Partnerzy serwisu:

Nowy, komputerowo-przekaźnikowy system sterowania ruchem kolejowym

inf. pras. 24.09.2019 2,1k

Nowy, komputerowo-przekaźnikowy system sterowania ruchem kolejowym
Fot. Kombud
Na Dolnym Śląsku uruchomiono stację z nowym przekaźnikowo-komputerowym systemem sterowania UPK-PAT. Ponadto, do końca roku zostanie on zainstalowany na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Przygotowane do instalacji w terenie są również urządzenia na potrzeby linii nr 207 Sztum - Kwidzyn. Producentem systemu jest Zakład Automatyki i Telekomunikacji z Gdyni. Komputerowy pulpit sterowniczy dostarczyły Zakłady Automatyki Kombud.
Nowe urządzenia sterowania oparte są na przekaźnikowym systemie zależnościowym UPK-PAT. Jest to rozwiązanie, które pozwala na łatwy montaż, serwis i rozbudowę urządzeń srk starszego typu. Jest dedykowany zwłaszcza dla mniejszych stacji o ograniczonym ruchu pociągów, a także dla stacji objętych zdalnym sterowaniem. Podstawą działania systemu jest świadectwo UTK Nr U/2000/0202, do którego wyłączne prawa posiada ZAiT.

– Jestem dumny, że dzięki naszym urządzeniom zwiększamy bezpieczeństwo podróży koleją oraz ułatwiamy pracę kolejarzy. Tym bardziej, że większość prac prowadzimy na naszym terenie, czyli w północnej Polsce. Uruchomienie nowego systemu to również ważny krok w rozwoju naszej firmy, który pozwala połączyć tradycyjną, tanią technologię z nowoczesnym interfejsem, wygodnym dla użytkowników – mówi Mieczysław Wenta, prezes zarządu Zakładu Automatyki i Telekomunikacji.

Połączenie z pulpitem komputerowym MOR-1, zostało opracowane we współpracy z Zakładami Automatyki Kombud. System od 2018 roku pracuje na stacji Długołęka pod Wrocławiem. We wrześniu 2019 r. urządzenia zabudowano na stacji Kotki na linii nr 205 Skandawa – Żeleznodorożnyj, przy granicy z obwodem kaliningradzkim.

– Dostosowaliśmy się do oczekiwań zarządcy infrastruktury krajowej i rozszerzyliśmy naszą ofertę komputerowych systemów o nakładkę pozwalającą sterować systemami przekaźnikowymi – mówi Kazimierz Frąk, prezes zarządu w Zakładach Automatyki Kombud.

Na linii nr 207 urządzenia pozwolą na sterowanie ruchem na 55 km odcinku pomiędzy Kwidzynem a Malborkiem. Łącznie pod kontrolą systemu znajdzie się 5 stacji (Sztum, Ryjewo, Kwidzyn, Sadlinki i Gardeja), ponad 60 zwrotnic, ponad 20 przejazdów kolejowych i 8 strzeżonych przejść do peronów. Całością będzie można kierować z Lokalnego Centrum Sterowania w Kwidzynie.

Obecnie trwają prace nad uruchomieniem urządzeń na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Nowy system pozwoli na kierowanie ruchem na linii nr 62 oraz linii nr 162. System będzie kontrolował 14 zwrotnic oraz 2 przejazdy kolejowe. Jednocześnie możliwa będzie rozbudowa systemu przy planowanej modernizacji układu torowego.
ZAiT – Zakład Automatyki i Telekomunikacji w Gdyni jest największym i najbardziej doświadczonym dostawcą usług w zakresie zabudowy, instalacji i serwisu urządzeń srk w północnej Polsce. Posiada wykwalifikowaną kadrę kilkudziesięciu pracowników, w tym ponad 20 inżynierów z uprawnieniami w zakresie projektowania i zabudowy kolejowych urządzeń srk, telekomunikacji i energetyki. Firma posiada własne zaplecze produkcyjno-warsztatowe i specjalistyczny sprzęt budowlany.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony