Partnerzy serwisu:

Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]

mj / inf. prasowa 02.02.2017 30

arrow
arrow
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Wołomin Słoneczna Fot. PKP PLK
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Nowe perony na linii wołomińskiej [zdjęcia]
Trwają prace związane z modernizacją odcinka Warszawa Rembertów – Wołomin na linii Rail Baltica. Pasażerowie już mają szansę korzystać ze zmodernizowanych stacji i przystanków, na których postawiono wiaty inspirowane historycznymi zadaszeniami, które tutaj wcześniej przed remontem się znajdowały. W trakcie prac są także trzy nowe przeprawy przez tory.
Korzystną i jedną z najistotniejszych zmian dla osób dojeżdżających do stolicy z podwarszawskich miejscowości jest dobudowanie drugiej pary torów na odcinku od Zielonki do Wołomina. Dzięki nim ruch podmiejski zostanie oddzielony od ruchu pociągów dalekobieżnych, co pozwoli na zwiększenie przepustowości linii. Pociągi będą mogły kursować sprawniej i maksymalnie ograniczone zostaną zmiany w rozkładzie.

Jak informuje PKP PLK, pasażerowie korzystają już ze zmodernizowanych peronów na przystankach w Wołominie Słonecznej, Kobyłce i Kobyłce Ossowie oraz na stacjach w Wołominie i Zielonce. Obiekty są już wyposażone w wiaty, oświetlenie, ławki i antypoślizgową nawierzchnię. Zaś w połowie roku obiekty będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Do dyspozycji podróżnych będą oddane także podziemne przejścia i windy.

Jednocześnie wykonawca prowadzi prace przy budowie trzech skrzyżowań bezkolizyjnych. Efektem budowy tuneli będzie wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz zwiększenie płynności ruchu samochodowego w Wołominie i Zielonce.

Prace na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka są realizowane w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne)”. Po zakończeniu modernizacji najszybsze dalekobieżne pociągi pasażerskie rozpędzą się na trasie 160 km/h, natomiast towarowe pojadą z prędkością do 120 km/h. Całkowity koszt robót na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to ponad 2 miliardy złotych.

Modernizacja linii kolejowej E75 na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) obejmuje aż 60 obiektów inżynieryjnych (wymiana, remont lub budowa nowych), w tym 10 wiaduktów kolejowych, 3 wiadukty drogowe, 9 mostów kolejowych, 7 przejść pod torami, 19 przepustów, 11 przepustów dla płazów z konstrukcjami naprowadzającymi i 1 przejście dla zwierząt średnich. Modernizowane są wszystkie przejazdy kolejowe położone na tym odcinku linii. Niektóre z przejazdów są zlikwidowane, a w ich miejsce powstają bezkolizyjne skrzyżowania w postaci wiaduktów lub tuneli. Całkowity koszt robót na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to ponad 2 miliardy złotych.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony