Partnerzy serwisu:

Nowe stawki: Przewoźnicy towarowi zapłacą mniej kosztem pasażerskich

Rynek Kolejowy/UTK 27.05.2014 106

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-05-27 12:25:46 Autor: Cowiek Maupa
---.galnet.com.pl
Jawne chamstwo, przez to przewozy pasażerskie jeszcze bardziej będą nieopłacalne.
2014-05-27 12:26:54 Autor: ...
---.free.aero2.net.pl
To jest naprawdę "zrównoważony" rozwój transportu.
2014-05-27 12:36:57 Autor: ...
---.free.aero2.net.pl
I o to Maupa chodzi, i o to chodzi, kolej w Polsce ma być mała, ładna i nie przeszkadzać drogom. Podwyższenie stawek(Co za paradoks - dla najlżejszego taboru) ma przede wszystkim za zadanie obrzydzenie przewoźnikom i samorządom chęć uruchamiania pociągów pasażerskich na liniach drugorzędnych i lokalnych jak przykładowo Szczytno - Pisz - Ełk, Jelenia G. - Lwówek Śl., Zagórz - Łupków.

W taki o to sposób ministerstwo i PKP PLK pozbędą się łatwo, skutecznie i w białych rękawiczkach balastu jakimi są dla nich takie linie, bez szumnych akcji optymalizacji - co w kontekście przyszłych wyborów mogło by zaszkodzić obecnej ekipie rządowej.

Premierze, Superminostro, Prezesi,

Dziękujemy !

Ale nie myślcie że głupi lud w całości to kupi.
2014-05-27 12:42:44 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Towarowcy za jazdę z prędkością furmanki po PLKowskim kartoflisku na osłodę zapłacą (słusznie) mniej. Żeby zbilansować budżet, to nadprezes PLKi i kolega ministry wymyślił, że wyssie samorządy.
Prostackie i zgodne z rządową "logiką" obarczania samorządów obowiązkami bez zabezpieczenia finansowania.
2014-05-27 12:55:58 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
MIR end UTK to nadający kierunek transportu.

Biedny i zmuszony i tak musi zapłacić, a transport towarowy by nie uciekł na drogi?
To niejednomyślność, asfalty szczekają i bramki. Choć poprawność polityki transportu.

Uzadkować pasażera. On musi. Bilet w górę w cenie, a to i podatek.

"Poprawność", a może dla pasażera bilet peronowy jeszcze?
2014-05-27 14:20:03 Autor: ...
---.free.aero2.net.pl
PISPUPIL - Pasażera w większości przypadków (Poza prestiżowymi produktami "narodowego" przewoźnika - PKP IC) najlepiej pozbyć się całkowicie bo to podobnie jak lokalne linie kolejowe - zbędny balast i problem.
2014-05-27 17:19:55 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
A co jak sobie doczepię węglarkę do szynobusa i będzie towos. To jak mnie mądrale z Targowej policzą? List przewozowy na przesyłkę też załatwię.
2014-05-27 17:28:10 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
przewozy pasażerskie powinny zostać objęte zniżką dla intermodalu, bo w swojej naturze są intermodalne. np. jadąc z domu do krakowa najpierw wsiadam w autobus i jadę na warszawę zachodnią, następnie pociąg a na miejscu najczęściej podróżuję tramwajem ;-)
2014-05-29 00:08:09 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
wszystko się wpisuje w koncepcję ubijania kolei regionalnych. Za chwile okaże się, że to nikomu się nie opłaca bo koszty są za wysokie.
Nie mówię, że towarowi mają utrzymywać przewozy pasażerskie, ale budżet centralny mógłby nieco promować transport kolejowy w regionach przez dbanie by nie płaciło się zbyt wysokich kwot za uruchomienie takich pociągów, zwłaszcza na słabszych liniach. W szczególności powinno być promowanie zwiększanie ilości połączeń "lekkim taborem".
2014-05-29 00:11:27 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
"
Planowana praca eksploatacyjna na 2015 r. będąca podstawą kalkulacji stawek jednostkowych opłaty podstawowej za minimalny dostęp do infrastruktury kolejowej na rjp 2014/2015 została wyznaczona z wykorzystaniem średniej z wykonania pracy eksploatacyjnej 5 ostatnich zakończonych lat (2009 – 2013), odrębnie dla pociągów pasażerskich i towarowych.

To niech sobie mądrzejsi wbiją do głowy - ta metoda w ciągu 5 lat zabija wszelkie "korzyści" wynikłe z likwidowania połączeń.
2014-05-29 00:17:11 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
i jeszcze zwracam uwagę na to kiedy znany jest ostateczny cennik a kiedy trzeba złożyć wnioski w sprawie rozkładu na ten okres.
2014-05-29 00:32:49 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Katowice - Olkusz(43km) według obecnego cennika PLK (Dane za Kalkulacja 2014)
Dla EN57: 152PLN
Dla 20 razy cięższego pociągu towarowego: 799PLN.

Czy to jest sprawiedliwe? Czy dyżurny ruchu ma wyższe koszty pracy przez to że musi obsłużyć przejazd EN57 niż gdyby ten pociąg nie jechał?

Bo jakby patrzeć na masę to przy takiej cenie towarowego opłata za przejazd EN57 powinna wynosić 40PLN(!)
Do tego ten EN57 musi jeszcze płacić na zatrzymanie na przystankach na trasie.

Ile zaoszczędziłyby samorządy gdyby stawki za pociągi pasażerskie były niższe powiedzmy 3 krotnie?
Czy dzięki temu można nieco zwiększyć ilość połączeń (zakładając, że pracownicy i tak są) pokrywając koszty dodatkowo zużytej energii
tak, że ostatecznie PLK dostanie tyle samo kasy tylko więcej osób kupi bilety(bo pojedzie więcej pociągów)?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony