Partnerzy serwisu:

Nowe zasady sprzedaży biletów w PKP Intercity. Wczesny zakup nie gwarantuje dobrej ceny

Michał Szymajda 09.07.2021 25,1k

Nowe zasady sprzedaży biletów w PKP Intercity. Wczesny zakup nie gwarantuje dobrej ceny
Pociąg IC w Olsztynie Zachodnimfot. M. Szymajda
PKP Intercity wprowadza w życie nowe zasady sprzedaży biletów. Ceny biletów nie będą uzależnione od chwili zakupu (np. ze sporym, kilkutygodniowym wyprzedzeniem), lecz w większym stopniu od popytu na dany pociąg. Zmieni się sporo zwłaszcza w wypadku Pendolino i ekspresów.
- PKP Intercity przygotowuje się do obsługiwania stale rosnącej liczby pasażerów i wprowadza system dynamicznego zarządzania cenami w pociągach ekspresowych, czyli połączeniach kategorii Express InterCity Premium (EIP), realizowanych pociągami Pendolino, oraz Express InterCity (EIC), aby jak najlepiej odpowiadać na bieżące zapotrzebowanie na podróże. Nowa, rozszerzona oferta Promo już obowiązuje i zastępuje trzy dotychczasowe - Super Promo, Promo i Wcześniej – czytamy w komunikacie PKP Intercity.

Oferta Promo ma pięć poziomów cenowych: Super Promo, Promo Plus, Promo 30 (bilety tańsze o 30% od ceny bazowej), Promo 20 (tańsze o 20%) i Promo 10 (tańsze o 10%). Jaka jest różnica pomiędzy wprowadzonymi ofertami a dotychczas obowiązującymi? Taka, że dostępność poszczególnych biletów promocyjnych nie będzie już zależna od wyprzedzenia,
z jakim pasażer kupi bilet, a od obłożenia danego pociągu.

Bilety po nowemu w praktyce

Co to oznacza dla pasażera? Niestety, w większości przypadków brak możliwości zakupu taniego biletu kupionego nawet z bardzo dużym wyprzedzeniem. Dotyczy to zwłaszcza szybkich pociągów z kategorii EIC i EIP. Np. z 30 dniowym wyprzedzeniem bilet z Warszawy do Trójmiasta na większość pociągów Pendolino i tak będzie kosztować 135, lub nawet 150 złotych. W dniu 7 sierpnia (sobota) są tylko trzy pociągi na tej trasie, na które dostępne są bilety za 77 złotych i tylko jeden z biletami za 49 złotych. 8 sierpnia za popołudniowy pociąg EIC z Katowic do Warszawy zapłacimy w drugiej klasie 139 zlotych, pomimo że sprzedaż na niego dopiero otworzono. To stawia pod znakiem zapytania sens planowania wcześniejszych podróży kwalifikowanymi ekspresami. Niewiele zmienia się natomiast w wypadku pociągów TLK i IC.

– Przewoźnik będzie zarządzać liczbą promocyjnych biletów w poszczególnych progach cenowych w zależności od popytu, a więc np. w zależności od dnia przejazdu, relacji, klasy wagonu czy momentu zakupu – informuje przewoźnik.

Cena biletu zależna od popytu. Ten schemat nie jest nowy

– Chcemy, aby proponowane przez nas promocje były efektywne, czyli zachęcały pasażerów do wyboru połączenia, które zapewni im podróż w jak najlepszej cenie. Korzyścią nowej oferty jest między innymi to, że czasami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet. Dzięki tej zmianie bilety na mniej popularne połączenia będą dłużej dostępne w promocyjnych cenach. Do tej pory, na mniej niż 7 dni do odjazdu pociągu nie obowiązywały już progi promocyjne z oferty Wcześniej. Obecnie to się zmienia - jeśli w danym pociągu nadal będzie dużo wolnych miejsc, bilety promocyjne będą mogły być wciąż dostępne – tłumaczy Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

– Pule biletów w poszczególnych poziomach cenowych będą limitowane, warto więc planować podróż z wyprzedzeniem i kupować je jak najwcześniej – radzi biuro prasowe PKP Intercity. Operator wyjaśnia, że podobną politykę cenową i promocyjną prowadzą niemal wszyscy najwięksi przewoźnicy, także kolejowi. Dynamiczne zarządzanie cenami stosowane jest w kolejach niemieckich, włoskich, czeskich, francuskich czy brytyjskim Eurostarze.

– Do tej pory często zachęcaliśmy pasażerów do wcześniejszego planowania podróży. Widzimy jednak, że w ostatnim czasie zmienił się znacząco sposób planowania wyjazdów. Nasi pasażerowie coraz częściej decydują się na podróż spontaniczne, nawet w środku tygodnia zachęceni korzystnymi ofertami. Idziemy więc z duchem czasu i chcemy, aby nasza oferta była nowoczesna oraz dopasowana do zachowań konsumenckich, a to zapewni dynamiczny system sprzedaży – dodaje Tomasz Gontarz.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony