Partnerzy serwisu:

Trwają prace między Lubartowem a Parczewem [zdjęcia]

inf. pras 03.02.2021 32

arrow
arrow
Trwają prace między Lubartowem a Parczewem [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Trwają prace między Lubartowem a Parczewem [zdjęcia]
Trwają prace między Lubartowem a Parczewem [zdjęcia]
Trwają prace między Lubartowem a Parczewem [zdjęcia]
Trwają prace między Lubartowem a Parczewem [zdjęcia]
Trwają prace między Lubartowem a Parczewem [zdjęcia]
Trwają prace między Lubartowem a Parczewem [zdjęcia]
Trwają prace między Lubartowem a Parczewem [zdjęcia]
Trwają prace między Lubartowem a Parczewem [zdjęcia]
Trwają prace między Lubartowem a Parczewem [zdjęcia]
Trwają prace między Lubartowem a Parczewem [zdjęcia]
Jak informuje PKP PLK, prace między Lubartowem a Parczewem objęły dwustumetrowy most nad Wieprzem, wymieniane są tory, widać efekty prac na przystankach Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. PKP Polskie Linie Kolejowe realizują inwestycję za 90 mln zł, współfinansowaną ze środków RPO woj. lubelskiego.
Jak informują PKP PLK, przebudowywane są przystanki Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. Ustawiono już ścianki peronowe, zamontowano kable i słupy oświetleniowe. Układana jest antypoślizgowa nawierzchnia. Perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. 

Dwustumetrowy most nad rzeką Wieprz w Lubartowie jest największym i najważniejszym obiektem inżynieryjnym na odcinku Lubartów – Parczew. Wzmacniana jest konstrukcja przeprawy. Część stalowej kratownicy pokryto już powłoką antykorozyjną. Remontowane są podpory i przebudowywane przyczółki. Po pracach na moście zostanie ułożony nowy tor. Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd składów towarowych o większym nacisku – do 221 kN/oś. W efekcie kolejowy transport stanie się bardziej efektywny. Prace obejmują też 14 innych obiektów inżynieryjnych, w tym 8 mostów.

Roboty są realizowane na ponad 26 km linii. Na odcinku Lubartów – Brzeźnica Bychawska wykonawca montuje nowe szyny i podkłady. Specjalistyczne maszyny uzupełniają tłuczeń i podbijają tor. Na kolejnym odcinku między Brzeźnicą a Parczewem demontowany jest stary tor i przygotowywany jest teren pod nowy. Postępuje demontaż peronów na przystankach Gródek i Zabiele.

Jak dodaje PLK, w ramach inwestycji zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Parczew Kolejowa Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica. Dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie zwiększą dostęp do kolei. Projekt obejmuje również przystanek Ciecierzyn na odcinku Lublin - Lubartów. Z nowego peronu w Ciecierzynie podróżni korzystają już od grudnia ubiegłego roku. Dzięki przebudowie układu torowego między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h.

Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugie półrocze 2021 r. Podczas prac na jednotorowej linii obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa. 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony