Partnerzy serwisu:

Nowe wiadukty kolejowe zapewnią przewozy ropy i siarki w kierunku Kostrzyna

inf. pras 22.10.2020 40

arrow
arrow
Nowe wiadukty kolejowe zapewnią przewozy ropy i siarki w kierunku Kostrzyna
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowe wiadukty kolejowe zapewnią przewozy ropy i siarki w kierunku Kostrzyna
Nowe wiadukty kolejowe zapewnią przewozy ropy i siarki w kierunku Kostrzyna
Nowe wiadukty kolejowe zapewnią przewozy ropy i siarki w kierunku Kostrzyna
Nowe wiadukty kolejowe zapewnią przewozy ropy i siarki w kierunku Kostrzyna
Pociągi towarowe pojadą nowymi wiaduktami kolejowymi na trasie Barnówko – Kostrzyn. Zapewniona będzie dobra obsługa punktu przeładunkowego ropy i siarki PGNiG w Barnówku. Na przebudowę obiektów w okolicy miejscowości Cychry (woj. zachodniopomorskie) i Dąbroszyna (woj. lubuskie) PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły ponad 9,5 mln zł z własnych środków.
Jak informuje zarządca infrastruktury, inwestycja zapewni płynne i bezpieczne przewozy ropy naftowej i siarki trasą z ekspedytu PGNiG (magazynu i punktu przeładunkowego) w Barnówku do Kostrzyna i dalej na sieć kolejową. Miesięcznie linią jeździ ok. 70 pociągów towarowych.  – Prace na sieci kolejowej obejmują linie o ruchu pasażerskim i towarowym, ale pamiętamy także o trasach, na których kluczowy jest transport towarów. Budowa nowych wiaduktów na linii Barnówko – Kostrzyn zapewni jeszcze lepsze warunki dla dalszego wykorzystania kolei w przewozie towarów – mówi Piotr Majerczak, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

W miejscu starych wiaduktów kolejowych w okolicy Dąbroszyna i Cychrów powstają nowe obiekty. Stalowo-drewniane elementy i ceglane przyczółki zastąpią mocniejsze, żelbetowe konstrukcje. Z użyciem ciężkiego sprzętu umacniane są nasypy. Montowane jest zbrojenie pod nowe podpory. Na przebudowanych obiektach ułożony będzie nowy tor. Po pracach pod wiaduktami odtworzona zostanie jezdnia. Przeprawa w Dąbroszynie, nad drogą wojewódzką łączącą Nowiny i Goraj, ma ponad 7 m długości i przeszło 4 m wysokości. Wiadukt w Cychrach – długi na 6 m i wysoki na ok. 4 m – przebiega nad drogą gruntową.

Wiadukty powstały w 1882 r. Przebudowa prowadzona jest w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków. W ramach prac nową nawierzchnię zyskają trzy przejazdy kolejowo-drogowe: w Barnówku, Dębnie i Cychrach. Poprawi to poziom bezpieczeństwa zarówno w ruchu kolejowym, jak i drogowym.

PKP Polskie Linie Kolejowe realizują prace za ponad 9,5 mln zł ze środków własnych spółki. Pociągi z ładunkami pojadą przebudowanymi obiektami w listopadzie, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń - zapowiada PLK.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony