Partnerzy serwisu:

Nowe Impulsy na śląskich torach

Newag 04.05.2015 234

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-05-04 10:21:45 Autor: Wieńczysław Nieszczególny
---.sileman.net.pl
Ciekawe ile razy w tym roku będą myte te Impulsy. Obstawiam, że już w lipcu będą czarne jak święta ziemia
2015-05-04 10:46:19 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
W końcu odpowiedni tabor na linie Katowice - Kraków. Parametry linii zostaną w pełni wykorzystane:)
2015-05-04 10:47:33 Autor: Kflik
---.60.129.178
Wszystko pięknie tylko Katowice - Kielce mógłby jechać do Kędzierzyna Koźla (łącząc obecnie istniejące pociągi) bo obecnie w Katowicach jest pocięte skomunikowanie przez to (raz nawet skomunikowania nie ma a kiedyś był pociąg Gliwice - Zawiercie, zamiast zrobić Gliwice - Zawiercie - Kielce pocięto relację w Katowicach).

Dodatkowo w Kędzierzyna jest szopa PR - byłaby prostsza obsługa, a połączenie bezpośrednie z Kędzierzyna do Katowic też się przyda.
2015-05-04 11:01:19 Autor: RT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Impulsy zakupione przez Śląsk wożą tylko ludzi z ościennych województw. Składy są pełne między Krakowem i Trzebinią. Z Katowic wyjeżdżają i wracają puste,a mieszkańcy Śląska cisną się w starych składach.
2015-05-04 11:20:33 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
RT

Cisną się? Te impulsy są ciaśniejsze niż EN57. Mała ilość drzwi i ciasno stłoczone siedzenia raczej nie są stworzone do ruchu aglomeracyjnego.
2015-05-04 12:01:44 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ RT

Tak bardzo pragnęli Nofey Yakości, to teraz niech się cisną w starych zwykłych EN57, he, he, he ;) Jakoś ja też jestem mieszkańcem rzeczonego województwa, a KŚ nie chciałem, nie chcę i chcieć nie będę, a fakt obsługi Kielc via CMK, czy pociągów do Krakowa, przez Impulsy jadące w obsłudze (wreszcie) jakichś normalnych ludzi z PR bardzo mi odpowiada :)))

Choć muszę się przyznać, że wczoraj byłem zmuszony awaryjnie kupić bilet w kasie znienawidzonych KŚ (oczywiście nie na ich pomylone puciongi, a na iR), a wcześniej w kasie PICU, ale ten ostatni nie dla siebie, więc jakoś mnie to ratuje przed potępieniem ;)
2015-05-04 13:01:23 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@Goral: a ja wbrew swoim wcześniejszym planom pojechałem na popijawę do Krynicy "Jaworzyną" a nie "Reglami", bowiem na te ostatnie nie mogłem zdążyć w Bydgoszczy jadąc z Kołobrzegu via Piłę i Chojnice. Przynajmniej kiblowałem nad ranem w Krakowie zaledwie niespełna dwa kwadranse a nie długie godzinny, do czego byłbym zmuszony w poprzednich latach przesiadając się ze "Szmonciaka" bowiem ruszający z Krakowa wczesnoporanny PICny "Poprad nie był skomunikowany z niczym, Rzeczywiście na "Jaworzynę" wystawiono przyzwoity tabor (EN77, choć miałem cichą nadzieję na najnowszego Impulsa). Do tego jeszcze jechałem nią na podstawie biletu turystycznego PR obejmującego pociągi IR, bowiem dwa dni wcześniej przemierzyłem "Giewontem" w dwie strony linię Żywiec - Sucha Beskidzka. Jechałem też naonczas jelonkiem na trasie Kalwaria Zebrzydowska-Lanckorona - Wadowice - Bielsko.
Czy taki wkład we wspieranie komunikacji regionalnej w Małopolsce będzie mi policzony, bez względu na to że powrót z Krynicy, jak również nocne transfery między Warszawą i Suchą tudzież Katowicami i Szczecinem, wreszcie Bydgoszczą i Krakowem (via Poznań) odbywałem PICnią a nie Mikolskim Busem, skoro nocnych IR jak nie było tak nie ma?
BTW: czy odniosłem prawidłowe wrażenie że E30 między Krakowem a Tarnowem (i dalej) babrze Trupol? Widziałem jeden pojazd z logo tej dziadowskiej firemki, rzecz jasna drogowy. Do tego jeszcze obrazki jakże znajome z linii Tłuszcz - Łochów oraz Rembertów - Zielonka: podkłady poukładane w sterty, jakby dowiezione traktorkiem, ułożone odcinki nowego toru przeplatające się z miejscami gdzie dopiero zdjęto stare podtorze. No i ślimaczący się już nie pamiętam jak długo remont: ciekawe kiedy wystąpią o zgodę na całkowite zamknięcie ruchu, także tam gdzie jeden tor już ułożono.
2015-05-04 13:11:33 Autor: RT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@goral
Słowa nie napisałem o KŚ tyko o finansowaniu przez Śląsk transportu kolejowego w innych województwach.
2015-05-04 14:48:01 Autor: ceglev
---.internetdsl.tpnet.pl
co to za atrakcja skoro w tych połączeniach są inne (wyższe !!!) ceny, jechałem "krótkim" Elfem woj. świętokrzyskiego z D.G. do Zawiercia, bilety PR nie akceptują biletów KŚ, a bilety PR są droższe od biletów KŚ na tym samym odcinku - dlaczego nie są w tej samej cenie na obszarze województwa na liniach pokrywających się, przecież na odcinku Katowice-Zawiercie zatrzymują się na wszystkich stacjach (KŚ do Częstochowy oraz PR do Kielc) ???
2015-05-04 15:32:28 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Wszystko fajno, tylko że ta informacja jest lekko spleśniała.
Impulsem z nowej transzy (konkretnie EN63a-023 na R 34308) jechałem na trasie z Krakowa do Katowic już 28 marca tego roku. Pachniał wtedy nowością. Jest najskromniej wyposażony z testowanych przez mnie wydań tego pojazdu, nie ma np pochylanych oparć. Choć to akurat jest bez większego znaczenia, bo rzędy siedzeń w Impulsach są rozstawione tak ciasno, że nie ma szansy fotela rozłożyć nawet jak jest możliwość techniczna.
2015-05-04 19:00:33 Autor: swert
---.dynamic.chello.pl
Co niektórych z Kolei Ślaskich wysłał bym do warszawskiej SKMki, żeby zobaczyli jak wygląda czysty i zadbany tabor. Bo możne nie wiedzą.
2015-05-04 19:31:10 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Jak byłem w Warszawie to nie wspominam sobie, żeby EZT SKMW były czyste, a wręcz nawet było dość źle (SKMT jednakże wypada jeszcze gorzej) więc raczej nie jest to wzór do naśladowania.
2015-05-04 23:53:37 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ ceglev

O ile dobrze kojarzę, to taryfa podstawowa KŚ i PR są porównywalne. Po prostu KŚ mają tzw. taryfę liniową, korzystniejszą od taryfy podstawowej PR na pociągi regio. W PR też jest sporo ofert promocyjnych, ale po prostu - jako że wspaniałomyślne władze wojewódzkie pod wodzą Marszałka Pozytywnej Energii w fikuśnej czapeczce postanowiły swego czasu przekazać cały ruch regionalny Nofey Yakości - w pociągach regio "kieleckich" jeżdżących p. Zawiercie tych ofert brak.

Ale i tu problem się w sumie skończył kilka dni temu:

http://kolejeslaskie.com/pl/news/257/honorowanie_biletow_%E2%80%93_zmiany_w_zapisach
2015-05-05 00:00:08 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ RT

A inne województwa finansują transport w naszym - vide choćby opolskie SZT w rel. bezpośredniej Gliwice-Nysa-Brzeg, czy świętokrzyskie Elfy na linii p. Sławków, z Częstochowy p. Koniecpol do Kielc, małopolskie jelonki z Bielska p. Wadowice do Krakowa, czy nawet opolskie zmodernizowane kible z Lublińca do Kluczborka i dalej Wrocławia, a także z Gliwic do Opola/Kędzierzyna i z Kędzierzyna do Raciborza (Wrocławia). Dodatkowo całkiem spory północny fragment woj. śląskiego ma ruch kolejowy dzięki woj. łódzkiemu (Krzepice, Herby Nowe, Strzebiń, Boronów, Panki) i linii do Wielunia obsługiwanej przez PR.
2015-05-05 16:37:40 Autor: RT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Goral
Żadne województwo nie finansuje transportu na Śląsku . Każdy kilometr jazdy PR na Śląsku jest hojnie zapłacony przez UMWŚ.
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony