Partnerzy serwisu:

Nowak: KE pozytywnie o rewitalizacjach

jm, Rynek Kolejowy/PAP 13.12.2011 58

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2011-12-13 09:15:27 Autor: kar
---.router4.tygrys.net
Lokomotywa eu07a-495 (eu07a- 001) od początku nowego rozkładu jezdzi na e 20, min eic Fredro.
2011-12-13 09:17:07 Autor: kar
---.router4.tygrys.net
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18192.60.html
2011-12-13 09:20:58 Autor: Jerzy Janeczek
---.sando.com
Popieram takie rozumienie modernizacji linii kolejowych, gdzie priorytetem będzie prędkość maksymalna 160 km/h i niektóre linie z prędkością 250 km/h. To wszystko na co nas dzisiaj stać. Istotne jest aby jednakowa prędkość była osiągana na min. 80% jej długości. Budowa linii o prędkości nawet 160 km/h nie ma sensu jeżeli te osiągnięcia będą np. na 55% długości linii kolejowej.
2011-12-13 09:21:17 Autor: MAX3
---.xdsl.centertel.pl
A ile ona jeździ? 120km/h czy 160km/h?
2011-12-13 09:26:46 Autor: D333
---.204.0.241.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Czy min Nowakowi chodziło o taka \"rewitalizację\"? Zrobili tylko to co im się chciało i jak chcieli. (to tylko zdjęcie z opisem) www.andrzej-bak.net/Widzew_Chojny.JPG
2011-12-13 09:38:27 Autor: kar
---.router4.tygrys.net
Max 3 jezdzi 160 km/h prowadzi najszybszy pociąg na trasie Warszawa C - Poznań G - Wrocław G.reszte rzeczy obczaj na forum.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18192.60.html
2011-12-13 09:38:28 Autor: kar
---.router4.tygrys.net
Max 3 jezdzi 160 km/h prowadzi najszybszy pociąg na trasie Warszawa C - Poznań G - Wrocław G.reszte rzeczy obczaj na forum.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18192.60.html
2011-12-13 09:39:27 Autor: Kowal M.
---.152.50.33
@D333

Wydaje się, że to będzie raczej kompleksowa rewitalizacja. W skład wejdzie:
- wymiana słupów trakcyjnych
- wymiana samej trakcji
- kompleksowa odbudowa torowiska
- odbudowa odwodnienia

i przywrócenie pierwotnej prędkości na jaką geometria zezwoli.
2011-12-13 10:03:42 Autor: bozia oczekujący
---.range81-157.btcentralplus.com
No to jazda, Łódź - Ostrów Wlkp - Poznań/Wrocław na 120-160km/h!
2011-12-13 10:31:59 Autor: ejże
---.toya.net.pl
I nowy odcinek Kalisz-Oleśnica na 250km/h ;)
2011-12-13 10:38:09 Autor: D333
---.180.211.88.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@ Kowal M - to już było, jest po terminie(11.12..11), szlak właśnie z nowym rozkładem jazdy oddany dla połączeń TLK Łódź Kaliska - Widzew - Warszawa. Poza tym nie obejrzałeś dobrze zdjęcia, nie przeczytałeś opisów, co do prędkości to trzeba ograniczyć po tej modernizacji ze względu na nieprawidłowo zasypane otwory po starych słupach grożące osunięciem się toru (wymiana słupów była - co nie widać)
2011-12-13 10:54:09 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
Ta radość \"europodów\", że nie będziemy robić KDP jest ciekawa. Jednocześnie wspaniały ministrant Slavko Novak wtórowany przez Kallas mówią o słuszności prędkości 200-250km/h.

To teraz zapytam się, co z linią E30??? Co takiego ta linia nie spełnia, że NA ANI JEDNYM ODCINKU NIE PLANUJECIE 200km/h????

Ciekawe, że planowaliście:

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071127/REGION/71127003&template=artpicture§ioncat=artpicture03

http://www.pkpp.ostbahn.net/aktualnosci/opolskie/w-przyszlym-roku-przebudowa-linii-kolejowej-opole-katowice

, a teraz się odżegnujecie... Dlaczego nie chcecie powrócić do tej koncepcji?
2011-12-13 11:58:53 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
W skali całego kraju , 2/3 linii kolejowych ma prędkość szlakowa 80km/h i więcej.
Od samego początku byłem sceptyczny wobec KDP w Polsce .
Akcja rewitalizacyjna to coś , co warto poprzeć , bo poprawi to sytuację wielu małych i średnich miast . Będą łatwiej dostępne komunikacyjnie i będzie im trudniej stać się miastami duchów , jak to się dzieje w Rosji . Tam całymi setkami znikają z mapy - wioski , a także miasta , które liczyły sobie nawet 25 000 mieszkańców. W polskich warunkach oznaczałoby to , że miasta takie jak : Przeworsk , Hrubieszów , Sandomierz , zniknęłyby z mapy.
Jednym z ogniw zapobiegania temu jest dobre skomunikowanie z resztą kraju.
KDP ma sens i temu nie jestem , ani nie byłem w stanie zaprzeczyć . Mój sceptycyzm wobec KDP wynikał i wynika z tego , że kolej w konwencjonalnym systemie ma tak wiele problemów , że pojawienie się KDP mogłoby tylko przyspieszyć jej demontaż. Efekt ? Koszty społeczne przewyższają korzyści.
2011-12-13 12:20:23 Autor: cosmo
---.home.aster.pl
@Gubernator Kalifornii

Unia nauczona \"kazusem hiszpańskim\" gdzie władowała setki milionów Euro, w nieefektywne i drogie narzędzie ku uciesze gawiedzi, dużo ostrożniej podchodzi teraz do tego typu rozwiązań. Jak widać kryzys wylał kubeł zimnej wody na głowy wszystkich i zaczęli racjonalnie myśleć. Nie zawsze w firmie, jako narzędzie pracy, zwłaszcza na pewnym etapie rozwoju, będzie potrzebne najnowsze BMW wersji 5 dla przedstawicieli handlowych. Firma, aby dokonała takiego zakupu, musi wejść na pewien poziom finansowy. Tak samo jest z Państwem. Oczywiście można się na to szarpnąć i potem płacić za paliwo oraz serwisować takiego potwora ale zazwyczaj będzie brakowało pieniędzy na inne gałęzie rozwoju. Niestety KDP przy obecnym stanie kolei i to do czego jesteśmy przyzwyczajeni, stałoby się właśnie takim niepotrzebnym luksusem i wręcz solą w oku np mieszkańców Sandomierza. Popieram w tym co napisał w 100% Maćka z Lublina. Kolej zapobiega w pewnym sensie centralizacji dużych ośrodków miejskich, co ma bardzo niekorzystny wpływ na państwo (rozwarstwienie klas społecznych) i z czym np obecnie walczą bardzo mocno Niemcy. Rząd PO, to najlepsze co kolei mogło się przydarzyć, bo przynajmniej wirtuoza Grabarczyka umiał zamieść pod dywan i przystać na koncepcje forowane przez Massela, pomimo że jest on tylko wiceministrem. Brawo!
2011-12-13 14:11:32 Autor: Danio
---.sando.com
Przecież Massel jedyne co forował to KDP i duże prędkości na innych liniach już zmodernizowanych do 160 km/h. To są duze koszty i małe zyski.
2011-12-13 14:16:47 Autor: Dzban
---.246.236.24
@Jerzy Janeczek

Tak jasne. Ale nie wiesz że modernizacja jakiejkolwiek linii magistralnej w Polsce do standardu 250 km/h byłaby droższa niż budowa nowej linii w lepszym trasowaniu o parametrze 350 km/h(geometria na 400). No więc piszesz głupoty. Budowa nowych linii jest bardziej opłacalna. Poza tym na takich zmodernizowanych liniach ciężko byłoby pogodzić ruch lokalny, dalekobieżny i towarowy bo prędkości pociągów byłyby znacznie zróżnicowane.
2011-12-13 17:31:00 Autor: emeryt
---.abp.pl
Jesteśmy bogatym rozwiniętym krajem?Ponoć.Czy potrzeba KDP ?Potrzeba.Potrzeba przebudować i zmodernizować obecnie używane linie? Potrzeba.Pytanie kaaaaaaaaaaaaaasa
2011-12-13 18:43:44 Autor: Piotr (Tczew)
---.38.108.58.internetia.net.pl
\"Kallas uważa, że gęstość sieci kolejowej jest równie ważna jak prędkość eksploatacyjna pociągów.\"

Jak wszyscy widzimy (Robert Wyszyński też) - to najpierw trzeba przywrócić gęstość sieci kolejowej i co najmniej taką prędkość z jaką już przodkowie jeździli, albo trochę większą 140 - 200 km/h na głównych liniach po modernizacji i żadnych punktowych ograniczeń prędkości, czyli potrzebne jest odpowiednie utrzymanie - czego PKP PLK musi się od nowa najpierw nauczyć.
Warto przypomnieć sobie co to jest sieć kolejowa (szczególnie w połączeniach pasażerskich) i ją odbudować - bo była.
Pojedyńcza linia high speed jest dobra w takim kraju jak Chile, gdzie do niej można dobudować odnogi regionalne i będzie doskonale służyła spójności komunikacyjnej kraju!
High speed w Polsce należy planować jako sieć rzadszą od podstawowej, ale z nią zintegrowaną, a to jest trudna sztuka, bo prędkości na poszczególnych odcinkach trzeba dobrać (na stałe) tak, aby rozkłady się nie rozjechały i potem budować infrastrukturę.
2011-12-13 21:52:16 Autor: ted
---.warszawa.vectranet.pl
Jak pan Janeczek rządził zakładem warszawskim, to upierał się , że dobudowanie przystanków na linii obwodowej to koszt 5-7 mln od jednego, w zalezności od lokalizacji. Tak to można modernizować...
2011-12-13 23:07:22 Autor: LZ
---.centertel.pl
Nowak, przecież nie ma sensu budować nowej linii z geometrią na 250km/h. Jak już się buduje nową linię to geometrię powinno się robić dajmy na to na 500km/h. Na razie można zrobić podtorze i obiekty inżynieryjne oraz SRK na 250km/h, ale nie ma sensu budować nowych linii na 250km/h. Druga sprawa robienie modernizacji klasycznych linii kolejowych o geometrii na 120-140km/h nie ma sensu modernizować do 200km/h, tak jak to miało miejsce na E65 północ -- wyrzucanie pieniędzy w błoto. Na liniach musi być separacja ruchu.

Jedyną tak długą linią podatną na modernizację na 250km/h jest E75 na odcinku Warszawa-Białystok. Oczywiście z dobudową torów dla separacji ruchu podmiejskiego i może Cargo między Warszawą i Tłuszczem oraz na wybranych odcinkach dalej. Aby zwiększyć efektywność modernizacji tej linii koniecznie trzeba dobudować łącznicę między Warszawą Wschodnią, a Ząbkami -- przebieg został zaproponowany i uzasadniony swego czasu przez Zielone Mazowsze. Szkoda, że nie znalazło się to w obecnej modernizacji.

Na głównych korytarzach transportowych jak np.
- Warszawa-Olkusz-Kraków/Katowice
- Warszawa-Gdańsk
- Warszawa-Lublin-Rzeszów
- Rzeszów-Kraków-Katowice-Wrocław-Poznań
- Warszawa-Poznań/Wrocław
lepiej zabrać się za trasowanie linii KDP i odcinkami, tam gdzie jest największy ruch na równorzędnym klasyku bądź duży zysk czasowy, czy skrócenie odległości NALEĹťY oprócz rewitalizacji lub modernizacji robić wybudować nowe odcinki.
2011-12-13 23:08:19 Autor: LZ
---.centertel.pl
W poprzednim poście miało być \"nie ma sensu budować nowych linii o geometrii na 250km/h\"
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony