Partnerzy serwisu:

Nowe perony na stacji Rokietnica. Jak idzie modernizacja linii Poznań - Szczecin?

inf. pras. PKP PLK 31.08.2021 4,8k

arrow
arrow
Nowe perony na stacji Rokietnica. Jak idzie modernizacja linii Poznań - Szczecin?
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowe perony na stacji Rokietnica. Jak idzie modernizacja linii Poznań - Szczecin?
Nowe perony na stacji Rokietnica. Jak idzie modernizacja linii Poznań - Szczecin?
Nowe perony na stacji Rokietnica. Jak idzie modernizacja linii Poznań - Szczecin?
Przebudowane perony zapewniają komfortowe podróże z Rokietnicy. Dogodne dojście na pociąg umożliwia nowe przejście podziemne. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapewniają sprawniejsze przejazdy na modernizowanej linii Poznań – Szczecin. Inwestycja za ok. 4,1 mld zł, współfinansowana przez UE z instrumentu „Łącząc Europę”, planowana jest do końca 2022 r.
Zmienia się dostępność do kolei na trasie Poznań – Szczecin. Do pociągów wygodnie wsiadamy w 13 miejscowościach, m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Pamiątkowie, Choszcznie, Kolinie i Szczecinie (Zdunowo). Od 29 sierpnia podróżni łatwiej wsiadają do pociągów również z nowego peronu przy budynku dworca w Rokietnicy. Oczekiwany komfort - podobnie jak na udostępnionym wcześniej sąsiednim peronie - zapewniają wiaty, ławki, jasne oświetlenie i czytelne oznakowanie. Na antypoślizgowej nawierzchni przygotowano ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych. Jeszcze w tym roku zamontowane będą elektroniczne wyświetlacze z informacjami o przyjazdach i odjazdach. Dogodne dojście do nowych peronów umożliwia nowe przejście podziemne. Dla podróżnych o ograniczonych możliwościach ruchowych przygotowano pochylnie.

Kolejne zmodernizowane perony i tory już wkrótce

Jesienią dostępne będą kolejne nowe perony m.in. w Szamotułach, Wronkach i Pęckowie. Na modernizowanej linii Poznań – Szczecin podróżni zyskują 63 nowe perony na 32 stacjach i przystankach.

Przy utrzymanym ruchu pociągów na ok. 190 kilometrowej trasie z Poznania do Szczecina etapowo wymieniane są tory, sieć trakcyjna i montowane nowoczesne urządzenia sterowania. Nowe tory są m.in. na odcinku Poznań Główny – Rokietnica, Dobiegniew – Bierzwnik i Reptowo – Szczecin Dąbie. Dla sprawnych i bezpiecznych przejazdów przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe oraz mosty m.in. nad Wartą, Notecią i wiadukty w Stargardzie.

Płynny ruch pociągów i realizację inwestycji zapewnia tymczasowy objazd kolejowy, w okolicy Krzyża Wielkopolskiego. Tzw. bajpas na nasypie wzdłuż modernizowanej linii Poznań – Szczecin umożliwia sprawne przejazdy bez komunikacji zastępczej w trakcie przebudowy wiaduktu kolejowego nad linią Tczew – Kostrzyn nad Odrą.

Koniec prac w grudniu 2022

Dzięki inwestycji, po uzyskaniu wymaganych certyfikatów, najszybsze pociągi pokonają trasę Poznań – Szczecin poniżej 2 godz., nawet o 50 min. krócej niż przed rozpoczęciem prac. Zmodernizowana trasa umożliwi przejazdy z prędkością 160 km/h większej liczby składów oraz zapewni lepsze warunki przewozu towarów na ważnym europejskim korytarzu transportowym m.in. na odcinku z Dolnego Śląska do Pomorza Zachodniego.

PKP Polskie Linie Kolejowe realizują projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” za ok. 4,1 mld zł z wykorzystaniem środków instrumentu Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ok. 1,8 mld zł. Jedna z największych inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego planowana jest do końca 2022 r., natomiast zakończenie prac na wielkopolskim odcinku (Poznań Główny – Wronki) przewidywane jest w grudniu br.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony