Partnerzy serwisu:

Nowoczesne rozjazdy krzyżowe na Łódzkim Węźle Kolejowym

mat. partnera 24.04.2020 4,2k

arrow
arrow
Nowoczesne rozjazdy krzyżowe na Łódzkim Węźle Kolejowym
Fot. KZN Bieżanów
Nowoczesne rozjazdy krzyżowe na Łódzkim Węźle Kolejowym
Nowoczesne rozjazdy krzyżowe na Łódzkim Węźle Kolejowym
Nowoczesne rozjazdy krzyżowe na Łódzkim Węźle Kolejowym
Nowoczesne rozjazdy krzyżowe na Łódzkim Węźle Kolejowym
Nowoczesne rozjazdy krzyżowe na Łódzkim Węźle Kolejowym
Nowoczesne rozjazdy krzyżowe na Łódzkim Węźle Kolejowym
Nowoczesne rozjazdy krzyżowe na Łódzkim Węźle Kolejowym
Nowoczesne rozjazdy krzyżowe na Łódzkim Węźle Kolejowym
Nowoczesne rozjazdy krzyżowe na Łódzkim Węźle Kolejowym
Nowoczesne rozjazdy krzyżowe na Łódzkim Węźle Kolejowym
Grupa KZN Bieżanów dostarczyła pierwsze bloki rozjazdów na potrzeby modernizacji fragmentów linii kolejowych nr 15 i 16 na odcinku Łódź Kaliska – Kutno. Przewiezione wagonami Switcher prefabrykaty usprawnią ruch kolejowy na stacji Zgierz, zapewniając najwyższą jakość początkową i trwałość konstrukcyjną.
Dostawy i rozładunki rozjazdów na Łódzki Węzeł Kolejowy wykonywane są dla spółki ZRK DOM Poznań, realizującej kontrakt w ramach zadania „Prace na liniach kolejowych nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno". Do września 2020 roku Grupa KZN Bieżanów wyprodukuje i dostarczy tam 58 rozjazdów z czego 40 proc. będzie przetransportowanych w technologii blokowej.

– Przy realizacji tego zadania na pierwszy ogień poszły dwa rzadziej spotykane rozjazdy zwyczajne o promieniu 760 metrów oraz dwa, będące wciąż nowością w Polsce, rozjazdy krzyżowe podwójne zmontowane na podrozjazdnicach strunobetonowych. Takie właśnie rozjazdy Rkp60E1-190-1:9 ssb, trafiły w ostatnich dniach do Zgierza i był to według mojej wiedzy pierwszy na naszej sieci kolejowej transport i rozładunek z zachowaniem wszystkich wytycznych instrukcji Id-114, czyli przy wykorzystaniu specjalistycznych wagonów z uchylnymi platformami i dedykowanego do takich prac dźwigu kolejowego. A mówiąc precyzyjniej, pierwszy komercyjny, bo kilka lat temu Grupie KZN Bieżanów udało się dostarczyć taki rozjazd z wykorzystaniem wagonów Switcher na poligon badawczy w Świdniku – zaznacza Mateusz Kozak, dyrektor ds. logistyki w KZN Rail, spółki odpowiedzialnej w krakowskim holdingu za blokową logistykę rozjazdów.

Podstawowym wyzwaniem przy transporcie rozjazdów krzyżowych na podrozjazdnicach strunobetonowych są ich parametry. Część środkowa z krzyżownicami podwójnymi waży 31,5 tony, jej długość to 22 a maksymalna szerokość 3,7 metra. Grupa KZN Bieżanów może bezpiecznie przewieźć taki fabrycznie zmontowany blok dzięki systemowi Switcher, który umożliwia również precyzyjny wyładunek przy użyciu dźwigu kolejowego lub suwnic bramowych, z możliwym uzupełnieniem procesu rozładunku skrajnych bloków krzyżownic pojedynczych przy użyciu dźwigów kolankowych zamontowanych na wagonach Switcher+.

Zmodyfikowane konstrukcyjnie rozjazdy krzyżowe, montowane na podrozjazdnicach strunobetonowych, to mały przełom na polskiej sieci kolejowej. Umożliwiają podniesienie prędkości eksploatacyjnej do 120 km/h oraz charakteryzują się istotnym wydłużeniem żywotności konstrukcji, zmniejszając częstotliwość i zakres prac utrzymaniowych. Rozwiązania konstrukcyjne KZN-u zakładają stosowanie krzyżownic z odpornego na ścieranie staliwa manganowego lub bainitycznego oraz zamknięć nastawczych niewrażliwych na pełzanie własnej konstrukcji SZN60, umieszczonych w wąskiej podrozjazdnicy zespolonej. Taka konfiguracja znacząco wydłuży cykl eksploatacyjnego rozjazdu.

W ramach realizacji kolejnych dostaw na Łódzki Węzeł Kolejowy, wyprodukowane i fabrycznie zmontowane w Krakowie rozjazdy trafią jeszcze na stacje Żabieniec, Ozorków, Łęczyca, będą to konstrukcje o promieniach R500, R760, R1200 oraz Rkpd oczywiście na podrozjazdnicach strunobetonowych.
 
Więcej zdjęć można znaleźć TUTAJ.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
KZN Bieżanów
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony