Partnerzy serwisu:

Nowe wiadukty i tunele. Co się zmieni wraz z remontem linii obwodowej?

Martyn Janduła 29.03.2017 414

Nowe wiadukty i tunele. Co się zmieni wraz z remontem linii obwodowej?
Fot. PKP PLK
Trwają już prace związane z remontem linii obwodowej w Warszawie. Na razie robotnicy demontują sieć trakcyjną oraz tory wraz z podkładami. Pytamy zatem dyrektora projektów w PKP PLK, Konrada Kuźniarskiego, na jakie utrudnienia powinni szykować się warszawiacy.
Martyn Janduła, „Rynek Kolejowy”: Jakie obiekty poddane zostaną przebudowie podczas prac przy małej linii obwodowej?

Konrad Kuźniarski, dyrektor projektów w PKP PLK: Kompleksowo przebudujemy wiadukt przy ul. Wolskiej, gdzie zastąpimy obiekt nowym. Z kolei przy ul. Obozowej wiadukt zostanie wyremontowany, a przy ul. Górczewskiej, gdzie mamy zdecydowanie mniejszy zakres prac, wybudujemy dwie nowe kładki dla podróżnych. Prace obejmą także przejście podziemne dla pieszych przy ul. Zawiszy, które tak naprawdę wybudujemy na nowo w konstrukcji łukowej. Z kolei istniejący nad przejściem wiadukt kolejowy, który jest obiektem zabytkowym, przetransportujemy na wysokość przedłużenia ul. Bema i Prądzyńskiego. Tam powstanie kładka dla pieszych, która będzie miała szerokość ośmiu metrów.

Rozbieranie wiaduktów i budowanie ich na nowo będzie się wiązało z dużymi utrudnieniami w komunikacji indywidualnej. Czy są już znane harmonogramy objazdów? Jak duże utrudnienia czekają mieszkańców?

Wiemy, że prowadzone jest aktualnie wiele inwestycji ze strony miasta, dlatego na bieżąco współpracujemy z władzami. Po podpisaniu umowy z wykonawcą, spotkaliśmy się razem również ze stroną miejską. Tak naprawdę, w związku z remontem linii obwodowej, prowadzimy rozmowy z Warszawą od blisko dwóch lat. Wszystkie założenia wpisane w dokumentację projektową zostały tak naprawdę wstępnie wcześniej uzgodnione z miastem.

Jak będziemy mieli szczegółowy harmonogram od wykonawcy, to wtedy usiądziemy do szczegółowych rozmów z przedstawicielami Warszawy na temat wyłączeń w ruchu. Naszym celem jest jednak jak najlepsze wpasowanie się do tego, co obecnie się dzieje i wykorzystanie organizacji ruchu, żebyśmy w jak najmniejszym stopniu tworzyli utrudnienia.

Rozumiem, że nie należy spodziewać się rocznych zamknięć. Będą to raczej okresowe utrudnienia?

W większej mierze planujemy prowadzić prace latem, kiedy jest zdecydowanie mniejszy ruch na ulicach, niż w pozostałej części roku. Prace rozbiórkowe planujemy prowadzić w weekendy. Obiekty będą demontowane w następujące po sobie weekendy, czyli będziemy zamykać całą ulicę w piątek wieczorem, żeby w poniedziałek rano mieszkańcy mogli już przejechać pod tymi rozebranymi obiektami. Jedyna rzecz, która będzie wymagała dłuższego zamknięcia to ul. Obozowa, gdzie jest zaplanowane zamknięcie skrzyżowania na 4 miesiące. Rozmawiamy z wykonawcą, żeby to zoptymalizować, by to zamknięcie było krótsze, albo udało się przynajmniej wprowadzić ruch po jednym pasie.

Jak po przebudowie będzie wyglądał węzeł przesiadkowy z metrem?

Jest to obecny przystanek Koło, który w przyszłości zmieni nazwę na Warszawa Moczydło. Tutaj faktycznie powstanie zintegrowany węzeł z metrem. Przy ul. Górczewskiej już w tym momencie toczą się prace w związku z budową przystanku metra. W przyszłości planujemy, że pasażerowie wyjdą prawie bezpośrednio z metra na przystanek kolejowy.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony