Partnerzy serwisu:

Nowy peron dla podróżnych na stacji Krzeszowice

inf. pras. 06.06.2019 26

arrow
arrow
Nowy peron dla podróżnych na stacji Krzeszowice
Fot. PKP PLK
Nowy peron dla podróżnych na stacji Krzeszowice
Nowy peron dla podróżnych na stacji Krzeszowice
Nowy peron dla podróżnych na stacji Krzeszowice
W Krzeszowicach podróżni skorzystają z nowego peronu. Pociągi pojadą nowymi torami. To kolejny etap prac i efekty modernizacji linii E30, z Krakowa w kierunku Katowic, za niemal 2 mld zł. Projekt współfinansowany z instrumentu Unii Europejskiej CEF „Łącząc Europę” realizują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Na stacji w Krzeszowicach nowy peron, tory, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym przechodzą odbiory. Od czwartku (6 czerwca) podróżni są kierowani tymczasowym dojściem na nowy peron numer 3. Zamontowano na nim wiaty, ławki, system oświetlenia i nagłośnienia. Czytelne oznakowanie oraz tablice z rozkładami jazdy ułatwią orientację na stacji. Linie naprowadzające pozwolą korzystać z peronu wszystkim podróżnym, również tym o ograniczonej możliwości poruszania się. Obiekt jest wyższy od dotychczasowych platform, dzięki czemu ułatwi wsiadanie do pociągu. Nowe tory i peron usprawnią obsługę pociągów na stacji. Pozwoli to na uruchomienie dodatkowych wakacyjnych połączeń kolejowych, m.in. w kierunku Świnoujścia, Kołobrzegu i Krakowa.

Zakończenie głównych prac przy peronie numer 3 oraz nowe tory pozwolą wykonawcy przystąpić do kolejnego etapu modernizacji węzła kolejowego w Krzeszowicach. Ruszy rozbiórka reszty starych peronów oraz kładki nad torami. W efekcie inwestycji podróżni będą mogli skorzystać z trzech nowych, w pełni zadaszonych peronów, które połączy przejście podziemne. Poprawi się też komunikacja drogowa w mieście, ponieważ obok stacji PLK buduje wiadukt drogowy. Bezkolizyjne rozwiązanie na ul. Daszyńskiego zagwarantuje sprawny przejazd nad linią kolejową i ułatwi dojście na teren stacji – informuje PKP PLK.

Modernizacja linii kolejowej w Krzeszowicach to element większej inwestycji PLK, realizowanej na linii E30, która łączy Kraków z Katowicami. Dzięki modernizacji odcinka od Dąbrowy Górniczej pociągi pasażerskie będą mogły przyspieszyć do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h . Najszybsze pociągi pokonają tę trasę w mniej niż godzinę. W ramach prac budowlanych modernizowane są stacje i przystanki kolejowe. Powstają nowe perony, przejścia podziemne, mosty i wiadukty. Inwestycja znacznie zwiększy możliwości kolei i przyniesie pozytywne efekty dla bezpieczniejszego i sprawniejszego systemu komunikacji w regionie.

Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł. Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Opóźnienia w pracach budowlanych na każdym odcinku wynoszą co najmniej pół roku. Cały projekt jest natomiast opóźniony o kilka lat.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony