Partnerzy serwisu:

Nowe piętrowe pociągi push-pull dedykowane głównie obsłudze Warszawy

Michał Szymajda 22.11.2021 12k

Nowe piętrowe pociągi push-pull dedykowane głównie obsłudze Warszawy
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Wiemy więcej a propos planów wykorzystania nowego taboru piętrowego, jaki kupi PKP Intercity. Nowymi pociągami ma być obsługiwana głównie stolica i linie dojazdowe do niej.
Pytania dotyczące nowego taboru przesłaliśmy zarówno do Ministerstwa Infrastruktury jak i do PKP Intercity. Wiemy, że piętrowe push-pulle, będą wykorzystywane do realizacji połączeń w ramach świadczenia usług publicznych w kategorii IC.

– Obecnie planowane inwestycje zakładają przede wszystkim zakupy pojazdów o prędkości maksymalnej 200 km/h, aby w perspektywie dalszego rozwoju infrastruktury przewoźnik posiadał tabor w pełni wykorzystujący przepustowość sieci – napisał Szymon Huptyś, rzecznik ministerstwa infrastruktury.

Piętrusy do obsługi linii dojazdowych do Warszawy

Jak dodaje, podstawowym założeniem trasowania składów typu push-pull jest realizacja przewozów około-aglomeracyjnych na liniach najbardziej obciążonych przewozami tego typu obecnie i w przyszłości.

– Naturalnym i głównym celem codziennych podróży jest Warszawa. Obecnie obserwujemy istotny udział PKP Intercity w dowozach do Warszawy na linii nr 1 (Łódź, Skierniewice, Żyrardów). Wzrasta udział ruchu około-aglomeracyjnego na linii nr 3 (Kutno, Łowicz, Sochaczew) oraz linii nr 2 (Łuków, Siedlce, Mińsk Mazowiecki). Mając na uwadze dotychczasowe doświadczenia oraz efekty, jakie przyniosą prowadzone prace modernizacyjne na liniach kolejowych, planowane jest uruchamianie składów piętrowych na wszystkich liniach wlotowych do Warszawskiego Węzła Kolejowego z kierunku Łodzi, z kierunku linii nr 9 (Gdynia/Olsztyn), z kierunku linii nr 8 (Kraków – Kielce – Radom), z kierunku linii nr 7 (Lublin), z kierunku linii nr 6 (Białystok), linii nr 3 (Bydgoszcz – Toruń – Włocławek – Kutno) oraz linii nr 2 (Terespol – Biała Podlaska – Łuków – Siedlce) – napisał rzecznik. Intercity doprecyzowuje tą informację.

– Składy push-pull, według obecnych planów, będą przeznaczone do obsługi połączeń m.in. w relacjach z Łodzi do Warszawy i do Gdyni czy z Olsztyna do Krakowa przez Warszawę – napisało biuro prasowe spółki.

PKP Intercity podkreśla ponadto, że wybór rozwiązania w postaci składów push-pull pozwoli na elastyczne zarządzanie zestawieniami pociągów, a co za tym idzie na dostosowanie długości pociągów przewoźnika do aktualnego popytu na usługi. Odpowiada też, dlaczego przewoźnik oczekuje dopuszczenia do ruchu wyłącznie na terenie Czech, a nie np. w krajach bałtyckich, dokąd za dwa lata mają dotrzeć pociągi PKP Intercity.

– Nasze analizy wskazują, że w relacjach z krajami bałtyckimi nie przewiduje się intensywnych potoków pasażerskich, dla których konieczne byłoby zastosowanie składów piętrowych – czytamy w odpowiedzi.

Bez barowego, za to z automatami

W nowych piętrowych push-pullach nie będzie aneksu barowego, jak we Flirtach czy Dartach. Będą za to automaty do sprzedaży przekąsek i napojów.

– Przeznaczenie części powierzchni pociągów piętrowych na przedział barowy czy restauracyjny kolidowałoby z podstawowym przeznaczeniem tego typu taboru, którym jest przewiezienie w komfortowych warunkach maksymalnej liczby pasażerów bez wykorzystania składów dłuższych niż perony na trasie przejazdu. PKP Intercity planuje zapewnienie usługi gastronomicznej w składach push-pull w postaci zastosowania maszyn vendingowych jako rozwiązania optymalnego – powiedział Szymon Huptyś.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony