Partnerzy serwisu:

Nowe pociągi dużych prędkości Siemensa – ICE3neo w rekordowym czasie ruszają na tory

Redakcja/inf. pras. 05.12.2022 4,1k

arrow
arrow
Nowe pociągi dużych prędkości Siemensa – ICE3neo w rekordowym czasie ruszają na tory
Nowe pociągi dużych prędkości Siemensa – ICE3neo w rekordowym czasie ruszają na tory
Nowe pociągi dużych prędkości Siemensa – ICE3neo w rekordowym czasie ruszają na tory
Nowe pociągi dużych prędkości Siemensa – ICE3neo w rekordowym czasie ruszają na tory
Nowe pociągi dużych prędkości Siemensa – ICE3neo w rekordowym czasie ruszają na tory
Nowe pociągi dużych prędkości Siemensa – ICE3neo w rekordowym czasie ruszają na tory
Nowe pociągi dużych prędkości Siemensa – ICE3neo w rekordowym czasie ruszają na tory
Nowe pociągi dużych prędkości Siemensa – ICE3neo w rekordowym czasie ruszają na tory
Nowe pociągi dużych prędkości Siemensa – ICE3neo w rekordowym czasie ruszają na tory
Nowe pociągi dużych prędkości Siemensa – ICE3neo w rekordowym czasie ruszają na tory
Siemens donosi o swoistym rekordzie w kategorii pociągów dużych prędkości. Nowy pociąg ICE 3neo został oddany do użytku zaledwie dwa i pół roku od złożenia zamówienia przez Deutsche Bahn.
Koleje Niemieckie Deutsche Bahn (DB) wprowadzają na tory najnowszą generację pociągów InterCity Express (ICE) do użytku około tydzień wcześniej niż pierwotnie planowano. Nowy ICE 3neo wyruszył 5 grudnia w inauguracyjny rejs z pasażerami między Frankfurtem nad Menem a Kolonią. Pomimo ograniczeń związanych z pandemią i przerwanych łańcuchów dostaw na całym świecie, produkcja pociągu przez Siemens Mobility odbyła się w rekordowo szybkim dla tego producenta tempie – zaledwie dwa i pół roku po zamówieniu pociągu w lipcu 2020 r.

Odmłodzenie floty dalekobieżnej

DB podkreślają, że dzięki tej inwestycji flota dalekobieżna zostanie odmłodzona i powiększona. Do 2029 r. DB zainwestuje 10 miliardów euro w nowe pociągi, w tym 73 ICE 3neo. Dzięki nowym składom maksymalna prędkość ruchu wzrośnie do 300 km/h, co ma być ważnym czynnikiem w planowanej przez DB krajowej synchronizacji rozkładu jazdy. Łącznie przewoźnik zapewni pasażerom 32 000 dodatkowych miejsc na pokładach ICE 3neo.

– Nowy ICE oznacza postęp na kolei – szybki, cyfrowy, bez barier. Początkowo tutaj między Frankfurtem a Kolonią, wkrótce w całych Niemczech. 73 nowe pociągi z 32 tys. dodatkowych miejsca wniosą znaczący wkład w realizację ogólnokrajowej synchronizacji rozkład jazdy. To przybliży nas o kolejny krok do celu, jakim jest podwojenie liczby pociągów pasażerów w ciągu najbliższych ośmiu lat – powiedział Michael Theurer, parlamentarny sekretarz stanu przy federalnym ministrze ds. Transport cytowany w komunikacie.

– Razem z Deutsche Bahn przyspieszamy. Siemens Mobility jeszcze nigdy nie dostarczył tak szybko nowego pociągu ICE. Ten sukces był możliwy przede wszystkim dzięki znakomitej współpracy z DB, ale także ponieważ ICE 3neo jest oparty na naszej sprawdzonej platformie Velaro. Mimo że zbudowaliśmy i dostarczyliśmy pociąg w rekordowym czasie, byliśmy w stanie wprowadzić do pociągu wiele innowacji, które jeszcze bardziej zwiększą komfort pasażerów – dodał Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Inauguracja jeszcze przed nowym rozkładem


5 grudnia 2022 r. pociąg ICE 3neo zainaugurował obsługę pasażerów między Frankfurtem nad Menem a Kolonią. Wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy w grudniu pasażerowie będą mogli skorzystać z nowych pojazdów w regularnych kursach między Dortmundem, Kolonią i Frankfurtem nad Menem, aż do Monachium w uwzględnieniem nowej szybkiej trasy między Wendlingen – Ulm. Od 2024 roku ICE 3neo będą działać także na trasach międzynarodowych do Belgii i Holandii.

Z miejscem na osiem rowerów w każdym pociągu, nowy ICE będzie pierwszym pociągiem dużych prędkości osiągającym prędkość do 300 km/h, przystosowanym do przewozu rowerów. Nowe LED-owe wyświetlacze rezerwacji pokażą wszystkie zarezerwowane i wolne miejsca.

W pociągach ICE3neo znajdą się także specjalne powłoki okienne, znane m.in. z pojazdów Desiro dla RRX, poprawiające jakość wykonywania połączeń telefonicznych i internetu. W pojazdach będzie także oświetlenie zmieniające się w zależności od pory dnia oraz gniazdka elektryczne i uchwyty na poduszki przy każdym siedzeniu. Całkowicie nowym rozwiązaniem jest solidna, łatwa w użyciu winda dla na wózkach, zainstalowana przy drzwiach zarezerwowanych wyłącznie dla pasażerów z niepełnosprawnością – informuje producent pociągów.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony