Nowe wagony klasy 1 z FPS w PKP Intercity [zdjęcia]
Redakcja ⚫ 07.11.2022 ⚫
18,9k


![Nowe wagony klasy 1 z FPS w PKP Intercity [zdjęcia] Nowe wagony klasy 1 z FPS w PKP Intercity [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/103020129508118.jpg_60-60.jpg)
![Nowe wagony klasy 1 z FPS w PKP Intercity [zdjęcia] Nowe wagony klasy 1 z FPS w PKP Intercity [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20221107154652b1.jpg_60-60.jpg)
![Nowe wagony klasy 1 z FPS w PKP Intercity [zdjęcia] Nowe wagony klasy 1 z FPS w PKP Intercity [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20221107154653b2.jpg_60-60.jpg)
![Nowe wagony klasy 1 z FPS w PKP Intercity [zdjęcia] Nowe wagony klasy 1 z FPS w PKP Intercity [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20221107154653b3.jpg_60-60.jpg)
PKP Intercity ma już komplet nowych wagonów 1 klasy wyprodukowanych przez FPS H. Cegielski. Ze wszystkich zakupów realizowanych w ostatnich latach przez przewoźnika ten nie zaskakuje pozytywnie.
W ramach zamówienia na 81 nowych wagonów zdolnych kursować z prędkością 200 km/h PKP Intercity zamówiło także 7 wagonów klasy pierwszej. – Wagony 1 klasy, które były przewidziane w kontrakcie z FPS – czyli 7 pojazdów – są już po odbiorach i w eksploatacji – potwierdziła nam Agnieszka Serbeńska, z biura prasowego PKP Intercity.
Trudno mówić o nowej jakości związanej z nowymi wagonami. To, co drażniło w 2 klasie, jest nie do przyjęcia w wypadku klasy 1. W przedziałach nie ma nawet wykładziny, która była standardem w poprzednich zamówieniach na wagony 1 klasy i jest standardem w wypadku zamówień, które realizują np. Koleje Węgierskie czy Koleje Czeskie. Zabudowano nieco inne fotele, o innej kolorystyce niż w klasie 2, ale nie ma mowy o diametralnie większym komforcie w stosunku do przedziałów klasy 2. W przedziałach jest malutki, w stosunku do innych przedziałów, stolik, nie ma za to stolików indywidulanych, chociaż bywały one dostępne w wagonach klasy 1, nawet tych zamawianych kilkanaście lat temu. Informację o trasie pociągu znajdziemy tylko na korytarzach, choć w przeszłości takie informacje były już nawet w przedziałach klasy 2... Oczywiście wagony są klimatyzowane, na szczęście znalazło się w nich oświetlenie indywidualne, są ładowarki i gniazdka.
Można odnieść wrażenie, że największa różnica pomiędzy klasą 2 a 1 sprowadza się do większej ilości miejsca na nogi. Kolorystyka wnętrza wagonu jest zimna i szpitalna, co nie każdemu musi się podobać.
Wartością dodaną jest to, że wagony są bardzo ciche, posadowione na nowoczesnych wózkach zbudowanych w Poznaniu. Mają też bardzo spokojny bieg. W przyszłości mają wjechać do państw ościennych. Ich standard może tam jednak budzić niekoniecznie pozytywne zdziwienie. W Polsce na razie kursują na trasach krajowych niektórych pociągów IC, a także w pociągach EIC.
Na szczęście w najbliższym czasie PKP Intercity chce już zamawiać zupełnie nowe, inne wagony – w tym przypadku przewoźnik pokazuje swoje założenia projektowe na wizualizacjach, które sprawiają dobre wrażenie. Piszemy o tym tutaj.
Trudno mówić o nowej jakości związanej z nowymi wagonami. To, co drażniło w 2 klasie, jest nie do przyjęcia w wypadku klasy 1. W przedziałach nie ma nawet wykładziny, która była standardem w poprzednich zamówieniach na wagony 1 klasy i jest standardem w wypadku zamówień, które realizują np. Koleje Węgierskie czy Koleje Czeskie. Zabudowano nieco inne fotele, o innej kolorystyce niż w klasie 2, ale nie ma mowy o diametralnie większym komforcie w stosunku do przedziałów klasy 2. W przedziałach jest malutki, w stosunku do innych przedziałów, stolik, nie ma za to stolików indywidulanych, chociaż bywały one dostępne w wagonach klasy 1, nawet tych zamawianych kilkanaście lat temu. Informację o trasie pociągu znajdziemy tylko na korytarzach, choć w przeszłości takie informacje były już nawet w przedziałach klasy 2... Oczywiście wagony są klimatyzowane, na szczęście znalazło się w nich oświetlenie indywidualne, są ładowarki i gniazdka.
Można odnieść wrażenie, że największa różnica pomiędzy klasą 2 a 1 sprowadza się do większej ilości miejsca na nogi. Kolorystyka wnętrza wagonu jest zimna i szpitalna, co nie każdemu musi się podobać.
Wartością dodaną jest to, że wagony są bardzo ciche, posadowione na nowoczesnych wózkach zbudowanych w Poznaniu. Mają też bardzo spokojny bieg. W przyszłości mają wjechać do państw ościennych. Ich standard może tam jednak budzić niekoniecznie pozytywne zdziwienie. W Polsce na razie kursują na trasach krajowych niektórych pociągów IC, a także w pociągach EIC.
Na szczęście w najbliższym czasie PKP Intercity chce już zamawiać zupełnie nowe, inne wagony – w tym przypadku przewoźnik pokazuje swoje założenia projektowe na wizualizacjach, które sprawiają dobre wrażenie. Piszemy o tym tutaj.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |