Partnerzy serwisu:

Nowy peron oddany do dyspozycji pasażerów w Kutnie [zdjęcia]

inf. pras. 17.12.2018 173

arrow
arrow
Nowy peron oddany do dyspozycji pasażerów w Kutnie [zdjęcia]
fot. PKP PLK
Nowy peron oddany do dyspozycji pasażerów w Kutnie [zdjęcia]
Nowy peron oddany do dyspozycji pasażerów w Kutnie [zdjęcia]
Nowy peron oddany do dyspozycji pasażerów w Kutnie [zdjęcia]
Nowy peron oddany do dyspozycji pasażerów w Kutnie [zdjęcia]
Nowy peron oddany do dyspozycji pasażerów w Kutnie [zdjęcia]
Na stacji w Kutnie jeszcze w tym roku pasażerowie skorzystają z nowego peronu. Jednocześnie postępują prace przy wymianie torów oraz sieci trakcyjnej.
Pasażerowie wsiadający do pociągów w Kutnie, jeszcze w 2018 roku skorzystają z nowego peronu. Jest nowe oświetlenie, zadaszenie oraz ławki. Dzięki przebudowie peron jest wyższy, osobom niewidzącym i niedowidzącym w poruszaniu się po peronie pomogą ścieżki naprowadzające. Będą też zainstalowane windy.

Z nowego peronu skorzystają podróżni wyjeżdżający m.in. z Kutna w stronę Łodzi. Podróże ma ułatwić nowoczesny system informacji głosowej oraz, docelowo, tablice elektroniczne, informujące o godzinach odjazdów pociągów.

Co jeszcze powstanie w Kutnie?

W podobny sposób PLK zmodernizuje także kolejne perony na stacji Kutno. Na początku przyszłego roku zacznie się przebudowa peronu nr 3, natomiast w 2019 i 2020 r. kontynuowane będą prace związane z przebudową peronów 1 i 2. Przebudowywane jest przejście podziemne na stacji Kutno. Poruszanie się po stacji ułatwia oznakowanie, informujące o tymczasowej organizacji przejść. Inwestycja planowana jest do końca 2020 r.

W Kutnie budowane jest także lokalne centrum sterowania. Dzięki niemu system komputerowy – pod nadzorem dyżurnych ruchu – będzie prowadzić ruch na stacji. Ma to zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo przejeżdżających pociągów. Sprawną i bezpieczną obsługę pociągów zapewnią też nowe tory. Jeszcze w tym roku zakończy się pierwszy etap modernizacji, czyli przebudowa dwóch torów przy peronie nr 4.

Jak idzie modernizacja E20?

Efekty modernizacji widać także na odcinku z Kutna do Zamkowa. Gotowy jest jeden z tor między Kłodawą a Zamkowem. W styczniu będzie zakończony drugi. W grudniu ruch wznowiono na jednym torze szlaku Kutno – Krzewie i rozpoczęły się prace przy modernizacji sąsiedniego. W tym roku skończyła się także przebudowa torów między miejscowościami Krzewie – Kłodawa oraz jednego toru na odcinku Kłodawa – Zamków.

Warta ponad 2 mld zł modernizacja trasy między Poznaniem i Warszawą planowana jest do końca 2020 r. Po przebudowie linii z Poznania do Warszawy podniesie się poziom bezpieczeństwa. W trakcie inwestycji montowane są nowoczesne urządzenia wykorzystywane do sterowania ruchem kolejowym. Powstają też bezkolizyjne skrzyżowania, przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe. Dzięki modernizacji linią będzie mogła jeździć większa liczba pociągów. Odnowiona sieć trakcyjna i nowy układ zasilania pozwoli, że między Wielkopolską a Mazowszem będą mogły jeździć pojazdy o większej mocy. To ważne także dla przewozów cargo i obsługi pociągów towarowych. Przebudowa zakłada dostosowanie trasy do obsługi pociągów o długości nawet 750 m. Pozwoli to na sprawne przewożenie ciężkich ładunków.

Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe projekt przebudowy linii kolejowej E20 jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony