Nowe perony między Poznaniem a Wronkami
inf. pras., oprac. ms. ⚫ 26.10.2021 ⚫
2,3k

Peron we WronkachFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły budowę nowych peronów w Pęckowie i kończą przebudowę dwóch nowych we Wronkach na magistrali Poznań – Szczecin.
– Wygodniejszy dostęp do kolei zapewniają oba zmodernizowane perony w Pęckowie i jeden w pełni przebudowany peron we Wronkach. Wyższe obiekty ułatwiają wsiadanie do pociągów. Przygotowano wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Jeszcze w tym roku zamontowane będą wyświetlacze informujące o przyjazdach i odjazdach. Z myślą o osobach niewidomych na antypoślizgowej nawierzchni są ścieżki naprowadzające. Dostęp w Pęckowie do peronów wszystkim podróżnym umożliwiają pochylnie. We Wronkach kończą się prace w przejściu podziemnym. Obecnie do pociągów prowadzi odpowiednio przygotowane i zabezpieczone tymczasowe przejście w poziomie torów. Na stacji będzie również zadaszenie na sąsiednim peronie – poinformował Radosław Śledziński z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Warto zaznaczyć, że Pęckowo przestało być stacją, podobnie jak Poznań Wola.
Jak informuje zarządca infrastruktury, w najbliższych tygodniach planowane jest udostępnienie kolejnego, nowego peronu w Szamotułach (od strony budynku dworca) i przejścia podziemnego z trzema windami na stacji. Podobny standard podróżni zyskali już na wszystkich stacjach i przystankach między Poznaniem a Wronkami, m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Rokietnicy, Pamiątkowie i Baborówku.
Na niemal całym ok. 50-km odcinku między Poznaniem a Wronkami pociągi jeżdżą już po dwóch nowych torach, pod nową siecią trakcyjną. Zamontowane są nowoczesne urządzenia sterowania. Zasadnicze roboty na odcinku Poznań – Wronki zakończą się w 2021 roku. Zaawansowane są też prace na odcinku do Krzyża. Znacznie gorzej jest natomiast od Krzyża do Szczecina, gdzie prace są opóźnione w stosunku do harmonogramu, o czym piszemy tutaj.
Jak informuje zarządca infrastruktury, w najbliższych tygodniach planowane jest udostępnienie kolejnego, nowego peronu w Szamotułach (od strony budynku dworca) i przejścia podziemnego z trzema windami na stacji. Podobny standard podróżni zyskali już na wszystkich stacjach i przystankach między Poznaniem a Wronkami, m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Rokietnicy, Pamiątkowie i Baborówku.
Na niemal całym ok. 50-km odcinku między Poznaniem a Wronkami pociągi jeżdżą już po dwóch nowych torach, pod nową siecią trakcyjną. Zamontowane są nowoczesne urządzenia sterowania. Zasadnicze roboty na odcinku Poznań – Wronki zakończą się w 2021 roku. Zaawansowane są też prace na odcinku do Krzyża. Znacznie gorzej jest natomiast od Krzyża do Szczecina, gdzie prace są opóźnione w stosunku do harmonogramu, o czym piszemy tutaj.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |