Partnerzy serwisu:

Pięć firm chce opracować wstępne studium nowych linii kolejowych w Małopolsce [oferty]

Jakub Madrjas 12.11.2019 225

arrow
arrow
Pięć firm chce opracować wstępne studium nowych linii kolejowych w Małopolsce [oferty]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Pięć firm chce opracować wstępne studium nowych linii kolejowych w Małopolsce [oferty]
Pięć firm chce opracować wstępne studium nowych linii kolejowych w Małopolsce [oferty]
PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na opracowanie wstępnego studium wykonalności dla nowych inwestycji w Małopolsce i na obszarze krakowskiego węzła kolejowego. 
PKP PLK podpisała już umowy na wstępne studia wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Ogłoszono też postępowanie na opracowanie przedwstępnego studium wykonalności dla poznańskiego węzła kolejowego. Analogiczne opracowanie PKP PLK zamawia też dla Krakowa, ale w tym wypadku ma ono objąć szerszy obszar - całej Małopolski.

Jak czytamy w opisie przedmiotu zamówienia, głównym celem projektu jest “opracowanie spójnej i skonsultowanej z właściwymi organizatorami transportu lub przewoźnikami koncepcji rozwoju infrastruktury kolejowej w Małopolsce ze szczególnym uwzględnieniem aglomeracji krakowskiej w celu zapewnienia możliwości zaspokojenia perspektywicznych potrzeb przewozowych w ruchu pasażerskim i towarowym na tym obszarze”. Podobnie jak w pozostałych opracowaniach, tu również mają powstać m. in. model mikrosymulacyjny, koncepcja układów torowych oraz scenariusze inwestycyjne.  W przypadku inwestycji do przeanalizowania, wymieniono m. in. :

  • Dobudowę drugiej pary torów na odcinkach Kraków Główny – Kraków Batowice, Kraków Batowice – Kozłów, Kraków Bieżanów – Podłęże wraz z włączeniem w nowoprojektowaną linię kolejową „Podłęże – Piekiełko”, Kraków Mydlniki – Krzeszowice – Jaworzno Szczakowa, Podłęże – Tarnów
  • Dobudowę dodatkowego toru na odcinkach Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów,
  • Dobudowę trzeciego toru na odcinku Kraków Bonarka – Skawina
  • Dobudowę drugiego toru na odcinku Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek, Nowy Targ – Zakopane,
  • Umożliwienie uruchomienia pociągów pasażerskich na liniach nr 95 oraz nr 100, na linii nr 947 do Łęgu wraz z przedłużeniem jej do Placu Centralnego,przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na linii nr 103 Trzebinia - Wadowice
  • Budowę nowych linii kolejowych:Zastów – Kazimierza Wielka, Pieczyska – Borowa Górka, Spytkowice Kępki – Miejsce, Kraków Opatkowice – Kraków Balice, Kraków Lotnisko – Zabierzów, Moszczenica Małopolska – Gorlice, Kraków - Myślenice, Miechów – Charsznica – Kozłów, jako obejścia tunelu kolejowego pod Białą Górą, Kraków Główny – Olkusz (z uwzględnieniem ruchu pociągów dużych prędkości i połączenia z linią nr 4 CMK) oraz alternatywnie inne warianty obsługi kolejowej Olkusza poprzez m.in.: budowę łącznicy pomiędzy linią 133 a linią 156 (ominięcie Jaworzna Szczakowej), oraz budowę linii Olkusz – Trzebinia Siersza wraz z modernizacją linii 114 Trzebinia – Trzebinia Siersza.
Katalog opcji inwestycyjnych nie jest zamknięty. Na etapie konsultacji może on ulec modyfikacjom. Projekt będzie konsultowany m. in. z samorządem i spółką CPK. Przetarg ogłoszony został we wrześniu, ale niedawno zmieniono termin składania ofert na 8 listopada 2019 roku. Szacunkowa wartość zamówienia to 5 mln złotych netto. Realizację przewidziano na okres 1290 dni.

Aktualizacja: Otwarcie ofert

Po otwarciu kopert okazało się, że wpłynęło pięć ofert. Złożyły je: Infra CD (6,1 mln zł brutto), WYG (5,1 mln), IMS (10,9 mln), Multiconsult (5,2 mln) i BBF (6,1 mln - identyczna jak Infra CD, obie warte dokładnie 6,0855 mln zł brutto). Budżet PLK wynosi 6,15 mln zł brutto. 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Nowe linie kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony