Partnerzy serwisu:

Nowy pociąg Talgo Avril S106 dla hiszpańskiej sieci KDP gotowy [wideo]

Michał Szymajda 28.07.2020 49

Pomimo epidemii koronawirusa na świecie, rok 2020 jest dość szczególny jeśli chodzi o pociągi dużych prędkości, które wyjeżdżają na światło dzienne. Mogący poruszać się z prędkością 330 km/h nowy hiszpański Avril właśnie rozpoczął testy.
Pierwszy gotowy zestaw zbudowany przez fabrykę Talgo Rivabellosa dotarł 24 lipca do miejscowości La Sagra, skąd rozpocznie jazdy testowe na odcinku linii dużych prędkości. W związku z tym, że Hiszpania posiada kolej o dwóch rozstawach szyn, Avril z kołami przystosowanymi do torów o szerokości 1435 mm musiał być transportowany na platformach zainstalowanych pod wózkami, dla iberyjskiej szerokości szyn 1668 mm.

Talgo jest dostawcą pociągów KDP dla państwowego przewoźnika Renfe od 10 lat. Pociągi S106 są rozwinięciem konstrukcji, które już kursują po hiszpańskich torach. W związku z budową kolejnych odcinków KDP w 2016 roku konieczne stało się zamówienie 15 nowych zestawów Avril, które o kolejnych 15 rozszerzono w 2017 roku. Pojazdy z drugiej serii będą bardzo ciekawe. Będą posiadały patent Talgo na zmianę rozstawu kół w czasie jazdy i będą trójsystemowe. Cały kontrakt wart jest 1,3 miliarda euro, przy czym 252 miliony z tej kwoty pokryje ich pełne, 30-letnie utrzymanie, którą zagwarantuje spółka joint venture powołana przez Renfe i Talgo.


​Ilustracja: Talgo

S106 mają 200 metrów długości, składają się z 12 krótkich wagonów środkowych systemu Talgo z jednoosiowym wózkiem pomiędzy nimi oraz z dwóch wagonów silnikowo-sterowniczych na czołach. Mogą zabrać na swój pokład 519 pasażerów, w tym 105 w klasie pierwszej. Siedzenia w klasie drugiej, co dość niespotykane ale możliwe dla tej szerokości pudła, będą posiadały siedzenia w układzie 2 + 3. Siedzenia będzie można ustawić frontem do kierunku jazdy przez każdym kursem. Zestawy będą kursowały z prędkością do 330 km/h w ruchu rozkładowym. Zostały zaprojektowane we współpracy z włoskim biurem designu Pinifarina.

Renfe liczy na to, że niższe koszta utrzymania obiecane przez producenta wpłyną na konkurencyjność operatora, kiedy w 2022 roku rynek przewozów na liniach KDP zostanie wypełniony także przez innych operatorów. Piszemy o tym tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony