Partnerzy serwisu:

Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)

Michał Szymajda 21.09.2021 11,2k

arrow
arrow
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
fot. M. Szymajda
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Nowe wagony wojskowe dla PKP Intercity. Operator ma nową salonkę (zdjęcia)
Zarówno PKP Intercity jak i FPS H. Cegielski pokazały nowe wagony, których klientem jest przewoźnik. Szczególnie ciekawy jest jeden z ośmiu wagonów do przewozu wojska, które zamówił MON.
Bardzo ciekawa była prezentacja wagonu, który został zamówiony przez PKP Intercity na zlecenie Ministerstwa Obrony Narodowej. Zaprezentowany pojazd jest niezwykły nie tylko z tego powodu, że tego typu pojazdów nie zamawia już w Europie nikt, ale także z uwagi na wyposażenie. Jest to bowiem salonka, najprawdopodobniej do przewozu oficerów i VIPów, z licznymi przedziałami z miejscami do leżenia, w tym dwuosobowymi. W wagonie znajduje się w pełni wyposażona przestrzeń barowa, której pozazdrościć może wielu pasażerów, którzy korzystają z wagonów WARS.

W wagonie znajduje się, przy barze, niewielka przestrzeń konferencyjna. Są wszelkie udogodnienia – klimatyzacja, wieszaki na ubrania, rolety, system informacji pasażerskiej, ekrany LCD. Wagon będzie homologowany do kursowania także poza Polską, z prędkością 200 km/h.

8 wagonów dla MON zbudował FPS H. Cegielski i, oceniając ich wykończenie, zrobił to dobrze. Przedmiotem zamówienia opisanym w SIWZ była „dostawa 8 wagonów osobowych specjalnych do przewozu osób na potrzeby Sił Zbrojnych RP, w tym 6 wagonów bezprzedziałowych specjalnych 2. klasy do przewozu osób (żołnierzy) oraz dwóch wagonów przedziałowych specjalnych 2. klasy do przewozu konwoju”. Zamówienie było kosztowne. Każdy z wagonów kosztował ok. 13 mln zł. Pierwszy z wagonów został odebrany przez PKP Intercity miało miejsce na początku października.

Podczas konferencji prasowej dwukrotnie prosiliśmy przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury o ocenę faktu zakupu wagonów w tym standardzie. Dwukrotnie ministrowie odmówili komentarza dla prasy.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony