Partnerzy serwisu:

Nowe perony w Bierzwinku i Rębuszu na linii Poznań – Szczecin [zdjęcia]

inf. pras. 19.04.2022 1,6k

arrow
arrow
Nowe perony w Bierzwinku i Rębuszu na linii Poznań – Szczecin [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowe perony w Bierzwinku i Rębuszu na linii Poznań – Szczecin [zdjęcia]
Nowe perony w Bierzwinku i Rębuszu na linii Poznań – Szczecin [zdjęcia]
Nowe perony w Bierzwinku i Rębuszu na linii Poznań – Szczecin [zdjęcia]
Nowe perony w Bierzwinku i Rębuszu na linii Poznań – Szczecin [zdjęcia]
Nowe perony w Bierzwinku i Rębuszu na linii Poznań – Szczecin [zdjęcia]
– Nowe perony w Bierzwniku i Rębuszu zapewniają wygodniejsze podróże na linii kolejowej z Poznania do Szczecina – informuje PKP PLK.
Perony w Bierzwniku i Rębuszu zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano wygodne dojścia do peronów i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Obok peronów są stojaki na rowery, dzięki którym osoby podróżujące koleją, mogą połączyć dwa ekologiczne środki transportu.

W 23 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem można wygodniej wsiadać do pociągów z nowych peronów. Nowe perony są w Podleścu, Mierzęcinie, Bierzwinku, Rębuszu, Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach, Morzycy, Kolinie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Modernizacja zwiększy komfort podróży na ponad 30 stacjach i przystankach.

Na 190 km trasie Poznań – Szczecin, rozkładowe przejazdy pociągów i roboty zapewnia odpowiednia, etapowa organizacja inwestycji. Dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania są już gotowe m.in. na szlakach Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno oraz Reptowo – Szczecin Dąbie, a jeden tor m.in. na odcinkach Drawiny – Dobiegniew, Dobiegniew – Rębusz, Choszczno – Dolice i Stargard – Reptowo.

Poziom bezpieczeństwa zwiększą zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe. Sprawne przewozy kolejowe zapewni przebudowa mostów i wiaduktów, m.in. nad Wartą, Drawą, Notecią i w Stargardzie.

Czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem skróci się. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi pokonają trasę z prędkością 160 km/h, poniżej 2 godzin. Zwiększy się przepustowość linii - możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewni lepsze warunki przewozu towarów częścią europejskiego korytarza transportowego, prowadzącego z Dolnego Śląska m.in. do zachodniopomorskich portów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie zwiększą bezpieczeństwo.

Inwestycja „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „CEF” („Łącząc Europę”). Podróżni skorzystają z zasadniczych efektów prac w 2023 r.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony