Partnerzy serwisu:

Nowy most nad Narwią i pierwszy fragment wiaty nad stacją Białystok [zdjęcia]

inf. pras. PKP PLK 18.08.2022 3,1k

arrow
arrow
Nowy most nad Narwią i pierwszy fragment wiaty nad stacją Białystok [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowy most nad Narwią i pierwszy fragment wiaty nad stacją Białystok [zdjęcia]
Nowy most nad Narwią i pierwszy fragment wiaty nad stacją Białystok [zdjęcia]
Nowy most nad Narwią i pierwszy fragment wiaty nad stacją Białystok [zdjęcia]
Nowy most nad Narwią i pierwszy fragment wiaty nad stacją Białystok [zdjęcia]
Nowy most nad Narwią i pierwszy fragment wiaty nad stacją Białystok [zdjęcia]
Nowy most nad Narwią i pierwszy fragment wiaty nad stacją Białystok [zdjęcia]
Nowy most nad Narwią i pierwszy fragment wiaty nad stacją Białystok [zdjęcia]
Nowy most nad Narwią i pierwszy fragment wiaty nad stacją Białystok [zdjęcia]
Nowy most nad Narwią i pierwszy fragment wiaty nad stacją Białystok [zdjęcia]
Pierwszy z nowych mostów kolejowych nad Narwią w Uhowie wędruje na swoje docelowe miejsce. W środę rozpoczęło się przesuwanie konstrukcji. Największa przeprawa na podlaskim odcinku trasy Rail Baltica zapewni szybkie i bezpieczne podróże. Bezpieczeństwo na styku dróg z torami zapewnią też skrzyżowania dwupoziomowe – rozpoczyna się budowa 5 nowych obiektów.
Most kolejowy nad Narwią w Uhowie niebawem znajdzie się na swoim miejscu. Przy pomocy specjalnych zestawów siłowników i pomp hydraulicznych ważąca prawie 1 500 ton kratownicowa konstrukcja zostanie przesunięta o prawie 10 m w bok. Specjalistyczna operacja potrwa kilkadziesiąt godzin. Wcześniej przez kilka miesięcy, w miarę postępu budowy, most był stopniowo nasuwany nad rzekę.

Taka technologia prac umożliwia budowę dwóch bliźniaczych mostów kolejowych. Drugi most znajdzie się nad rzeką do końca tego roku. Następnie na obiektach układane będą tory, montowana sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Gotowa przeprawa nad Narwią będzie miała prawie 200 m długości i umożliwi szybszy przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 200 km/h. Kursować będą mogły także cięższe składy towarowe o nacisku 22,5 ton/oś. Ten największy obiekt inżynieryjny na odcinku Czyżew – Białystok na lata zapewni sprawne i bezpieczne podróże.

Co słychać w innych miejscach budowy?

Bezkolizyjne skrzyżowania zastąpią wszystkie przejazdy na odcinku Czyżew – Białystok, co zapewni bezpieczeństwo i wygodę kierowcom. Sprawniej pojadą pociągi – po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych dopuszczeń, podróż z Białegostoku do Warszawy zajmie poniżej 1,5 godziny.

W najbliższym czasie rozpoczną się prace przy budowie nowych skrzyżowań dwupoziomowych. W lokalizacjach: Czyżew, Dąbrowa-Łazy, Jabłoń-Dąbrowa, Porośl-Kije – powstaną wiadukty drogowe. Przy kolejowym przystanku Bojary – przejście pod torami.

Poza startującymi pracami, zaawansowane są już roboty na 19 obiektach inżynieryjnych – mostach, wiaduktach i przejściach pod torami. Tunele dla pieszych powstają między innymi na stacjach w Czyżewie i Szepietowie oraz przystanku Zielone Wzgórza w Białymstoku. Na stacji w Białymstoku także budowane jest przejście pod torami, a tuż obok powstaje zadaszenie przyszłych peronów. Postępują prace na nowym wiadukcie pomiędzy wsiami Barszczówka i Baciuty. Dotychczas oddane zostały do ruchu wiadukty nad torami w Szepietowie i Uhowie.

Rail Baltica w liczbach

Na odcinku Czyżew – Białystok zaplanowano budowę lub modernizację:

17 wiaduktów drogowych
8 wiaduktów kolejowych
2 tuneli drogowych
14 przejść podziemnych
10 mostów kolejowych

Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość całej inwestycji to prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r. Projekt współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF). Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony