Partnerzy serwisu:

Nowoczesna hala Bombardiera dla ICE4 we Wrocławiu otwarta (zdjęcia)

Martyn Janduła 03.11.2016 1,4k

arrow
arrow
Nowoczesna hala Bombardiera dla ICE4 we Wrocławiu otwarta (zdjęcia)
Nowoczesna hala Bombardiera dla ICE4 we Wrocławiu otwarta fot. Martyn Janduła
Nowoczesna hala Bombardiera dla ICE4 we Wrocławiu otwarta (zdjęcia)
Nowoczesna hala Bombardiera dla ICE4 we Wrocławiu otwarta (zdjęcia)
Nowoczesna hala Bombardiera dla ICE4 we Wrocławiu otwarta (zdjęcia)
Nowoczesna hala Bombardiera dla ICE4 we Wrocławiu otwarta (zdjęcia)
Nowoczesna hala Bombardiera dla ICE4 we Wrocławiu otwarta (zdjęcia)
Nowoczesna hala Bombardiera dla ICE4 we Wrocławiu otwarta (zdjęcia)
Nowoczesna hala Bombardiera dla ICE4 we Wrocławiu otwarta (zdjęcia)
Nowoczesna hala Bombardiera dla ICE4 we Wrocławiu otwarta (zdjęcia)
Kanadyjski producent taboru kolejowego zainwestował w Polsce niemal 250 mln zł na rozbudowę wrocławskiej fabryki. Nowa hala Bombardiera jest dostosowana do produkcji pociągów dużych prędkości i zapewni dodatkowe moce produkcyjne dla kluczowych projektów.
Jak zapewnia producent, obecnie to najnowocześniejszy zakład do produkcji taboru kolejowego z innowacyjnymi technologiami. Podczas ceremonii otwarcia nie zabrakło wśród gości ambasadora Kanady, przedstawicieli władz Bombardiera, władz samorządowych i głównych klientów firmy. Nowa hala produkcyjna o powierzchni 20 tys. metrów kw. jest dzisiaj powodem do świętowania Bombardiera. 3 listopada w jej wnętrzu odbyła się uroczysta ceremonia, podczas której dokonano jej otwarcia. Przeznaczona jest ona do produkcji nadwozi pociągów dużych prędkości. Najpierw powstaną w niej pudła IC4 dla Deutsche Bahn.

– To bardzo ważny dzień w historii tego zakładu i jej pracowników. Dzisiejszy dzień to tak naprawdę kamień milowy w rozwoju. Przyjeżdżam tutaj od 2001 roku. Widziałem jak ona się rozwija, natomiast dzisiejszy dzień jest dla nas szczególny. Inaugurujemy otwarcie nowoczesnej hali fabrycznej, gdzie będziemy produkować i malować pociągi IC4. Ten zakład jest jednym z najstarszych i dalej funkcjonujących zakładów produkujących tabor kolejowych w Europie i definitywnie najstarszym, który produkuje tabor w Polsce – powiedział Bard Vantur, szef dywizji produkcyjnej Bombardiera.

Nowoczesność w każdym calu

Vantur wspomniał też krótko o samej historii tego miejsca. Warto przypomnieć, że produkcja na terenie zakładu rozpoczęła się już w latach trzydziestych XIX wieku, co oznacza około 180 lat tradycji w budowie taboru kolejowego w tym miejscu. Fabryka, znana od 1945 r. jako Państwowa Fabryka Wagonów – Pafawag – została przejęta przez Bombardiera w 2001 roku.

– Ten zakład od jakiegoś czasu produkuje pudła ze stali węglowej dla wszystkich lokomotyw rodziny Traxx. Dostarczamy je do klientów z Polski, Europy, Ameryki Północnej. Produkowaliśmy również lokomotywy do transportu towarowego dla Szwecji. Produkujemy ramy wózków pociągów. Teraz, wraz z tą inwestycją, szczególnie przy wdrożeniu nowoczesnej technologii spawania laserem dla produkcji pudeł IC4, wchodzimy w nową erę rozwoju firmy. Produkcja lekkich pudeł pasażerskich pozwoli nam wprowadzić innowacyjne rozwiązania technologiczne. Nie znam żadnego konkurenta, który tak bardzo rozwinął swoją fabrykę i wprowadził tak nowoczesną technologię – mówił Vantur.

1500 pracowników Bombardiera w Polsce

Jak podał Vantur, Bombardier we Wrocławiu zatrudnia w tej chwili 700 osób. – Zatrudnienie zwiększy się do 1000 osób. Łącznie we wszystkich lokalizacjach w Polsce zatrudniamy 1,5 tys. osób. To wszystko pokazuje, jak bardzo wierzymy w ten zakład, tych ludzi, w polski rynek i w polski rząd. Ta inwestycja to około 20 tys. m kw. Chcemy, aby ten zakład i lokalizacja we Wrocławiu, były takim hubem rozwoju technologii w Polsce – zaznaczył szef dywizji produkcyjnej Bombardiera.

Z kolei Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia, zaznaczył jak ważna jest to inwestycja dla miasta. – Podam tylko dwie liczby. Kiedy 10 lat temu zaczynałem pracować w administracji wrocławskiej, budżet miasta wynosił 1,7 mld zł. W tej chwili to jest 4,5 mld zł. Czyli ponad 12% rocznie przyrostu budżetu – wyjaśniał. Adamski. – To pokazuje skalę tempa w jakiej się rozwijamy. Jesteśmy przekonani, że z naszej strony zrobiliśmy wszystko, aby Bombardierowi inwestycję ułatwić. Składam obietnicę, że również maksymalnie będziemy pomagać, dlatego, że dla nas to jest bardzo ważne. Wrocław się rozwija, Polska się rozwija i po to pełnimy swoje funkcje, żeby tak właśnie było – dodał.

Kolejowy krasnal

– To dla nas wielkie wydarzenie. W tym roku rozpoczynamy proces rekrutacji nowych pracowników, a całkowity poziom zatrudnienia Bombardiera w Polsce przekroczy 2 tys. Jestem starym pracownikiem Pafawagu. Pamiętam różne czasy tej firmy. Jestem bardzo dumny, że przeżywamy dzisiaj moment wzrostu i rozwoju naszej firmy, ale również naszego zakładu w Katowicach i również naszych organizacji w Łodzi i Warszawie – powiedział na zakończenie Janusz Kućmin, przedstawiciel generalny Bombardier Transportation na Polskę.

Na zwieńczenie ceremonii Janusz Kućmin wraz z gośćmi, odsłonili specjalnie dedykowanego Bombardierowi wrocławskiego krasnala. Jak podkreślił przedstawiciel Bombardiera na Polskę, to ukłon w stronę miejskiej tradycji.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony