Partnerzy serwisu:

Nowe Flirty Intercity: Czas na testy trakcji mieszanej

Jakub Madrjas, współpraca - łm, ms 13.09.2021 12,1k

arrow
arrow
Nowe Flirty Intercity: Czas na testy trakcji mieszanej
fot. ŁM
Nowe Flirty Intercity: Czas na testy trakcji mieszanej
Nowe Flirty Intercity: Czas na testy trakcji mieszanej
Nowe Flirty Intercity: Czas na testy trakcji mieszanej
Nowe Flirty Intercity: Czas na testy trakcji mieszanej
Trwają testy pierwszego z 12 nowych Flirtów, które zamówiło PKP Intercity. Na czas prób pojazd został oznaczony serią ED150, jednak po dostawach nowe jednostki będą nosić serię ED160, podobnie jak te które już posiada przewoźnik.
W 2019 roku PKP Intercity rozstrzygnęło na korzyść Stadlera przetarg na dostawę 12 kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik posiada już 20 ezetów Flirt. W marcu zakończyła się produkcja pierwszego pojazdu, który udał się na testy na tor Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. W galerii artykułu można zobaczyć aktualne zdjęcia z wrześniowych prób.

Testy mix trakcji

- Stadler testuje w Żmigrodzie pojazd typu Flirt najnowszej generacji wyprodukowany w ramach drugiego zamówienia otrzymanego od PKP Intercity na 12 takich pojazdów. Aktualnie trwają testy hamulca oraz systemu informacji pasażerskiej podczas jazd w trakcji podwójnej. Kolejnym etapem będą testy mix trakcji (mieszanej z jednostką z poprzedniej serii - przyp. JM). Ich zakończenie jest planowane w październiku 2021 - poinformowała nas rzeczniczka Stadlera Marta Jarosińska.

Jak zapewniła, realizacja projektu przebiega sprawnie, a współpraca z zamawiającym jest bardzo dobra. Natomiast proces dopuszczenia do ruchu jest prowadzony według nowych zasad. - Jesteśmy na to przygotowani i mamy nadzieję, że również ten proces przebiegnie bezproblemowo - dodała.

ED160-021, ED160-022 (…) ED160-032

Nowy pojazd oznaczony został serią ED150; jak się okazuje - tymczasowo. - Nowe pojazdy Flirt dla PKP Intercity otrzymały oznaczenie ED150 na czas testów. Po ich zakończeniu i uzyskaniu homologacji będą oznaczone jako ED160, a numeracja pojazdów będzie kontynuowana od 021 do 032 w stosunku do już posiadanej serii pojazdów - poinformowała “Rynek Kolejowy” rzeczniczka PKP Intercity Katarzyna Grzduk.

Według pierwotnych założeń, dostawa pierwszych dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych miała nastąpić w ciągu 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy, czyli w lutym 2021 roku. Jak tłumaczy rzeczniczka Stadlera, opóźnienie wynika z problemów z dostawami komponentów spowodowanych pandemią. - Trwają uzgodnienia dotyczące zmiany terminu przekazania pierwszych pojazdów Flirt przewoźnikowi - informuje.

Nowy Flirt zostanie zaprezentowany na targach Trako.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony