Partnerzy serwisu:

Nowe tory potrzebne od zaraz

Paweł Rydzyński/oprac. Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 04.09.2015 345

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-09-04 13:23:05 Autor: MSW
---.246.238.90
Tak orientacyjnie może ktoś wie jaka jest różnica w cenie wybudowania od zera 1 km drogi ekspresowej a 1 km linii kolejowej??? Pozdrawiam.
2015-09-04 13:34:27 Autor: Pn11
---.3s.pl
Jeśli chodzi o drugi tor do Zwardonia, to obecnie raczej nie ma sensu w to inwestować. 12 par osobówek mieści się tam spokojnie, więcej prędko nie będzie, a brutta w zdecydowanym odwrocie. Tam przede wszystkim należy uczynić coś, co podniesie średnią prędkość najszybszego pociągu z Katowic powyżej obecnych 42 km/h, bo to jest siara...
2015-09-04 13:46:13 Autor: Sołtys
---.19.7.58
"(...) i rozważenie budowy nowych torów do Sulejówka Miłosny"

Przepraszam, ale ROZWAŻAĆ to można (i należy!) budowę stacji końcowej SKM w Halinowie, gdzie w ostatnich latach wręcz lawinowo przybywa pasażerów; natomiast minimum trzeci tor pomiędzy Rembertowem a Miłosną wybudować trzeba KONIECZNIE - bowiem JUŻ TERAZ rozkład jazdy na tym odcinku istnieje jedynie w teorii!
2015-09-04 13:48:36 Autor: ONA
---.centertel.pl
Drugi tor do Zwardonia niekoniecznie, ale do ŻYWCA tak
Po co te bezsensowne siedmiominutowe mijanki w Lodygowicach. Kto coś takiego wymyśla.
2015-09-04 13:48:39 Autor: 6948
---.warszawa.vectranet.pl
Nie piszcie o zachłyśnięciu się prywatnymi samochodami. W wielu przypadkach podróżowanie własnym samochodem jest koniecznością wobec totalnego uwiądu i regresu transportu zbiorowego.
2015-09-04 13:49:01 Autor: ONA
---.centertel.pl
Drugi tor do Zwardonia niekoniecznie, ale do ŻYWCA tak
Po co te bezsensowne siedmiominutowe mijanki w Lodygowicach. Kto coś takiego wymyśla.
2015-09-04 14:21:57 Autor: y
---.opera-mini.net
Pospiechy na Lublin po modernie siodemki wroca na Otwock, to i trzeci tor przestanie byc potrzebny do Milosnej.
2015-09-04 14:22:06 Autor: y
---.opera-mini.net
Pospiechy na Lublin po modernie siodemki wroca na Otwock, to i trzeci tor przestanie byc potrzebny do Milosnej.
2015-09-04 14:22:09 Autor: y
---.opera-mini.net
Pospiechy na Lublin po modernie siodemki wroca na Otwock, to i trzeci tor przestanie byc potrzebny do Milosnej.
2015-09-04 14:22:12 Autor: y
---.opera-mini.net
Pospiechy na Lublin po modernie siodemki wroca na Otwock, to i trzeci tor przestanie byc potrzebny do Milosnej.
2015-09-04 14:22:58 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Gubernator Kalifornii
CYTAT: Wzrastający ruch aglomeracyjny i jednoczesny znaczący wzrost liczby pociągów dalekobieżnych (w wyniku uruchomienia Pendolino)""

Wzrost liczby pociągów dalekobieżnych z powodu uruchomienia Pendolino???????????

Czy to jakiś żart???? Przybyło pociągów dalekobieżnych???? W stosunku do czego????

Wzrastający ruch aglomeracyjny???? Czy ktokolwiek widział rozkłady jazdy z lat 90-tych???? Tam dopiero był gęsty ruch pasażerski, zarówno aglomeracyjny, jak i dalekobieżny!!! To, co jest teraz, to jakiś żart!!!

A czy ktokolwiek pamięta, że pociągów towarowych było około 10 razy więcej????

I tamta sieć wytrzymywała. Proszę powiedzcie mi, jak to jest, że teraz się nie da... Ja rozumiem, że wraz ze zwiększaniem prędkości na liniach TEN-T mozna budować trzeci tor, dla obsługi ruchu towarowego, czy pociągów osobowych.

Ale dlaczego ruchowcy nie potrafią przeprowadzić wielu pociągów na szlaku dwutorowym??? Jak to jest, że system robienia rozkładów jazdy zakłada za dużo zapasów, że brakuje SBL, lub w ogóle jej nie ma...
2015-09-04 14:23:45 Autor: y
---.opera-mini.net
Przepraszam, cos sie zwiesilo i po wyslaniu komentarza wyswietlalo biala strone tylko - prosze adminow o usuniecie tego i dubli.
2015-09-04 14:31:20 Autor: Beskidian Husky
---.dynamic.gprs.plus.pl
W aglomeracji Żywieckiej ciągłe korki, pomimo wybudowania ekspresowki Bielsko _ Żywiec dlatego potrzebny drugi tor i pociągi Katowice_Zwardoń i Katowice_SuchaB.
2015-09-04 14:32:39 Autor: Beskidian Husky
---.dynamic.gprs.plus.pl
W aglomeracji Żywieckiej ciągłe korki, pomimo wybudowania ekspresowki Bielsko _ Żywiec dlatego potrzebny drugi tor i pociągi Katowice_Zwardoń i Katowice_SuchaB.
2015-09-04 14:52:20 Autor: d3
---.146.5.103.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Gubernator Kalifornii
Nie udawaj że nie wiesz jak to z blokadą i SBL dawniej było że na zwykłej blokadzie ponad 100 par między Zduńska a Łodzią na przykład się mieściło w tym 32 osobowa 12 pośpiesznych 4 przyśpieszone i 50 towarowych oczywiście dowolnie przemieszanych ze sobą. nie mówiąc o SBL na przykład na jedynce.
Jeździli na sygnał blokady w szynach znali praktycznie w ten sposób wskazania semafora na który jadą, wiedzieli jaki odcinek mają wolny przed sobą i byli pewni że po popełnieniu błędu automatycznie zostaną zatrzymani. Wszystko to dobre zostało zdewastowane w latach dziewięćdziesiątych podczas napraw przeróbek i modernizacji. Tak jest do dnia dzisiejszego, psucie trwa nadal zobaczycie jak sknocą SBL w Białej Podlaskiej Terespolu w stosunku do tego co był tam zainstalowane 40 lat temu.
Odnośnie budowy trzeciego toru do Modlina- NIE - odbudowa wraz z uzupełnieniami linii Legionowo Nasielsk -TAK
Istnieje także konieczność budowy trzeciego toru dalekobieżnego na odcinku do Otwocka. Dalej do Pilawy dwa tory wystarczą.
W kwestii dobudowy torów do Błonia -zgoda mogą być.
2015-09-04 14:54:47 Autor: Dolnoślązak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po ę nowe tory do Brzegu i Obornik Śląskich? Na Dolnym Śląsku są bardziej potrzebne nowe inwestycje kolejowe. Na przykład takie:

- elektryfikacja Zgorzelec - Lubań,
- obejście Wałbrzycha które pozwoli skrócić czas jazdy z Wrocławia do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby
- nowy dworzec w Wałbrzychu Wałbrzych Centralny
- budowa drugiego toru na odcinku Kłodzko - Międzylesie
- odbudowa drugiego toru na odcinku Jelenia Góra - Zgorzelec,
- odbudowa linii kolejowej Jelenia Góra - Lwówek Śląski - Jerzmanice - Legnica (ważny szlak transpotowy łączący Zagłębie Miedziowe z Karkonoszami),
- remont Jelenia Góra - Karpacz i Jelenia Góra - Kowary, z przedłużeniem linii do Karpacza do centrum kurortu.
- budowa SKM w Jeleniej Górze i Wałbrzychu (remont torów, nowe przystanki kolejowe, centra przesiadkowe itd.).
2015-09-04 14:55:42 Autor: Dolnoslązak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po chоlеrę nowe tory do Brzegu i Obornik Śląskich? Na Dolnym Śląsku są bardziej potrzebne nowe inwestycje kolejowe. Na przykład takie:

- elektryfikacja Zgorzelec - Lubań,
- obejście Wałbrzycha które pozwoli skrócić czas jazdy z Wrocławia do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby
- nowy dworzec w Wałbrzychu Wałbrzych Centralny
- budowa drugiego toru na odcinku Kłodzko - Międzylesie
- odbudowa drugiego toru na odcinku Jelenia Góra - Zgorzelec,
- odbudowa linii kolejowej Jelenia Góra - Lwówek Śląski - Jerzmanice - Legnica (ważny szlak transpotowy łączący Zagłębie Miedziowe z Karkonoszami),
- remont Jelenia Góra - Karpacz i Jelenia Góra - Kowary, z przedłużeniem linii do Karpacza do centrum kurortu.
- budowa SKM w Jeleniej Górze i Wałbrzychu (remont torów, nowe przystanki kolejowe, centra przesiadkowe itd.).
2015-09-04 15:02:06 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Nowe tematy potrzebne od zaraz! Ile można "wałkować" jedno i to samo?
2015-09-04 15:07:24 Autor: d3
---.146.5.103.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Dolnoślązak
Spokojna twoja bania, znajdą złoty pociąg to na wszystko starczy a tunel po nim to nawet może na metro w Wałbrzychu da się wykorzystać.
2015-09-04 15:08:48 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
To wiadomo od kilku dekad. Ale problemem jest obecne tempo wykonania inwestycji. W Polsce XXI wieku każda inwestycja jest robiona co najmniej 5-krotnie wolniej niż powinna, jest maksymalnie uciążliwa, opóźniona i wymaga wielu poprawek.

Wiadomo, że:
- dokumentacja jest niepełna (różne dziwne instalacje, obiekty)
- uzyskanie pozwoleń trwa (tu leży prawo - linie kolejowe powinny mieć uproszczone procedury)
- jest problem z materiałami.
- jest problem z milionem podwykonawców

Dlatego:
1) PKP PLK powinno na etapie planowania inwestycji powinno przygotować potrzebną dokumentację, uzyskać potrzebne pozwolenia (w tym pozwolenia na tory objazdowe), tak, aby wykonawca wchodził na gotowe.
2) Przetargi powinny mieć zmienione kryteria. Cena powinna mieć wagę 30-40%, czas wykonania i utrudnienia 30-40%, gwarancja - pozostałe.
3) Wybrany wykonawca przed rozpoczęciem robót powinien mieć zgromadzone materiały, sprzęt i zabezpieczoną odpowiednia ilość kadry dla pracy 2-zmianowej (na newralgicznych odcinkach nawet 3-zmianowej)

Wiadomo, że zapuszczone przez kilka dekad linie kolejowe wymagają pełnej odbudowy (prace ziemne, obiekty inżynieryjne, instalacje), ale podczas np. wiązania nowo wylanego wiaduktu mogą być prowadzone inne prace (przejazdy, perony, sieć), a nie tak, jak np. na 91 że nic się nie dzieje, wszystko rozkopane i końca nie widać. Przypominam, że mamy XXI wiek i nowoczesny sprzęt, a tempo prac godne 2 panów z łopatą, taczką i raz na miesiąć pożyczoną "białoruśką" z PGR...
2015-09-04 15:08:53 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
Jest potrzeba budowy nowych linii kolejowych i łącznic. Np. łącznica Nasielsk - Legionowo, miałaby duży sens, linia kolejowa wzdłuż DK 73, Pilzno - Jasło, (wzdłuż rzeki Wisłoki) (woj. podkarpackie) gdzie mamy ogromny ruch kolejowy i masakryczne częste kolizje i wypadki drogowe , i łącznic kolejowych...

Na transport (w ogóle) i kolejowy, trzeba patrzeć w całościowym ujęciu. Bo co z tego jak z aglomeracji będzie sprawny ruch pociągów, jeżeli np. gdzieś dalej na danej linii przepustowość będzie ograniczona (i na odwrót).

Linie kolejowe te nowe, powinny powstawać tam, gdzie w korytarzach komunikacyjnych tych nie ma , a mamy wzmożony ruch samochodowy z wszystkimi fatalnymi tego skutkami... Zastanawiam się czy nie powinna powstać jakaś linia KDP typu góry < > morze aby odciążyć CMK i E 65 wzdłuż A$1, z uwzględnieniem Łodzi, Bydgoszczy i Torunia naprzyklad, i patrząc na to co latem dzieje się w pociągach w tych relacjach (południkowych), coś podpowiada mi że miałoby to sens, nawet może bardziej niż osławiony "Y" - grek, jak wiem czy ta linia 'równoleznikowa' miałaby takie obłożenie pasażerami, jak pociągi znad morza na południe kraju ?
2015-09-04 15:10:40 Autor: ps.
---.dynamic.chello.pl
Oczywiście wzdłuż drogi krajowej DK 73 mamy wzmożony ruch drogowy.

Co za lapsus, przepraszam

huciński...
2015-09-04 15:34:46 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Absurdem jest porównywanie kosztu budowy 1 km torów i 1 km drogi, bo drogi trzeba budować tak czy tak. Karetka pogotowia przecież po torach nie pojedzie.

Dodatkowo Polska ma taką strukturę osadniczą, że bez dróg niedasię żyć.
2015-09-04 15:35:12 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@d3

Nie wiem czy jakiś stary kolejarz ci bajek naopowiadał i ty w nie nwaiwnie ierzysz, czy po prostu trollujesz ludzi w temacie, o którym nawet wśród mikoli prawie nic nie wiadomo, i liczysz ze to łykną.

"było 100 par między Zduńską Wolą a Łodzią na zwykłej blokadzie (...)
Jeździli na sygnał blokady w szynach znali praktycznie w ten sposób wskazania semafora na który
jadą, wiedzieli jaki odcinek mają wolny przed sobą i byli pewni że po popełnieniu błędu
automatycznie zostaną zatrzymani. Wszystko to dobre zostało zdewastowane w latach
dziewięćdziesiątych podczas napraw przeróbek i modernizacji. Tak jest do dnia dzisiejszego,
psucie trwa nadal zobaczycie jak sknocą SBL w Białej Podlaskiej Terespolu w stosunku do tego co
był tam zainstalowane 40 lat temu."

-między Zduńską Wolą a Łodzią, oraz między Białą Podlaską a Terespolem nigdy nie było, nie ma i dopiero jest/będzie budowana (Siedlce-Terespol) SBL. Na linii nr 14 Łódź Kaliska-Zduńska WOla-Kalisz itd. nie było nigdy nawet kilometra szlaku z SBL, więc nie wiem komu takie bajki chcesz wcisnąć.

-system o którym mówisz był zamontowany tylko na EW54, i był testowany na linii Warszawa-Pruszków-Grodzisk, ale nawet tam nie został wdrożony do normalnej eksploatacji. Żadna lokomotywa towarowa nie była w niego wyposażona, tym bardzie na żadnej prowincji koło Łodzi nie widzieli tego systemu Ericssona na oczy!
2015-09-04 15:39:09 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Od zaraz to USTRONIE powinno zostać przetrasowane na CMK gdzie powinien już dawno być trasowany, a nie cały czas wężykuje po 8 w złym stanie technicznym gdzie traci 2h i pasażerów....
2015-09-04 16:13:35 Autor: zebus
---.free.aero2.net.pl
@d3:

O ile "wsiocław" nie zabierze tego pociągu. Znając złodziejskie praktyki Wrocławia, jak znajdą złoty pociąg prędzej wybuduję drugi stadion we "wsiocławiu" niż nowe inwestycje na Dolnym Śląsku.
2015-09-04 16:31:28 Autor: Kamol
---.146.8.85.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Do Pes

O ILE MI WIADOMO TO TWOJE UKOCHANE USTRONIE OD GRUDNIA WRACA NA PIERWOTNA TRASE
2015-09-04 17:01:50 Autor: kielczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"Od zaraz to USTRONIE powinno zostać przetrasowane na CMK gdzie powinien już dawno być trasowany, a nie cały czas wężykuje po 8 w złym stanie technicznym gdzie traci 2h i pasażerów...."
Jak już bardzo chcesz przetrasowania TLK Ustronie. To według mnie nie powinien jechać CMK - ą. TLK Ustronie powinien jechać przez Wrocław, Poznań ( odległość 686 km), pomijająca Kielce ale także Słupsk.
2015-09-04 17:08:08 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
A jak by tak połączyć tunelami Wileński z Głównym
w Warszawie. Było by to zawsze coś w kierunku
zwiększenia przepustowości Rail Baltiki.
Dwa TBMy i około półtora roku drążenia.
Oczywiście pod warunkiem, że od razu głęboko.
Na obu końcach perony na poziomie -2.
2015-09-04 17:30:30 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post kielczanin:
"Jak już bardzo chcesz przetrasowania TLK Ustronie. To według mnie nie powinien jechać CMK - ą. TLK Ustronie powinien jechać przez Wrocław, Poznań ( odległość 686 km), pomijająca Kielce ale także Słupsk."
Były nocne Kołobrzeg-Poznań-Kraków i poszły z braku chętnych do piachu......A Warszawie - Trójmieście i jak widać także w Słupsku chętnych zawsze jest dużo, a w szczytach przewozowych brakuje miejsc......A na Twoją propozycję zapewne starczył by kielecki Sienkiewicz.......no może z jednym wagonem więcej.....
2015-09-04 17:32:46 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kamol:
"Do Pes

O ILE MI WIADOMO TO TWOJE UKOCHANE USTRONIE OD GRUDNIA WRACA NA PIERWOTNA TRASE"
Normalnie cud miód, no niestety dziegciem pozostaje odcinek po zdezelowanej 8 ........
2015-09-04 17:41:17 Autor: KIELCZANIN
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"Były nocne Kołobrzeg-Poznań-Kraków i poszły z braku chętnych do piachu......A Warszawie - Trójmieście i jak widać także w Słupsku chętnych zawsze jest dużo, a w szczytach przewozowych brakuje miejsc......A na Twoją propozycję zapewne starczył by kielecki Sienkiewicz.......no może z jednym wagonem więcej....."
A co mnie obchodzi jakiś Słupsk. Kraków - CMK - Warszawa Cen. - Gdynia - Kołobrzeg 942 km. Kraków - Wrocław - Poznań - Kołobrzeg 686 km. Więc dla mieszkańców Krakowa najlepsze i najkrótsze połączenie jest przez Wrocław, Poznań. Bo to tobie chodzi, żeby jechało się krócej z Krakowa do Kołobrzegu. A trasa przez Wrocław, Poznań jest najkrótszą i oczywiście tańszą od trasy przez Warszawę i CMK - ę.
2015-09-04 18:18:49 Autor: woj-tek
---.ssp.dialog.net.pl
Dolny Śląsk - przede wszystkim
1) elektryfikacja Zgorzelec - Węgliniec
2) modernizacja Rudna Gwizdanów - Legnica
3) modernizacja Legnica - Kamieniec Ząbkowicki
2015-09-04 18:30:06 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@GFM: to jest kropla w morzu potrzeb.

Tak jak analizowaliśmy, zgodnie z zapotrzebowaniami mieszkańców, a wbrew niszczeniu kolei przez kolejarstwo i mikolstwo, w Warszawie OBOWIĄZKOWO potrzebne są:

1. połączenie Główna - Wileński tak jak piszesz, tylko że na trasie: Zachodnia - Główna - Metro Centrum - Uniwersytet - Wileński
2. dokończenie centralnej linii obwodowej, czyli wybudowanie południowej jej połówki (w przyszłym roku minie równo 100 lat od jej zaplanowania, i przez 100 lat nawet nie zaczęto budowy!)
3. południowa obwodnica centrum, łącząca Błonie - Pruszków - Lotnisko - Mordor - Wilanów - Falenicę - Wiązowną - Dębe Wielkie i dalej trzecim torem do Mińska
4. linia południowa bliżej Wisły, od centralnej linii obwodowej przez Wilanów, do Konstancina (z odnogą do Piaseczna) i dalej do Góry Kalwarii
5. linia północno-wschodnia podziemna a la metro, od dworca Młociny, przez Żerań, Targówek, Wiatraczną, Saską Kępę następnie włączająca się w centralną linię obwodową
6. od dworca Młociny na północ - linia do Łomianek i Modlina, i tędy MUSI iść linia do Płocka, nie przez Legionowo, bo tam już nie będzie miejsca na płockie pociągi!!!
7. przywrócić linię na Marki, Radzymin, a następnie do Wyszkowa
8. dodatkowo 4 linie dojazdowe, choćby jednotorowe, niskim kosztem: a) Rembertów - Okuniew - Stanisławów, b) Zachodnia - Bemowo - Kampinos (wszystkie tamte miejscowości są obecnie odcięte od świata!), c) Lotnisko - Raszyn - Janki - Wólka Kosowska - Tarczyn, d) linia WKD Salomea - Nadarzyn
9. nowe tory i łącznice: a) druga para Rembertów - Miłosna, i stacja końcowa SKM w Halinowie nie w Miłosnej!, b) trzeci tor do Otwocka, c) trzeci tor do Błonia, d) łącznica Rembertów - Gocławek, e) tor Choszczówka - Jabłonna - Legionowo dla SKM

TO jest ABSOLUTNE MINIMUM - W Warszawie z przyległościami brakuje obecnie ok. 100 km linii kolejowych, na całym Mazowszu - ok. 800 km!
2015-09-04 18:44:33 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post KIELCZANIN:
"A co mnie obchodzi jakiś Słupsk. Kraków - CMK - Warszawa Cen. - Gdynia - Kołobrzeg 942 km. Kraków - Wrocław - Poznań - Kołobrzeg 686 km. Więc dla mieszkańców Krakowa najlepsze i najkrótsze połączenie jest przez Wrocław, Poznań. Bo to tobie chodzi, żeby jechało się krócej z Krakowa do Kołobrzegu. A trasa przez Wrocław, Poznań jest najkrótszą i oczywiście tańszą od trasy przez Warszawę i CMK - ę."
Ale masz takie połączenie ZEFIR się nazywa 12h jedzie, a USTRONIEM po CMK jesteśmy w stanie do 10-11h zejść , np. POBRZEŻĘ Koł-Warszawa 7h33min + 3h po CMK = 10h30min ,cieszę się, że się w końcu zgadzamy ," Więc dla mieszkańców Krakowa najlepsze i najkrótsze w sensie najszybsze połączenie jest przez CMK.....!!!!
2015-09-04 18:50:56 Autor: kielczani
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"Ale masz takie połączenie ZEFIR się nazywa 12h jedzie, a USTRONIEM po CMK jesteśmy w stanie do 10-11h zejść , np. POBRZEŻĘ Koł-Warszawa 7h33min + 3h po CMK = 10h30min ,cieszę się, że się w końcu zgadzamy ," Więc dla mieszkańców Krakowa najlepsze i najkrótsze w sensie najszybsze połączenie jest przez CMK.....!!!!"
TLK Ustronie tylko przez Wrocław, Poznań. Nie dla trasy CMK,Warszawa, Gdynia.
2015-09-04 18:59:38 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post kielczani:
"TLK Ustronie tylko przez Wrocław, Poznań. Nie dla trasy CMK,Warszawa, Gdynia."
Niech USTRONIE jedzie Twoją trasą, ale grudniowy MARS jako symbol nowości po CMK-E65-202 z dala od zdezelowanej 8
2015-09-04 19:45:38 Autor: raffi
---.226.214.36
@ woj-tek:

Tobie musiało w totalnie w czerep przygrzać w ostatnich dniach od tych upałów, legnicki trollu. Rozumiesz ty co czytasz? Wyraźnie jest napisane: "Nowe tory"! To co ty wymieniłeś to są modernizacje, a nie budowa nowych torów.

Nawet modernizacje które wymieniłeś nie są najwazniejsze dla Dolnego Śląska. Nie tylko Legnica jest na Dolnym Śląsku. Legnica - Kamieniec Ząbkowicki - modernizacja dla 4 par pociągów? Pogrzało cię dzieciaku. Lepiej do Zgorzelca zelektryfikować odcinek od Lubania niż z Węglińca, przez co poprawi sie komfort podróżowania do Niemiec dla pasażerów z całych Sudetów, a nie tylko Legnicy. Natomiast do Rudnej pies z kulawą nogą nie wsiądzie do pociągu.

Do tego jeszcze dokończenie modernizacji na Wrocław - Jelenia Góra. To teraz priorytet dla Dolnego Śląska. A nie jakieś linie przez wioski.
2015-09-04 20:05:50 Autor: kielczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"Niech USTRONIE jedzie Twoją trasą, ale grudniowy MARS jako symbol nowości po CMK-E65-202 z dala od zdezelowanej 8"
Mars niech lepiej trzyma się trasy Wrocław, Poznań i z dala od Słupska. Mars nie dla CMK - i.
2015-09-04 20:10:31 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
USTRONIE / MARS TAK TAK TAK po CMK i E65, oby nie po 8

YES YES YES !!!!!!!
2015-09-04 20:25:11 Autor: zeus04
---.133.22.13
Czy istnieje jakiś sposób na talibów?
2015-09-04 20:25:41 Autor: kielczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"USTRONIE / MARS TAK TAK TAK po CMK i E65, oby nie po 8

YES YES YES !!!!!!!"
no, no,no !!!!! Ustronie vel Mars nie dla CMK - i i nie dla SŁUPSKA.
2015-09-04 20:28:36 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post kielczanin:
"no, no,no !!!!! Ustronie vel Mars nie dla CMK - i i nie dla SŁUPSKA."
YES, YES, YES and YES again USTRONIE/MARS jest wręcz stworzony dla CMK, E65 i 202...........on tam biedny płacze, że jest po 8 katowany
2015-09-04 20:30:53 Autor: Rexx
---.146.81.36.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Przez Zwardoń brutta by wróciły gdyby wykonano plan minimum czyli wydłużenie stacji Milówka Rajcza Sól i Zwardoń . Ale na razie nic na to nie wskazuje .
2015-09-04 20:40:28 Autor: kielczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"YES, YES, YES and YES again USTRONIE/MARS jest wręcz stworzony dla CMK, E65 i 202...........on tam biedny płacze, że jest po 8 katowany"
Możesz sobie pomarzyć. I tak wiadomo że Ustronie/Mars będą jeździły po 8. Więc sobie pisz po różnych forach jak to nie jesteś zadowolony z linii 8. Możesz nawet przytaczać dowody, ale i nic nie wskórasz. Zwłaszcza że PKP IC nie chce robić konkurencji dla PENDOLINO.
2015-09-04 20:42:47 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post kielczanin:
"Możesz sobie pomarzyć. I tak wiadomo że Ustronie/Mars będą jeździły po 8. Więc sobie pisz po różnych forach jak to nie jesteś zadowolony z linii 8. Możesz nawet przytaczać dowody, ale i nic nie wskórasz. Zwłaszcza że PKP IC nie chce robić konkurencji dla PENDOLINO."
Kiedyś w IC się opamięta i będzie miało dość wożenia powietrza i much po co raz bardziej rozwalonej 8, tylko oby nie było za późno....
2015-09-04 21:03:41 Autor: kielczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"Kiedyś w IC się opamięta i będzie miało dość wożenia powietrza i much po co raz bardziej rozwalonej 8, tylko oby nie było za późno...."
Możesz sobie pomarzyć.
2015-09-04 21:08:38 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post kielczanin:
"Możesz sobie pomarzyć."
Marzenia często się spełniają....
2015-09-04 21:13:40 Autor: kielczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"Marzenia często się spełniają...."
Moje marzenie to że pociągi PKP IC przestaną się zatrzymywać w Słupsku. Masz racje. Marzenia często się spełniają....
2015-09-04 21:45:57 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post kielczanin:
"Moje marzenie to że pociągi PKP IC przestaną się zatrzymywać w Słupsku. Masz racje. Marzenia często się spełniają...."
To nie marzenie to idiotyzm, dlatego bezwzględnie nie powinno się samodzielnie odstawiać lekarstw przepisanych przez lekarza bo w konsekwencje mogą być przykre jak np. pisanie idiotyzmów na forum.....
2015-09-04 22:04:22 Autor: kielczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post pes:
"To nie marzenie to idiotyzm, dlatego bezwzględnie nie powinno się samodzielnie odstawiać lekarstw przepisanych przez lekarza bo w konsekwencje mogą być przykre jak np. pisanie idiotyzmów na forum....."
Ja nie pisałem żebyś chodził do lekarza a tym bardziej o odstawianiu lekarstw, więc z łaski swojej nie rób tego w stosunku do mojej osoby.
2015-09-04 22:08:36 Autor: 98PP
---.static.ip.netia.com.pl
Polska to nie tylko aglomeracje -.-
2015-09-04 22:10:23 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post kielczanin:
"Ja nie pisałem żebyś chodził do lekarza a tym bardziej o odstawianiu lekarstw, więc z łaski swojej nie rób tego w stosunku do mojej osoby."
......ja również wprost nie napisałem do Twojej osoby.....a tak przy okazji mógłbyś użyć jakiś argumentów tak jak ja to zrobiłem, a że ich nie masz trochę dziwne posty popisałeś.....może poaptrz tera z na nie z dystansem.....a jam mam argument wydłużony czas jazdy, powodujący nieatrakcyjność....
2015-09-04 22:12:14 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
@kieleczanin

Napisałem, Że SIĘ NIE POWINNO.....moim zdaniem każdy się z tym zgodzi....
2015-09-04 22:40:12 Autor: zdzirek
---.agg2.kln.lmk-mlw.eircom.net
Jakoś nie widzę aby ktokolwiek skomentował komentarz Ave ja. Czyżby pisał prawdę, że w komunie nie było tak świetnie jak urodzonym w latach 80 - tych i wzwyż się wydaje? Że było tak świetnie, że to Ruskie z Niemcami i UFO doprowadziło do zapaści PRL-u i kolei?!
Nie znam się na kolei ale pamiętam te wspaniałe pociągi - ciągle można nimi jeździć, więc o co chodzi?
Z tego co kojarzę to jest master plan dla kolei tylko nie ma pieniędzy i przygotowanej dokumentacji na każdy projekt. Jak przestaniemy wysyłać 50 latków na wcześniejsze emerytury to przeznaczymy te zaoszczędzone pieniądze na kolej. Pytanie ilu Polaków woli wygodny pociąg od wcześniejszej emerytury...?
2015-09-04 23:06:28 Autor: losiu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
zdzirek
Trafiłeś w sedno. W latach 80 nie wiadomo było czy pociąg przyjedzie, bo to że będzie spóźniony było normą.
Problemem PLK jest to, że nie myśli przyszłościowo, a grzęźnie w studiach wykonalności i innych badziewiach. Plujecie na drogi, ale one są budowane z rezerwą pod trzeci pas, a PLK się zastanawia czy w aglomeracji warszawskiej są potrzebne dodatkowe pary torów-one już powinny być wybudowane do Sochaczewa, do Otwocka, do Radomia, do Mińska, do Wołomina a do Grodziska powinien byś jeszcze jeden dla ruchu aglomeracyjnego. Najpierw trzeba klientowi zaproponować dobry produkt
2015-09-04 23:07:41 Autor: losiu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale prościej jest p.....rzyć o Ustroniu
2015-09-05 00:15:37 Autor: spłuczka
---.play-internet.pl
Przez Kielce po linii nr 8 powinny jechać kible EN57 , ewentualnie kibel EN71 jakby tam wielkie tłumy waliły- jako szybki kibel,bez postojowy transfer, -między osadami na tej linii.

Oczywiście w taryfie osobowej
2015-09-05 01:31:41 Autor: Gość
---.net.e-net24.pl
Szczerze Expresowa droga do ŻYWCA mało co dała Żywiec cały zakorkowany z każdej trony , drugi tor do Zywca bardzo potrzebny ,oraz remont linii Zywiec -Sucha Beskidzka ,bo samochodami tu się nie da jeżdzić w tym regionie a autobusy i busy stoją po godzinie w korkach !
2015-09-05 02:15:56 Autor: cardo
---.19-3.cable.virginm.net
@ Dolnoslazak:
Bardzo ladny plan: popieram:)
2015-09-05 03:00:48 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
http://biznes.onet.pl/gielda/wiadomosci/leo-production-zlozyla-wniosek-o-ogloszenie-upadlosci-newagu/ld93ke

Nareszcie złodzieje z newagu będą wzięci za mordę!!!
2015-09-05 03:42:00 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
W tym całym programie jest wałkowane od lat to samo natomiast brakuje odważniejszych propozycji. Podam tylko trzy:
1. dla Łodzi wylot prosto na Piotrków Trybunalski przez Rzgów i Tuszyn a z ominięciem takiej metropolii jak Koluszki. Przypominam, że kiedyś kursowały tamtędy tramwaje, a teraz jest to najbardziej obciążony ruchem aglomeracyjnym wylot z Łodzi. Zamiast tego inwestuje się w linie dla zajęcy i ślimaków jak Widzew-Zgierz.
2. Dla Warszawy przeróbka Śródmieścia do dwóch peronów wyspowych po dwie krawędzie w każdym. Albo zabranie pierwszego peronu z dw. Centralnego i przeznaczenie go do obsługi średnicy podmiejskiej. W obu wypadkach chodzi o likwidację wąskich gardeł jakim są dłuższe niż na innych przystankach postoje na Śródmieściu. Bez tego nie ma sensu dobudowywać trzecie i czwarte tory do Błonia, Otwocka czy gdziekolwiek indziej w aglomeracji stołecznej bo dodatkowe pociągi nie wjada na średnicę.
3. Dla Wrocławia zbudowanie wylotu z Dworca Głównego w kierunku Psiego Pola i dalej Oleśnicy przez korytarz zarezerwowany dotąd dla inwestycji drogowej (przez Rakowiec, wzdłuż ul. 3 Maja skrajem Sępolna i Stadionu Olimpijskiego i dalej przez Kowale do Psiego Pola. Ten wylot przyda się zarówno KDP i TLK (jest krótszy i może mieć lepsze parametry od proponowanego przez Brochów i Siechnice i nie koliduje z E-30) jak i kolejom aglomeracyjnym np. dzięki odciążeniu odcinka Grabiszyn-Główny.

Zamiast istotnie nowych rozwiązań po raz kolejny odgrzewa się te same stare kotlety wymyślone w czasach kiedy nie było mowy o inwestycjach i pieniądzach na nie. Projekty o których było z góry wiadome, ze trafią na półkę. Ale teraz sytuacja się zmieniła przynajmniej na kilka najbliższych lat. Jeśli nie teraz to nigdy.
2015-09-05 08:39:25 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Oczywiście nic od Łodzi. Tutaj minimum drugi tor do Ozorkowa pod ŁKA i większe zagęszczenie mijanek. (odbudowa mijanki Zgierz Północ) No i łącznice w samej Łodzi z czyli LK16 LK17 i LK540 LK17.
2015-09-05 11:11:14 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
I co, nikt nie ma więcej bajek do powiedzenia na temat sygnalizacji kabinowej za PRL i pociągach towarowych do Łodzi co 15 minut przez całą dobę?
2015-09-05 13:27:20 Autor: powiatowy_joe
---.dynamic.chello.pl
Za każdym razem gdy widzę te wzmianki o PRL cudownej kabinówce to dostaję zawału.

NIGDY NIC TAKIEGO NIE BYŁO URUCHOMIONE POZA KRÓTKIMI EKSPERYMENTAMI

Pozdrawiam
automatyk SRK
2015-09-05 15:12:06 Autor: jacek w.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Dla Wrocławia zbudowanie wylotu z Dworca Głównego w kierunku Psiego Pola i dalej Oleśnicy
przez korytarz zarezerwowany dotąd dla inwestycji drogowej (przez Rakowiec, wzdłuż ul. 3 Maja
skrajem Sępolna i Stadionu Olimpijskiego i dalej przez Kowale do Psiego Pola. Ten wylot przyda się
zarówno KDP i TLK (jest krótszy i może mieć lepsze parametry od proponowanego przez Brochów i
Siechnice i nie koliduje z E-30) jak i kolejom aglomeracyjnym np. dzięki odciążeniu odcinka
Grabiszyn-Główny."

Nie ma to najmniejszego sensu. Chyba że na zasadzie że mamy pieniądze i nie wiemy, na co wydać. Tak jak plany tunelu pod wrocławskim lotniskiem albo przesunięcie linii kolejowej do Jeleniej Góry tak żeby szła przez Świdnicę. Poronione pomysły. Modernizacja juz istniejącej linii do Olesnicy da porównywalny efekt za mniejsze pieniądze, ponadto nikt nie przeznaczy pasa zarezerwowanego na drogę na linię kolejową. To dwie zupełnie odmienne inwestycje o różnych uwarunkowaniach.

Lepiej, tak jak pisali poprzednicy, przeznaczyć te pieniądze na kolej w głębi Dolnego Śląska, czyli tam gdzie najbardziej potrzebne są nowe inwestycje. Wrocław i tak dostaje bardzo dużo z pieniędzy na kolej, a na Dolnym Śląsku kolej coraz bardziej po da.
2015-09-05 20:11:45 Autor: Cinus
---.183.141.7.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Jeżeli mowa o nowych torach to na początek może by nie demolowali starego? Jest taka ciekawa linia kolejowa: Katowice-Orzesze-Rybnik-Wodzisław Śląski-Chałupki-Bohumin. Aktualnie podnoszą prędkości szlakowe na odcinku Rybnik-Chałupki. Do 80km/h. Jak na jeden tor, którym jeżdżą też składy towarowe to tak trochę wolno... Swoją drogą nikt nie wpadł na pomysł, żeby prze okazji odbudowy odbudować też takie drobne bajery jak np. mijanka w Czyżowicach. Między Katowicami a Rybnikiem jest sytuacja podobna: jednotor, na którym była mijanka (stacja Łaziska Górne Brada), której nie ma... Niech budują. Ale naprawdę będzie wstyd jak pociąg nie będzie miał gdzie jechać. Nie po to są składy, żeby stały na semaforze, tylko po to, żeby jechały... to nic, że za niedługo nie będzie gdzie...
2015-09-06 16:29:13 Autor: Teletechnik
---.olsztyn.vectranet.pl
Ludzie opamientajcie się. Mimo tych wielkich inwestycji, które się kończą i tych na które są nowe pieniądze to i tak tym cwaniakom chodzi o
to żebyśmy nie przesiedi się do pociągów. Lobby paliwowe nie śpi, ale wręcz czuwa. Haha.

2015-09-06 16:29:36 Autor: Teletechnik
---.olsztyn.vectranet.pl
Ludzie opamientajcie się. Mimo tych wielkich inwestycji, które się kończą i tych na które są nowe pieniądze to i tak tym cwaniakom chodzi o
to żebyśmy nie przesiedi się do pociągów. Lobby paliwowe nie śpi, ale wręcz czuwa. Haha.

2015-09-06 16:30:04 Autor: Teletechnik
---.olsztyn.vectranet.pl
Ludzie opamientajcie się. Mimo tych wielkich inwestycji, które się kończą i tych na które są nowe pieniądze to i tak tym cwaniakom chodzi o
to żebyśmy nie przesiedi się do pociągów. Lobby paliwowe nie śpi, ale wręcz czuwa. Haha.

2015-09-06 16:31:05 Autor: Teletechnik
---.olsztyn.vectranet.pl
Ludzie opamientajcie się. Mimo tych wielkich inwestycji, które się kończą i tych na które są nowe pieniądze to i tak tym cwaniakom chodzi o
to żebyśmy nie przesiedi się do pociągów. Lobby paliwowe nie śpi, ale wręcz czuwa. Haha.

2015-09-06 16:33:00 Autor: Teletechnik
---.olsztyn.vectranet.pl
Ludzie opamientajcie się. Mimo tych wielkich inwestycji, które się kończą i tych na które są nowe pieniądze to i tak tym cwaniakom chodzi o
to żebyśmy nie przesiedi się do pociągów. Lobby paliwowe nie śpi, ale wręcz czuwa. Haha.


2015-09-06 18:37:34 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ jacek w.

"Dla Wrocławia zbudowanie wylotu z Dworca Głównego w kierunku Psiego Pola i dalej Oleśnicy ..."

Nie ma to najmniejszego sensu. Chyba że na zasadzie że mamy pieniądze i nie wiemy, na co wydać.
-------------------------------------
Mocne słowa ale bez żadnego uzasadnienia.

Piszesz, że "Modernizacja juz istniejącej linii do Olesnicy da porównywalny efekt za mniejsze pieniądze"

Pod żadnym względem ten efekt nie będzie porównywalny. Na dotychczasowej trasie od mostów przez Odrę mamy cały czas ciasne łuki których nie da się zmodernizować do wyższych prędkości. Nową trasę da się zbudować w całości co najmniej na 120 km/h. Poza tym jest ona o 3 km krótsza. Nie ma lepszego sposobu na przyspieszenie wylotu w stronę Warszawy.

ponadto nikt nie przeznaczy pasa zarezerwowanego na drogę na linię kolejową. To dwie zupełnie odmienne inwestycje o różnych
uwarunkowaniach.
--------------------------------
Rzecz w tym, że tej drogi nie będzie. Wynika to z symulacji ruchu, budowa drogi byłaby zbyt droga w stosunku do niewielkich korzyści. Więc mamy praktycznie za darmo nieźle położone miejsce do wykorzystania na linię kolejową.

Lepiej, tak jak pisali poprzednicy, przeznaczyć te pieniądze na kolej w głębi Dolnego Śląska, czyli tam gdzie najbardziej potrzebne są nowe inwestycje. Wrocław i tak dostaje bardzo dużo z pieniędzy na kolej, a na Dolnym Śląsku kolej coraz bardziej po da.
----------------------------
Ja nikomu nie chcę zabrać.
2015-09-07 00:15:46 Autor: wrocek
---.211.126.7
"Mocne słowa ale bez żadnego uzasadnienia."

Przecież jest uzasadnienie. To u ciebie jest negacja bez żadnego uzasadnienia.

"Pod żadnym względem ten efekt nie będzie porównywalny. Na dotychczasowej trasie od mostów przez
Odrę mamy cały czas ciasne łuki których nie da się zmodernizować do wyższych prędkości.
Nową trasę da się zbudować w całości co najmniej na 120 km/h. Poza tym jest ona o 3 km
krótsza. Nie ma lepszego sposobu na przyspieszenie wylotu w stronę Warszawy."

A ile ty masz tam tych łuków, po których nie da się pojechać 120 km/h? Zaledwie 3 km krótsza trasa i nieco niższa prędkość na alternatywnej trasie w kilku miejscach to zdecydowanie za mało, żeby wywalać miliardy złotych na zupełnie nową linię.

"Rzecz w tym, że tej drogi nie będzie. Wynika to z symulacji ruchu, budowa drogi byłaby zbyt droga
w stosunku do niewielkich korzyści. Więc mamy praktycznie za darmo nieźle położone miejsce do
wykorzystania na linię kolejową."

Jakieś analizy, dane? Droga już jest w konkretnych projektach. A linia kolejowa to na razie fatamorgana widziana gdzieś w oddali. Prędzej uwierzę w coś odwrotnego, tj. przeznaczenie pasa zarezerwowanego pod budowę torów na drogę.

Powiedzmy sobie szczerze: ten projekt alternatywnej nitki z Wrocławia to zwykłe wywalanie pieniędzy w błoto.

"Ja nikomu nie chcę zabrać."

Dla wszystkich pieniędzy nie starczy. Wiesz ile lokalnych linii można by wyremontować zamiast fanaberii, którą chce przeforsować Wrocław w postaci trasy krótszej o zaledwie 3 km? A raczej Dutkiewicz, bo wrocławianie są przeciw temu pomysłowi.
Nowe linie kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony