Nowy konkurent dla IPS Tabor, TDT i Instytutu Kolejnictwa
inf. prasowa UTK ⚫ 16.01.2017 ⚫
464

Fot. Signal Cert
Signal Cert stała się kolejną, po Instytucie Pojazdów Szynowych „TABOR”, Transportowym Dozorze Technicznym i Instytucie Kolejnictwa, jednostką uprawnioną do wykonywania badań technicznych koniecznych do uzyskania świadectw dopuszczenia do eksploatacji, a także stwierdzania zgodności z typem.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego 27 grudnia 2016 r. wydał decyzję udzielającą zgody Signal Cert sp. z o.o. na prowadzenie działalności polegającej na: wykonywaniu badań technicznych koniecznych do uzyskania świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu, a także stwierdzania zgodności z typem oraz wydawaniu certyfikatów zgodności typu i certyfikatów zgodności z typem.
Prezes UTK udziela zgody na wydawanie certyfikatów, jeżeli przedsiębiorca spełnia przesłanki określone w ustawie o transporcie kolejowym. W decyzji wskazane są rodzaje urządzeń, budowli lub pojazdów kolejowych, jakie dana jednostka może badać i certyfikować.
Tym samym, jak informuje UTK, Signal Cert stała się kolejną, po Instytucie Pojazdów Szynowych „TABOR”, Transportowym Dozorze Technicznym i Instytucie Kolejnictwa, jednostką uprawnioną do wykonywania badań technicznych koniecznych do uzyskania świadectw dopuszczenia do eksploatacji, a także stwierdzania zgodności z typem.
Do 31 grudnia 2015 r. jednostkami uprawnionymi były jednostki wskazane w załączniku do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z 7 sierpnia 2012 r.. Od 1 stycznia 2016 r. prowadzenie działalności w zakresie świadectw dopuszczenia do eksploatacji wymaga uzyskania zgody Prezesa UTK w trybie decyzji administracyjnej.
Prezes UTK udziela zgody na wydawanie certyfikatów, jeżeli przedsiębiorca spełnia przesłanki określone w ustawie o transporcie kolejowym. W decyzji wskazane są rodzaje urządzeń, budowli lub pojazdów kolejowych, jakie dana jednostka może badać i certyfikować.
Tym samym, jak informuje UTK, Signal Cert stała się kolejną, po Instytucie Pojazdów Szynowych „TABOR”, Transportowym Dozorze Technicznym i Instytucie Kolejnictwa, jednostką uprawnioną do wykonywania badań technicznych koniecznych do uzyskania świadectw dopuszczenia do eksploatacji, a także stwierdzania zgodności z typem.
Do 31 grudnia 2015 r. jednostkami uprawnionymi były jednostki wskazane w załączniku do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z 7 sierpnia 2012 r.. Od 1 stycznia 2016 r. prowadzenie działalności w zakresie świadectw dopuszczenia do eksploatacji wymaga uzyskania zgody Prezesa UTK w trybie decyzji administracyjnej.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |