zdrowego rozsądku życzę!
2014-12-24 12:46:14 Autor: skm
---.255.40.111
Kiedy zrobia linie regionalne na slasku? Cieszyn-Bielsko, Wisla-Chybie, zywiec-sucha. Kiedy beda ekonomiczne jednoczlonowe, dwuczlonowe szynobusy dostosowane do faktycznych potokow. Ludzie naprawde maja juz dosc tych smierdzacych busow a nie maja wyjscia by wybrac cos innego. Piprzona banda urzednikow nic nie potrafi zrobic pzytecznego dla ludzi.
2014-12-24 12:55:04 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post haha:
"@Bozia:
Rozumiem że 6 mld na nową dwutorową linię o długości od 42 do 70 km (w zależności od wariantu):
http://szybkiekoleje.org.pl/UserFiles/File/tts%202004%2006%2056-59.pdf

to dużo.

Ale 3,5 miliarda na modernizację zakopianki na odcinku 17 km Lubień-Rabka, to już nie? Proszę Pana, niech się pan dobrze walnie młotkiem w czoło. Może chociaż pan szybciej tą gwiazdkę zobaczy?

P.S. Trudny teren? Hahaha!!! Była tam Pan chociaż raz w życiu?

Dosiego! I więcej zdrowego rozsądku życzę!"
Tak powiedział, że popieram rozbudowę zakopianki? Różnica jest taka, że w przeciwieństwie do kolejarzy, drogowcy już od dłuższego czasu mają gotowe projekty do realizacja, jaki problem urodzaju. Kolejarze wręcz przeciwnie.
2014-12-24 12:56:54 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post haha:
"@Bozia:
Rozumiem że 6 mld na nową dwutorową linię o długości od 42 do 70 km (w zależności od wariantu):
http://szybkiekoleje.org.pl/UserFiles/File/tts%202004%2006%2056-59.pdf

to dużo.

Ale 3,5 miliarda na modernizację zakopianki na odcinku 17 km Lubień-Rabka, to już nie? Proszę Pana, niech się pan dobrze walnie młotkiem w czoło. Może chociaż pan szybciej tą gwiazdkę zobaczy?

P.S. Trudny teren? Hahaha!!! Była tam Pan chociaż raz w życiu?

Dosiego! I więcej zdrowego rozsądku życzę!"
Kto powiedział, że popieram rozbudowę zakopianki? Różnica jest taka, że w przeciwieństwie do
kolejarzy, drogowcy już od dłuższego czasu mają gotowe projekty do realizacja, jak i problem
urodzaju. Kolejarze wręcz przeciwnie.
2014-12-24 13:45:40 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
@Admin
Zamiast "dr." (co jednak razi po oczach) lepiej napisać "dra".

Wracając do tematu - problem polega na tym, że raczej nic nie będzie. Bo u nas albo się robi infrę i zapomina o taborze, albo robi tabor, a zapomina o infrze. Najczęściej jednak o jednym i drugim...

Samo zmotywowanie nie wystarczy - jeszcze musi ktoś to wykonać, sprawnie, porządnie i na czas.
2014-12-25 10:40:47 Autor: torowiec
---.adsl.inetia.pl
Już się boję pomyśleć, jak będą wyglądać te nowe projekty! Czy tak, jak E-30, E59, E65? Dopychane kolanem, przekręcone i zupełnie nieprzygotowane? Najpierw buduj, a potem projektuj? Ludzie, przecież za dwa lata zaczniemy płacić za bieżącą perspektywę z budżetu po potrąceniach za tzw. "nieprawidłowości" na etapie przygotowania, realizacji i rozliczania projektów. To prawda znana wszystkim na szczeblu zarządczym w PLK, ale zamiatana pod dywan. W sumie się nie dziwię, bo robi wielką różnicę kolejny miesiąc z dużą kasą na konto, zamiast bez. Samopoczucie władzy nie może być złe, bo przecież fakty nie docierają, a ogłaszane są zmanipulowane tabelki nad którymi pracują dziesiątki miernych bankomatów. Jakość robót jest fatalna, szczególnie rewitalek, ale cóż stać nas na to, w końcu to Unia płaci! Kiedy wreszcie zarządzać zaczną ludzie mający wiedzę, a nie apetyt na kasę i miękkie kręgosłupy? Może Pani Wasiak POmoże???
Fundusze unijne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony