Partnerzy serwisu:

Nowe barwy EN57 Przewozów Regionalnych

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 07.09.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-09-07 14:12:38 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
dzięki takiemu malowaniu będą ładniej wężykowały
2015-09-07 14:13:45 Autor: mimi
---.146.93.122.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Długo nie pojeździ. Będą stały pod płotem jak w Białymstoku.
2015-09-07 14:13:53 Autor: Nick
---.ip.sumernet.pl
Co to k .... jest ?

Barwy tragiczne!

Ciekawe ile kosztują takie nieudane eksperymenty na żywym organizmie...
2015-09-07 14:16:22 Autor: leemc
---.static.ip.netia.com.pl

leemc
Drzwi w kolorze nadwozia, chyba specjalnie po to, żeby osoby niedowidzące nie mogły ich zbyt łatwo znaleźć. Czyżby to nie było wbrew TSI?
2015-09-07 14:17:54 Autor: jerzy7491
---.158.246.94.ip4.artcom.pl
A co z lokomotywami EU07,które PR zakupiły od IC,dalej będą gnić w Toruniu? Czy będą też remontowane.
2015-09-07 14:21:02 Autor: xyz123a
---.108.177.81
Pomorskie liczy ze dostanie jednego drapieżce:)
2015-09-07 14:28:23 Autor: ///
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Prawie wszyscy zagraniczni przewoźnicy stawiają na stonowane barwy, bez pstrokatych wzorów i pretensjonalności.

Nad Wisłą oczywiście rządzi kicz, bezguście i dziadostwo, brakuje tylko żeby przez głośniki w pociągach puszczali disco polo.
2015-09-07 14:28:49 Autor: ga
---.dynamic.mm.pl
Pomorskie nic nie dostanie. Trasy sa juz zaplanowane
2015-09-07 14:37:34 Autor: Grześ102
---.tktelekom.pl
Normalnie TYGRYS......
2015-09-07 14:37:58 Autor: strunobetonowiec
---.um.wroc.pl
Okna oczywiście już nie otworzysz. Bo po co. Ciekawsze mają być 22calowe wyświetlacze. Tak jakbym w domu nie miał telewizora. No ale dobrze, niech odnawiają.
2015-09-07 14:52:55 Autor: Kondradooo
---.130.197.7
Czekamy na takie składy na linii Poznań - Jarocin - Ostrów - Kępno
2015-09-07 14:54:03 Autor: thorgi
---.chelmnet.pl
Prawie jak KDP :-) Strach wchodzić na pokład.
2015-09-07 14:54:12 Autor: ludwik
---.warszawa.vectranet.pl
"Po modernizacji całkowicie zmieni się zarówno wygląd zewnętrzny, jak i wewnętrzny pociągów."

Oto ekspercki tekst. Branżowy.
2015-09-07 15:05:50 Autor: k
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rozwiązanie podobne jak w mazowieckich EN57AL.
2015-09-07 15:11:09 Autor: lk272
---.adsl.inetia.pl
@Konradooo, ja też! Wkońcu chociaż nowego turbokibla dadzą, a nie tylko klopy i to jeszcze nie raz na plastikach! Szkoda że Koleje Wielkopolskie nie chcą tu wejść, chociaż na początek z jednym połączeniem dziennie jako alternatywa i uświadomienie pasażerów że istnieją :( Ale do 2020 na pewno nie wejdą (umowa z PR).


Nowe turbokible mają jeździć na trasach w relacjach:
Warto dodać że mają jeździć w relacjach:
Poznań Główny - Łódź Kaliska – Poznań Główny,
Ostrów Wlkp. - Łódź Kaliska – Ostrów Wlkp,
Poznań Główny - Jarocin – Poznań Główny,
Poznań Główny - Ostrów Wlkp.– Poznań Główny,
Wrocław Główny - Rawicz – Wrocław Główny,
Poznań Główny - Wrocław Główny – Poznań Główny,
Kłodzko - Leszno – Kłodzko,
Leszno - Wrocław Główny – Leszno,
Poznań Główny – Kołobrzeg – Poznań Główny,
Poznań Główny - Piła Główna – Poznań Główny,
Poznań Główny - Koszalin – Poznań Główny,
Szczecin Główny - Zielona Góra - Szczecin Główny,
Wrocław Główny - Zielona Góra - Wrocław Główny.
2015-09-07 15:27:21 Autor: złośliwiec
---.212.gci-net.pl
Obrzydliwe, lata 90. w pełni. PR-y po raz kolejny pokazują, że za niczym nie nadążają.
2015-09-07 15:34:24 Autor: kovaL - Michał Kowalski
---.3.188.98
Płakać się chce, zwłaszcza że poprzednie malowanie wprowadzone SPOTami było naprawdę ładne, stonowane.

Ale falki to nowoczesność.
2015-09-07 16:00:37 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dobrze że są nowe pojazdy, ale w takim malowaniu nie wiem czy będą się rzucać pozytywnie w oczy. O wiele ładniejsze malowania mają różne województwa.
Na PR-y chyba rzeczywiście przyjdzie niedługo koniec i ten pojazd tak jakby tylko tę tezę potwierdzał. Skoro miała być zmiana to powinna od razu przyciągać. Co to ma być za kombinacja? pomarańcz z granatem i jakieś śmieszne fale. Tym razem karny k....s należy się projektantowi malatury
2015-09-07 16:01:39 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
W odpowiedzi na post lk272:
"@Konradooo, ja też! Wkońcu chociaż nowego turbokibla dadzą, a nie tylko klopy i to jeszcze nie raz na plastikach! Szkoda że Koleje Wielkopolskie nie chcą tu wejść, chociaż na początek z jednym połączeniem dziennie jako alternatywa i uświadomienie pasażerów że istnieją :( Ale do 2020 na pewno nie wejdą (umowa z PR).


Nowe turbokible mają jeździć na trasach w relacjach:
Warto dodać że mają jeździć w relacjach:
Poznań Główny - Łódź Kaliska – Poznań Główny,
Ostrów Wlkp. - Łódź Kaliska – Ostrów Wlkp,
Poznań Główny - Jarocin – Poznań Główny,
Poznań Główny - Ostrów Wlkp.– Poznań Główny,
Wrocław Główny - Rawicz – Wrocław Główny,
Poznań Główny - Wrocław Główny – Poznań Główny,
Kłodzko - Leszno – Kłodzko,
Leszno - Wrocław Główny – Leszno,
Poznań Główny – Kołobrzeg – Poznań Główny,
Poznań Główny - Piła Główna – Poznań Główny,
Poznań Główny - Koszalin – Poznań Główny,
Szczecin Główny - Zielona Góra - Szczecin Główny,
Wrocław Główny - Zielona Góra - Wrocław Główny."
Może w ściśle w tych relacjach jeżdżą trupy, ale fragmentami z przesiadką da się trafić na nowe EZT, powinni przydzielić jakieś sztuki do Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych tym bardziej, że pozycja innych zakładów jest niepewna przez kolejki marszałkowskie, a na Pomorzu PRy są uwielbiane więc brak odwzajemnienia tej miłości jest niezrozumiały, tym bardziej, że już wcześniej PRy źle Pomorze traktowały, wycięcie IR do Gdyni wkrótce po tym jak w ogóle jakiekolwiek zaczęły tam jeździć gdy relacje pomiędzy innymi znaczącymi miastami w Polsce dopiero w tym roku wycięto. Jak dokonywała się moderna spotów to żadnego nie przydzielono do Gdyni.

Co do samej moderny to jak większość uważam, że kogoś porąbało z tym malowaniem, co do reszty to skomentuję jak zobaczę na żywo na Trako.
2015-09-07 16:07:35 Autor: stx
---.dynamic.chello.pl
Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale coś było w projekcie, że one mają być na międzywojewódzkie połączenia(ale skąd międzywojewódzkie jak IR uwalone)? Proszę, jeśli ktoś coś wie co było w projekcie i czy zgadza się to z faktycznym przeznaczeniem to niech mnie uświadomi. ;) Dzięki z góry :)
2015-09-07 16:35:55 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Znaczy, że barwy PO będą nas straszyć jeszcze lata po ich odejściu w polityczny niebyt. Szkoda.
2015-09-07 16:40:02 Autor: Grajek
---.static.ip.netia.com.pl
@stx
Większość wymienionych parę postów wyżej połączeń jest międzywojewódzka. I nie jest do tego żadne IR potrzebne.
Impulsy kupione przez zachodniopomorskie jeżdżą np. ze Świnoujścia do Poznania - masz międzywojewódzkie? To co się ciocia przy...dala, że grzecznie spytam
2015-09-07 16:43:58 Autor: en5+7
---.adsl.inetia.pl
@stx, coś ci się pomyliło. Od początku PRy podały gdzie ta seria z tej modernizacji będzie jeździć, patrz;
http://www.przewozyregionalne.pl/node/18328
2015-09-07 17:13:09 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale dlaczego się dziwicie? Przecież mieszkamy w POLSCE. Kraju, gdzie szczytem estetyki jest kostka bauma, oklejanie domów styropianem i malowanie ich na seledynowo albo żółto.
2015-09-07 17:19:44 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
A nie lepiej było przerobić wszystkie spoty na asynchrony? Odpada moderna wnętrza, cięcie kabin i usprężynowienia. Sam nowy napęd. Podobnie wszystkie 19xx i ED72 - sama wymiana napędu i usprężynowania bez zmiany czoła.
2015-09-07 17:22:21 Autor: Markos
---.google.com
Nie no... Heh hahaha Xd malowanie tragiczne. Co za bezgłuście to projektowało. To chyba miały być jaja a weszło na produkcję . Po co ładować taki hajs w trupa. Trup był jest i będzie. Z drugiej strony ma wiecej miejsca niż pendolino
2015-09-07 17:25:32 Autor: Markos
---.google.com
PR Gdynia biedaczki znów nic nie dostali. A jazda ich pociągami to niezły survival :)
2015-09-07 17:25:42 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
De gustibus non disputandum est...
Mnie się kojarzy z gimbusami, ale ważniejsze jest to żeby się nie psuły i żeby miały pasażerów. A dla tych istotniejsza jest punktualność niż kolor.
Taki zestaw kolorów ma poważną zaletę. Nie będzie widać zacieków z rdzy, jak na z rzadka pięęęęknych nowych EZTach typu Impuls, Acatus czy jakikolwiek inny, gdzie dominującym kolorem jest biały.
A hejterom każdy kolor będzie nie w smak. Jak stonowany, to że zbyt stonowany i nudny, jak wyrazisty, to że pstrokaty i pretensjonalny.

Jak ktoś chce łeb wystawiać przez okno to niech sobie kupi samochód i kierowcę zatrudni. Ja w pociągu wolę mieć chłód w upały i ciepło w mrozy. A niestety przeciętnemu pasażerowi nie przetłumaczysz, że kilma działa i że jej otwieranie okien nie służy...
Widoki mogę podziwiać i przez zamknięte, byle od czasu do czasu ktoś je umył, i żaden skretyniały debil nie postanowił, że przecież to wspaniała powierzchnia reklamowa.
2015-09-07 18:17:58 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
To stare malowanie, jedynie ozdobili kilkoma łagodnymi maźnięciami.

swr.podkarpackakolej.net/eloki/img/en57-1900.jpg
2015-09-07 18:42:36 Autor: frwr
---.play-internet.pl
Szkoda, mogliby kontynuować linię stylistyczną do której należą wagony pociągów Regio "Kamieńczyk" i "Szklarka". To malowanie jest bardzo przyjemne dla oka w przeciwieństwie do jaskrawego pomarańczu...
2015-09-07 19:38:12 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post frwr:
"Szkoda, mogliby kontynuować linię stylistyczną do której należą wagony pociągów Regio "Kamieńczyk" i "Szklarka". To malowanie jest bardzo przyjemne dla oka w przeciwieństwie do jaskrawego pomarańczu..."
@frwr

Gościu:, Komunikacja w świecie ma się opierać na coraz nowocześniejszych, dogodnych środkach komunikacji dla ludności. A w Polsce corocznie odbywa się konkurs malowania pociągów, przy użyciu wszystkich barw z palety. Ciekawy jestem, jak znajdą ten „złoty pociąg”, w jakie barwy go pomalują?.
2015-09-07 19:46:05 Autor: wayfarer
---.146.93.193.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ohyda!
2015-09-07 20:14:01 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"A nie lepiej było przerobić wszystkie spoty na asynchrony? Odpada moderna wnętrza, cięcie kabin i usprężynowienia. Sam nowy napęd. Podobnie wszystkie 19xx i ED72 - sama wymiana napędu i usprężynowania bez zmiany czoła."
Niestety w Polsce wszyscy użytkownicy EN57 mają blokadę mentalną przez którą nie dopuszczają możliwości, żeby asynchron miał zachowane oryginalne czoło, wręcz po przykładzie ED72 z kujawsko-pomorskiego widać, że dla niektórych zmiana czoła jest ważniejsza od napędu (te ED72 mimo nowego czoła, klimy i reszty mają zachowany rozruch oporowy). Podobnie jest w tramwajach, zamiast w N8C/M8C podmienić sam człon środkowy z wysokopodłogowego na nowy niskopodłogowy i na tym skończyć to Modertrans oczywiście musiał też zmienić czoło na nowe które w porównaniu do oryginalnego wygląda beznadziejnie.
Pomysł ze Spotami jest słuszny, KM moderny co miały rozruch chopperowy i silniki prądu stałego poddały drugiej modernizacji w której wymieniono napęd na taki z silnikami asynchronicznymi zostawiając resztę jak była (dotyczy EN57, w EW60 dodatkowo zlikwidowano połowę drzwi, a w tych co zostały dorobiono mechaniczne stopnie). Coś podobnego można by zrobić ze Spotami, choć trudno przewidzieć co ostatecznie PR-y postanowią biorąc pod uwagę, że tak przyzwoite jednostki jak Spoty powinny być eksploatowane cały czas, a jak się okazuje i je się odstawia:
http://www.garnek.pl/mkseba/29965284/en57-2064-ex-en57-1289
Jak tak trochę postoi i będzie zdemolowany to już wnętrze nie spełni wymagań tego czego się oczekuje po modernie, jeśli zdemolowanego wnętrza się nie ruszy.
2015-09-07 22:16:37 Autor: teza
---.dip0.t-ipconnect.de
Ciekawe czy pan Jakub Madrjas byłby zachwycony gdyby mu w mieszkaniu zainstalowali toaletę z OBIEGIEM zamkniętym?
2015-09-07 23:22:52 Autor: rumpelstlitskin
---.toya.net.pl
Chryste Panie!!! Aż trudno uwierzyć, że to dzieje się naprawdę. Te esy-floresy, łuki, plamki itp. to w sam raz na pogranicze Kirgistanu z Tadżykistanem. Myślałem, że ten trend a la lata 90. już przemija. IC potrafi już malować estetycznie swój tabor, świetny przykład dają również Pomorskie i Łódzkie. Nieźle prezentują się pociągi w Świętokrzyskiem. Nowe malowanie w innych regionach (Mazowieckie, Lubuskie) też dawało nadzieję na to, że i w Polsce można coś zrobić ze smakiem, ale to pomarańczowe monstrum uświadamia, że jeszcze lata pracy przed nami. KATASTROFA!!!
2015-09-08 00:07:15 Autor: rk5
---.play-internet.pl
A ja szczerze powiem - kij z kolorami. Można przekleić w parę dni.

Jeśli będzie łagodniej ruszał i hamował, niż klasyczne En57, będzie miał nieco wygodniejsze fotele - to będzie faktycznie spory komfort. Klimę ma. Mogli dodać parę gniazdek, jeśli celują w nie-aglo.
2015-09-08 00:19:49 Autor: 29
---.10.99.200
Pierwsza myśl jest taka, że dobrze się w Polsce dzieje, bo Przewozy Regionalne zaczynają równać do RegioJetu. A na poważnie, to nie jest to złe malowanie, choć bez porównania gorsze od obecnie obowiązującego. Problem z nim jest tylko taki, że sypiące się kible nie wyglądają do końca poważnie w tak eleganckim malowaniu. Tak naprawdę to Intercity powinno mieć coś w tym stylu, jako przewoźnik chcący robić dobre wrażenie.
Mam mimo wszystko nadzieję, że nowe malowanie wbrew temu co się tu pisze, zachęci ludzi do jeżdżenia pociągami, bo chyba o to tu wszystkim chodzi.
2015-09-08 07:27:22 Autor: sid vicious
---.104.226.5
Ale żentex! Jak nic przypominają się "Inter Redżdżio" z lat 90-tych!
Poprzednicy już rozpisywali się nad zachodnioazjatycką mentalnością projektanta nowego malowania.... Ja od siebie dodam, że tradycyjnie nie wiadomo, że ma się do czynienia z pociągiem PR -czy przeciętny podróżny skojarzy oznaczenie PL-PREG?
2015-09-08 08:41:31 Autor: sheva17
---.205.221.231
A ja tam do tygrysków nic nie mam:P. Na kolei chociaż smutno może być i kolorowo:P.
2015-09-08 10:15:55 Autor: Tomek121313
---.ice.put.poznan.pl
Piękny barakowóz remontowy...
2015-09-08 11:45:52 Autor: Zrezygnowany
---.portnet.pl
Schemat malowania tragiczny, ale nie to jest sednem problemu...

Prawdziwym utrapieniem dla pasażerów jest mnogość tych schematów nawet u jednego przewoźnika - zdezorientowani pasażerowie już nie wiedzą, do pociągu której spółki wsiadają, szczególnie wbiegając na przystanek w ostatniej chwili przed odjazdem.

To bardzo częsty obrazek w woj. pomorskim - PR-y mają kible w malowaniu firmowym (czarno-czerwone) i w trzech malowaniach wojewódzkich (stare żółto-niebieskie, nowe żółto-niebieskie oraz "metropolitalne" szaro-biało-czerwone). Dodajmy jeszcze do tego PKP SKM z dwoma rodzajami malowania (stare żółto-niebieskie - na szczęście już wymierające, oraz nowe niebiesko-żółte).
Trasy obu przewoźników na odcinku Gdynia Chylonia - Tczew się pokrywają i pasażerowie permanentnie mylą pociągi, szczególnie w przypadkach opóźnień, zmian peronów itp. Największy chaos panował jednak w trakcie wakacji, bo przecież w Trójmieście obecnie część pociągów PR odjeżdża z peronów SKM. Gdy zajeżdżał żółto-niebieski skład PR, ludzie ładowali się do niego niczym do SKM-ki, a potem były awantury o konieczność zakupu biletu PR, o brak możliwości opuszczenia pociągu na pominiętym przystanku SKM, itp., itd. Ja jako MK się w tym wszystkim połapię, ale turysta, szczególnie zagraniczny, ma pełne prawo się w tym wszystkim pogubić. WSTYD dla przewoźników i UMWP!!!

A żeby jeszcze było śmieszniej, małe post scriptum: szynobusy PKM mają takie same malowanie "metropolitalne", jak przechodzące obecnie pierwsze naprawy okresowe starsze szynobusy Pesy należące do UMWP, a użytkowane przez PR. Szynobusów tych nie rozróżniają żadne większe naklejki z logiem przewoźnika. A do tego są jeszcze szynobusy PR w starym malowaniu żółto-niebieskim oraz firmowym czarno-czerwonym PR. Ponadto żółto-niebieskie i zielono-białe bonanzy oraz niebiesko-żółte bipy na sezon.

Takie pomorskie piekiełko i zabawa w kolejki Piko...
2015-09-08 15:14:40 Autor: zbychu
---.um.torun.pl
A ja naiwny miałem nadzieję, że nic brzydszego niż nowe barwy pomorskiego (komunistyczna szarzyzna z czerwonym akcentem przewodniej partii) już się nie pojawi...
2015-09-08 15:49:18 Autor: Krak25
---.229.151.90.szucha.pl
SUPER! Nareszcie coś nowego :)
2015-09-08 18:08:12 Autor: TWBolek
---.adsl.inetia.pl
Jeszcze niecałe 2miesiące do wyborów.
Bankomaty z Wileńskiej - idziemy po was!!!
2015-09-08 19:42:06 Autor: kinga33
---.jmdi.pl
Mnie sie podoba, przynajmniej pociągi wygladaja bardzo charakterystycznie, jest naprawde ok.
2015-09-08 20:04:47 Autor: Ale jaja...
---.ssp.dialog.net.pl
Kolor rdzopodobny maskujący, zgodny z naturą. Szkoda podatników. Przeklepać stary nocnik na złotą wannę, trzeba umieć inwestować...
2015-09-08 20:16:30 Autor: bella2
---.jmdi.pl
Mnie sie wydaje ze wcale nie wyglada to zle i jednak zawsze to cos nowego i pociagi sa naprawde bardzo charakterystyczne.
2015-09-08 20:18:07 Autor: monika99
---.jmdi.pl
Czy zawsze musi byc tak ze cokolwiek by ktoś nie zrobił to nie bedzie sie podobac? To taka nasza natura?
2015-09-08 21:58:53 Autor: Romek
---.dynamic.chello.pl
Kolor to kwestia gustu, mi sie podoba. Ważne, że PR rozwijaja się jak należy i widać postęp z perspektywy pasażera.
2015-09-09 00:21:54 Autor: madziar
---.180.230.42
Kolor mi się posoba! Nie rozumiem dyskusji, jakby nie było większych probleów!
2015-09-09 00:31:03 Autor: Deo
---.free.aero2.net.pl
[Admin: zmoderowano] Poprzednie malowanie było 100 razy lepsze od tego "czegoś"... Komu się już znowu coś nie podoba?! To nie malowanie jest złe, tylko brak spójności...
2015-09-09 00:34:02 Autor: Deo
---.free.aero2.net.pl
Pozostaje nadzieja, że za kilka lat tego dziwnego tworu, jakim jest PR już nie będzie a wszystkich ich połączenia przejmą koleje regionalne...
2015-09-09 08:19:45 Autor: CzKA
---.153.118.222
Może na normalnym to nie ma disco z głośnika, ale na wąskim torze np. w Jędrzejowie to już dawno pstrokacizna i disco polo goszczą w pociągach.
2015-09-09 13:50:34 Autor: niedasie
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bardzo się cieszę, że PR będą miały nowe, lepsze barwy. Zmiana malowania to jak wiadomo podstawa modernizacji taboru. Proponuje nie czekać na planowe naprawy pozostałych jednostek i zlecić zmianę malowania już teraz. Zmiana ta jest warta każdej ceny. Wielkie uznanie dla władz PR.
2015-09-09 21:14:05 Autor: lukasz
---.static.chello.pl
Buraki lubią kolory buraczkowe, a Tygrysy lubią kolory tygrysie :)
2015-09-10 11:24:21 Autor: xmen73
---.free.aero2.net.pl
Najładniejsze malowanie mają Koleje Wielkopolskie.
Proste linie ładne barwy.
Do tej pory najgorsze malowanie jakie widziałem to WKD I EP07 Przewozów Regionalnych.
2015-09-10 11:51:40 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
Uuuoooo, będę rzigoł.

Nie, serio. Powiedzcie mi, jak to jest, że w latach 90-tych wystarczyło machnąć 2-3 kolory na krzyż bez żadnych kropek i szlaczków i było to 9000 razy estetyczniejsze od obecnej pstrokacizny?
2015-09-10 15:42:09 Autor: iwonka22
---.jmdi.pl
Nie przesadzajcie. Wyglada to naprawde dobrze i wydaje mi sie ze spokojnie własnie pociagi przynajmniej bedą bardziej widoczne.
2015-09-10 17:01:06 Autor: Golec
---.static.chello.pl
Radosny ten kolor przynajmniej. Dla mnie jest spoko, prezentuje się naprawde nieźle :)
2015-09-10 21:20:50 Autor: LOL
---.adsl.inetia.pl
I bez modernizacji jechałem kiblem 110km/h ;)
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony