Partnerzy serwisu:

Kto zbuduje nowe perony między Zawierciem a Dąbrową Górniczą?

mj,jm/Rynek Kolejowy 17.05.2017 869

Kto zbuduje nowe perony między Zawierciem a Dąbrową Górniczą?
Fot. Loxley, CC BY-SA 3.0
PKP PLK zamierzają poprawić przepustowość linii z Zawiercia do Dąbrowy Górniczej. W planach jest dobudowa trzech jednokrawędziowych peronów na trzech przystankach przy linii kolejowej nr 186. W przetargu na wykonawstwo złożono cztery oferty.
PKP PLK rozpisały przetarg, którego przedmiotem zamówienia jest poprawa przepustowości na ciągu E65 na odcinku Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, poprzez zabudowę dodatkowych peronów na linii kolejowej nr 186 –biegnącej wspólnie z linią nr 1. Zadanie realizowane jest w ramach projektu „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”.

Przetarg prowadzony jest w systemie „projektuj i buduj”, co oznacza, że wykonawca najpierw przygotuje dokumentacje projektową, na podstawie której przystąpi w kolejnym etapie do realizacji robót. Zakres dotyczyć będzie takich branż jak obiekty obsługi podróżnych, telekomunikacja, elektroenergetyka trakcyjna oraz kolizje z sieciami zewnętrznymi.

Prace obejmą ok. 17-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 186 Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice od km 274,855 do km 291,722, zlokalizowanego na terenie województwa śląskiego. Do zadań wykonawcy należeć będzie budowa nowych peronów na przystankach osobowych Wiesiółka, Chruszczobród i Dąbrowa Górnicza Sikorka. Firma będzie zobowiązana wybudować zewnętrzne, jednokrawędziowe perony dostosowane do parametrów obowiązujących przepisów. Oznacza to, że ich nowa wysokość wyniesie 0,76 metra, a długość – 200 metrów. Nawierzchnia zostanie utwardzona płytami betonowymi. W Wiesiółce nowy peron znajdzie się przy torze nr 1 tuż na wysokości peronu przy torze nr 2, w Chruszczobrodzie peron zewnętrzny znajdzie się przy torze nr 4, zaś w Dąbrowie Górniczej Sikorce – wzdłuż toru nr 4. Dodatkowo w Wiesiółce przewidziano wydłużenie peronu przy torze nr 2 o 50 metrów.

Na peronach znajdzie się pełne wyposażenie małej architektury. Pojawią się wiaty, ławki, kosze na śmieci, gabloty informacyjne oraz pełne oznakowanie. Budowa nowych peronów pociągnie za sobą konieczność przebudowy urządzeń sieci trakcyjnej nad układem torowym.

Prace mają zostać zakończone do 31 października 2017 r. Wadium w tym przetargu wynosi 90 tys. zł. Składanie ofert trwa do 16 maja 2017 roku. Cena w kryteriach oceny stanowi 90%. Resztę punktów wykonawcy uzyskają za termin gwarancji na roboty budowlane.

Aktualizacja: Cztery oferty na wykonanie

16 maja PLK otworzyła oferty w postępowaniu. W budżecie opiewającym na 2,952 mln złotych brutto mieści się tylko jedna z nich, którą złożył Wizbud (2,916 mln złotych). Pozostałe oferty złożyły: ZUE, EL–IN oraz Częstobud. Termin wykonania zamówienia pozostaje bez zmian – jest to koniec października.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony