Partnerzy serwisu:

Nowe Pesy zadebiutowały w RegioJet [zdjęcia]

Michał Szymajda 12.12.2022 5,6k

arrow
arrow
Nowe Pesy zadebiutowały w RegioJet [zdjęcia]
Elf.eu w RegioJet Fot. Jan Sůra, zdopravy.cz
Nowe Pesy zadebiutowały w RegioJet [zdjęcia]
Nowe Pesy zadebiutowały w RegioJet [zdjęcia]
Nowe Pesy zadebiutowały w RegioJet [zdjęcia]
Dwuczłonowe zespoły trakcyjne Pesa Elf.eu zadebiutowały w ruchu u czeskiego przewoźnika RegioJet. Prywatny operator, który realizuje misję publiczną w kilku regionach Czech, kupił siedem takich jednostek.
Fabrycznie nowe zielono-żółte Pesy wyjechały w swój pierwszy kurs z pasażerami 11 grudnia, z momentem wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy (zmienił się on tego dnia w całej Europie, a więc także w Czechach). Pojechały po zelektryfikowanej trasie z Usti nad Labem do stacji Decin Vychod. Jak napisał czeski dziennikarz Jan Sůra z portalu zdopravy.cz, który wybrał się w kurs pojazdem, „przejazd był komfortowy, chociaż pojazd ma choroby wieku dziecięcego”. W pojeździe nie działała bowiem toaleta, były też drobne problemy z otwarciem drzwi. Dziennikarz zaznacza, że „wobec jednostek serii 628 (spalinowe pojazdy tej serii wcześniej kursowały na tej trasie – dop. red.), to skok jakościowy o kilka poziomów”.

11 grudnia na linii znalazło się kilka nowych zespołów trakcyjnych Elf.eu. Polacy mieli okazję zobaczyć pociąg podczas targów Trako 2021 w Gdańsku, gdzie cieszył się sporym zainteresowaniem.
Nowe pociągi Elfy.eu są dwuczłonowe, ale przewoźnik zastrzegł sobie wyjątkową możliwość szybkiego wydłużenia pojazdu o dodatkowy człon – w zależności od potrzeb. Jednostki są dwusystemowe (przystosowane do sieci trakcyjnej prądu stałego i zmiennego występujących w Czechach), z uwagi na dwa systemy napięcia istniejące w Czechach.

Ich prędkość maksymalna to 160 km/h. Pojazd jest niskopodłogowy, wysokość niskiej części podłogi i przedsionków wejściowych wynosi 600 mm nad główką szyny. Drzwi wyposażone są w stopień pomocniczy na wysokości 400 mm. Oprócz krajowego systemu sygnalizacji pojazd wyposażony jest również w europejski system sygnalizacji ETCS. Posiadają wygodne fotele i wygodne, ergonomiczne wnętrze. Są miejsca na wózki i rowery.

Co najbardziej odróżnia, oprócz designu, Elfy dla RegioJet od produkowanych na rynek polski? To, że każdy z dwóch wagonów jednostki posiada swoje osobne wózki. W Polsce zamawiający kupują niemal wyłącznie pojazdy z wózkami Jacobsa (wspólnymi dla dwóch członów).

Więcej zdjęć z pierwszego dnia kursowania zespołu trakcyjnego dla RegioJet można zobaczyć na portalu zdopravy.cz
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony