Partnerzy serwisu:

Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później

inf. pras. oprac. jm 13.06.2019 57

arrow
arrow
Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później
Fot. PKP PLK
Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później
Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później
Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później
Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później
Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później
Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później
Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później
Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później
Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później
Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później
Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później
Modernizacja linii ze Szczytna do Ełku zakończy się później
PKP Polskie Linie Kolejowe podsumowuje prace wykonane na linii Szczytno – Ełk. Zarządca infrastruktury informuje, że prace zakończą się dopiero za rok, choć pierwotnie podawał termin na koniec 2019 r. 
Jak informuje PLK, perony w Piszu, Rucianem-Nidzie, Szerokim Borze i Kolonii już czekają na pasażerów, a na stacji w Szczytnie widać nową konstrukcję. Budowane są perony w Spychowie, Świętajnie i Jerutach. Między Szczytnem a Piszem nowe tory zostały ułożone przez pociąg do potokowej wymiany nawierzchni SUM. - Nowe szyny przytwierdzono do 95 tys. podkładów. Teraz na tor trafia tłuczeń – już użyto 130 tys. ton (to tyle co 6,5 tys. samochodów ciężarowych) - informuje PKP PLK.

Prace na linii jednotorowej wymagały zamknięcia. Obecnie zapewniona jest komunikacja autobusowa, ale PLK uważa, że na przełomie sierpnia i września na trasie Szczytno – Pisz pojadą pociągi - zgodnie z planem. Zaskakuje jednak informacja, o oddaniu odcinka Pisz – Ełk w II kwartale 2020 roku. To o pół roku później, niż zakładano. PLK nie przyznaje się wprost do opóźnienia, podaje jedynie,że "na tym dystansie [sic] niezbędne są dodatkowe prace – kompleksowa wymiana konstrukcji na dwóch mostach w Piszu i Ełku" oraz że "zakres robót określiła specjalnie przeprowadzona ekspertyza".

Modernizacja linii kolejowej 219 Olsztyn – Ełk na odcinku Szczytno – Pisz – Ełk realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie mają pojechać z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2h. 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony