Partnerzy serwisu:

Nowy Jork. Amazon dostarcza przesyłki… metrem. Tak najszybciej

jd, Transport-publiczny.pl 01.06.2015 130

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-06-01 10:21:28 Autor: Monolook
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale to już nawet PKP IC zauważyło, że przesyłka wysłana pociągiem jest najszybszą opcją przekazania jej na drugi koniec kraju...
2015-06-01 10:44:37 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Czemu w NYC nie inwestuje w ekologiczne tramwaje?
Korzystałem przez 2 miechy z tamtejszego subway'a i mam przyjemnośc oznajmić, że Warszawie z 1,5 liniami subway'a troszkie jednak brakuje do transportu zbiorowego w NYC, ale dobrze że mamy u nas w stolycy ciągle rozbudowywaną dzięki jewroSojuzowi sieć "nowoczesnych i szybkich trombajów" osiągających 19-24 km/h póki się cosik nie rozkraczy na ulicy..
2015-06-01 13:07:01 Autor: d33
---.158.222.112
@Stefan banderą - dożo jeździłeś, tam w NY sieć podziemna to tylko 15% całości reszta to sub-uliczne stalowe estakady - spróbuj w Warszawie zamiast tramwaju w poziomie jezdni wybudować kolejkę na stalowych estakadach nad jezdniami na wysokości okien pierwszego a nierzadko i drugiego piętra w odległości od okna często 3 -4 metry.
2015-06-01 13:42:15 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
@ Stefan banderą

Nie ma co porównywać WAWY do NYC.
Bo Warszawa nigdy Nowym Jorkiem nie będzie (i na odwrót też).
Popatrz na gęstość zaludnienia WAWA 3,3 tys. osoby/km.kw. ; NYC 10,6 tys., albo i więcej...
Przestrzeń NYC jest ograniczona wodami, a WAWY nie. Więc jest pewny ciąg - przyczynowo skutkowy dlaczego metro tam ma tylko rację bytu, jak i pewne rzeczy same się nasuwają, np. takie że NYC może rosnąć do góry i ew. w dół, a WAWA może też rosnąć wszerz, wchłaniając sąsiednie gminy. Lepszym porównaniem do WAWY będzie Waszyngton stolica USA, gdzie likwidacja tramwajów w latach 60' przyczyniła się do dezurbanizacji, ani budowa sieci metra nie pomogła tego zatrzymać, w rozłażeniu się miasta. Więc postanowiono stopniowo rewitalizować przestrzeń stolicy USA wprowadzając tramwaje na ulice znowu, po latach, które będąc na "wyciągnięcie ręki" stworzą symbiozę między mieszkańcami a "tkanką miejską", po prostu WASHINGTON stanie się znów bardziej przyjazny, z przyjaznym dzięki tramwajom transportem miejskim. Jakie szczęście mamy że nasze duże miasta nie popełniły takich błędów jak na zachodzie likwidując tramwaje.

infotram.pl/powrot - tramwajow - do - stolicy - usa_more_58744.html
2015-06-01 13:59:41 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post d33:
"@Stefan banderą - dożo jeździłeś, tam w NY sieć podziemna to tylko 15% całości reszta to sub-uliczne stalowe estakady - spróbuj w Warszawie zamiast tramwaju w poziomie jezdni wybudować kolejkę na stalowych estakadach nad jezdniami na wysokości okien pierwszego a nierzadko i drugiego piętra w odległości od okna często 3 -4 metry."
Nie wiem, skąd ci się wzięło te 15% tylko pod ziemią. Też jeździłem tam metrem. Np metro na Manhattanie jest całkowicie pod ziemią, a taką choćby linią nr J można dojechać aż do Jamaica Center i Lotniska JFK również na całej długości pod ziemią.
Bardzo długie składy, w godzinach szczytu zawsze pełne na każdej linii. To najlepszy środek transportu dla Nowego Jorku - każdy inny będzie niewydolny.
Np. Metrorail, czy chociażby darmowy Metromover w Miami jest w całości na estakadach betonowych, które całkiem niedawno wybudowano (lata 80) i ma się całkiem nieźle. Ludzie sobie chwalą. Też tym jeździłem. Naprawdę są to świetne rozwiązania i dla dużych miast jak najbardziej potrzebne. Ja wiem, że w Polsce to raczej tylko Warszawa wymaga pilnej budowy metra (tramwaje i busy nie są w stanie obsłużyć zbyt dużego popytu) - Kraków i Wrocław kolejne na liście. Dobrze, że w Wawie jest jeszcze SKM i KM. Przy wspólnej ofercie to obecnie najlepsza komunikacja w kraju.
Mój Górny Śląsk, to przy każdej komunikacji obraz minionego okresu PRL... Żadnych innowacji... Zero rozwiązań, które zaspokoją potrzeby komunikacyjne mieszkańców całego regionu. Dobrze, że tu mamy całą sieć szybkich dróg, inaczej GOP już dawno by się zakorkował.
W GOP mamy całą potrzebną infrastrukturę lub chociaż tereny pod inwestycje komunikacyjne, tylko zarządzających tu trzeba wymienić...
2015-06-01 14:58:02 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
... oczywiście ma być:
Jakie mamy szczęście że nasze duże miasta nie popełniły takich błędów jak na zachodzie, zachowując tramwaje.
2015-06-01 15:14:38 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@d33
Na Brooklynie i Bronxie się zdarzało na estakadzie, ale Manhattan to raczej cały pod ziemią - realna depresja!
Czasem olewałem tą depresję i jeździłem po Brooklynie autobusem - nawet w godz.szczytu nie wychodziło dużo dłużej niż subway z przesiadką, ale na Manhattan to nikt się nie pcha blachosmrodem

@Huciński
gęstość 11 tys ludzi /km2 jest tylko na Manhatanie. Na Staten Island gęstość mniejsza niż w big city War Saw.
Warszawa ma wiele wspólnego z Nowym Jorkiem: np. drapacze chmur w centrum (w europejskich miastach w centrum są starówki) albo styl jazdy kierowców - 1 sekunda opóźnienia i już trąbią, wyprzedzają.

Oczywiście trombaje i buspasy w Warszawie zwiększają korki zamiast je zmniejszać, bo jest wielu ludzi którzy w ogóle nie uznają innych środków transportu niż samochód i metro, ew.pociąg podmiejski.
Oczywiście parkingi w centrum Warszawy powinny zostać jak najszybciej sprywatyzowane, a miast buspasów powinny powstać ścieżki rowerowe i szersze chodniki
2015-06-01 15:20:28 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@d33
estakady chyba nie mogą być "sub-uliczne", tylko ewentualnie "supra-uliczne", ale to nie po polsku takie dziwolągi językowe..

Po NYC więcej jeździłem ciężarówką (niestety nie zawsze w kabinie, ale Ameryka to wolny kontynent, więc "Nobody cares!") niż subway'em
2015-06-01 16:19:06 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
W granicach administracyjnych NYC tramwajów nie ma, ale wystarczy przejechać na drugą stronę rzeki Hudson - czyli na taki odpowiednik warszawskiej Pragi, tyle że leżący już w innym stanie (New Jersey) i zobaczyć dwie sieci tramwajowe. Jest to w sumie podobna sytuacja jak w Paryżu i Londynie, gdzie w centrum metro jest tak gęste że nie ma już sensu budować tramwajów - ale na przedmieściach sprawdzają się bardzo dobrze.

Zgadzam się że porównywanie NYC z Warszawą nie ma większego sensu, nie tylko z uwagi na różnice przestrzenne ale i zupełnie inną historię i ogólne uwarunkowania prawno-ekonomiczne. Choć z drugiej strony doświadczenia NYC obalają kilka głoszonych tu przez Stefcia postulatów:

"Buspasy zwiększają korki" - tak się składa że NYC obecnie ostro inwestuje w buspasy.

"Wszystko należy sprywatyzować" - w NYC przejęcie przez miasto prywatnych operatorów metra w latach 40. uchroniło je przed likwidacją. I tylko dziś należy się cieszyć że zrobiono to odpowiednio wcześnie, bo inaczej metro skończyłoby jak większość sieci tramwajowych i kolejowych w USA - bankrutujący prywaciarze by je doprowadzili do upadku, wszyscy by się przesiedli do aut.
2015-06-01 17:08:09 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Bolek US
Metro w latach 40' miało zbankrutować i upaść?
Nie wierzę!
2015-06-02 15:34:49 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
Tak, jeden z prywatnych operatorów metra był w momencie przejęcia w zasadzie bankrutem. Prywaciarze nie byli w stanie sprostać zwiększającemu się popytowi i przeprowadzić niezbędnych inwestycji. Do akcji musiało wkroczyć miasto.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony