Partnerzy serwisu:

Nowe Flirty Kolei Mazowieckich jeżdżą pod nadzorem ETCS 2 [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms, 15.12.2020 5,5k

arrow
arrow
Nowe Flirty Kolei Mazowieckich jeżdżą pod nadzorem ETCS 2 [zdjęcia]
Fot. Koleje Mazowieckie
Nowe Flirty Kolei Mazowieckich jeżdżą pod nadzorem ETCS 2 [zdjęcia]
Nowe Flirty Kolei Mazowieckich jeżdżą pod nadzorem ETCS 2 [zdjęcia]
Nowe Flirty Kolei Mazowieckich jeżdżą pod nadzorem ETCS 2 [zdjęcia]
Europejski System Sterowania Pociągiem, czyli European Rail Traffic Management System, to dla polskiej kolei prawdziwa rewolucja. Wdrożenie systemu oznacza przede wszystkim znaczące zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz przepustowości linii. Od 13 grudnia br. wszystkie pojazdy FLIRT3 Kolei Mazowieckich kursujące na linii nr 9 jeżdżą pod nadzorem ETCS Poziomu 2.
Pojazdy FLirt 3 dla mazowieckiego przewoźnika zostały wyposażony w ETCS Guardia. To pokładowy system bezpieczeństwa pociągu opracowany przez spółkę joint venture MerMec i Stadler-AngelStar. Jego zaletą jest to, że obsługuje zarówno poziom 1 i 2 ETCS, jak również konwencjonalny system bezpieczeństwa klasy B. Oznacza to, że pojazd wyposażony w urządzenia pokładowe ETCS może także korzystać z systemów specyficznych dla danego kraju – dla Polski jest to system SHP. Przełączenie systemów odbywa się dynamicznie, bez konieczności zatrzymania pojazdu.

Dla podróżnych prowadzenie ruchu pod nadzorem ETCS to przede wszystkim zdecydowany wzrost poziomu bezpieczeństwa. Jest to możliwe dzięki nadzorowaniu pracy maszynisty przez ten system.

– Zadaniem systemu jest m.in. nadzorowanie decyzji podejmowanych przez maszynistę. Dlatego system ETCS ogranicza do minimum wystąpienie błędu ludzkiego, który jest często przyczyną pierwotną w całym ciągu zdarzeń prowadzących do wypadków kolejowych – przyznają odpowiedzialni za wdrożenie ETCS w Kolejach Mazowieckich Daniel Złotkowski i Mariusz Dąbrowski, maszyniści instruktorzy.

Wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy pociągów Kolei Mazowieckich wszystkie z dotychczas odebranych przez KM pojazdów ezt ER160 Flirt produkcji Stadlera mają możliwość jazdy pod nadzorem ETCS Poziomu 2 (kursujące na linii nr 9). 15 grudnia odbył się odbiór dwóch kolejnych pojazdów, zaś do końca roku przewoźnik odbierze jeszcze jeden pojazd. W sumie na koniec roku będzie dysponował 18 pojazdami tego typu.

– Nasz park taborowy powiększył się o kolejne nowoczesne pojazdy, co naturalnie przekłada się na podwyższenie standardów podróży. Drugi powód to właśnie system ETCS oraz gwarantowany przez niego najwyższy poziom bezpieczeństwa, które w aspekcie jakości podróży zajmuje czołowe miejsce – powiedział Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony